Innováció a gyorsforgalmi sávban: Az eTrailer új mércét állít fel

Az elektromos hajtás támogatásával akár 40 százalékos üzemanyag-megtakarítást is lehetővé tesz az eTrailer.

Forrás: KRONE

Misano (IT), Poznan (PL), Nürburgring (DE), Jarama (ES) – a Krone és a Trailer Dynamics eTrailerje a Goodyear FIA ETRC 2023 versenysorozatának négy futamán lezajlott „Mission Record Run” című sorozatával. A cél ambiciózus volt: az elektromos hajtás támogatásával akár 40 százalékos üzemanyag-megtakarítást is lehetővé tévő eTrailer egyrészt az európai versenypályákon való versenyzés szerelmeseinek érzelmekbe hozását, másrészt kommunikációs platform volt. technológiában jártas döntéshozókkal kell létrehozni, hogy eszmét cseréljenek a fenntarthatóságról. 

A 2023-as ETRC-szezon általános körülményei, amelyek között a Krone és a Trailer Dynamics innovatív technológiája széles közönség előtt mutatkozott be, kihívást jelentett. Az időjárás minden tekintetben megmutatta magát, még az első fordulóban is rendkívüli esővel az észak-olaszországi Misanóban. Az sem volt világos, hogy a pótkocsi erős e-tengelye hogyan befolyásolja az egész szerelvény menetdinamikáját a rekordkísérletek során.

A vonzó versenykialakítással rendelkező eTrailer azonban remekül birkózott meg minden kihívással – mind a négy versenypályán elsöprő volt a visszhang, a nemzetközi kamionversenyek közönségét pedig lenyűgözte az eTrailer dinamikája. Ami különösen lenyűgöző volt a csapat számára, amely a szezon során egyre közelebb került egymáshoz, az a közvetlen találkozás a rajongói falvakban. Minden egyes „Rekordfutás” után a hangsúly a sofőrökkel, szállítmányozókkal és látogatókkal folytatott eszmecserén volt, akik mélyebben szerettek volna elmélyülni az eMobility izgalmas témájában.

Abdullah Jaber, a Trailer Dynamics vezérigazgatója új meglátásokat vár az eTrailer továbbfejlesztéséhez a világ első eTrailerekkel végzett rekordkísérleteinek számos mérési eredményétől. A tárolt adatokat, beleértve az elektronikus fékrendszerből (EBS) származó adatokat is, most gondosan kiértékelik – ez értékes adalék a számos terepi teszthez és tesztpályás rutinhoz. 

Míg az első három versenyen egy klasszikus dízelmotorral szerelt, piros Iveco Stralis és egy függönyös Krone eTrailer vett részt, addig a jaramai utolsó futamon egy Volvo FH-Electric Krone Dry Liner dobozos pótkocsival biztosított további izgalmakat a pályán. Ez a teljesen elektromos vonatkombináció egészen más menetdinamikát nyit meg. Dízel vontatóval kombinálva a Krone és a Trailer Dynamics eTrailer akár 40 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és ezáltal a CO2-kibocsátást. A BEV nyerges vontatóval kombinálva azonban az eTrailer hatótávolságnövelőként elsősorban a pótkocsi hatótávolságát növeli, amelyet egyébként a teherautó akkumulátorkapacitása korlátoz.

Tekintettel a BEV teherautók még mindig kevéssé fejlett európai töltési infrastruktúrájára, az utolsó, csaknem 2000 km hosszú jaramai túra ismét különleges kihívás elé állította Abdullah Jabert: „Aggódtunk, vajon sikerül-e ezt az útvonalat kezelni a teljesen elektromos kombinációval. . Ezért terveztünk négy napot a biztonság kedvéért. Hétfőn indultunk útnak, de kedden már ott voltunk – olyan fantasztikus.” 
Simon Richenhagen, a Krone Trailer marketingvezetője szintén teljesen elégedett a „Mission Record Run” eredményével: „Lenyűgözően izgalmas körök zajlanak a versenypályákon bizonyítja, hogy az eTrailer nemcsak a sofőröket, hanem a szállítmányozókat is inspirálja, akik szeretnék fenntarthatóbbá tenni flottájukat. A Krone egyébként ezzel a kampánnyal új utat tört meg: nemcsak elsőként vezettünk eTrailert versenypályán, hanem elsőként egy teljesen elektromos félpótkocsit is.”

A „Mission Record Run” mind a hat epizódja megtekinthető a Krone TV sorozatban a YouTube-on. 

Forrás: KRONE

(Ezt a cikket 123 alkalommal tekintették meg.)