Kategóriák

Kategóriák

Ajánlatok Aktuális Hírek Kiemelt hírek Személyautók Szerviz Vezércikk

A Castrol új, teljesen szintetikus kenőanyagot dob piacra

A Castrol piacra dobta a TRANSMAX DUAL MULTIVEHICLE-t, egy új, teljesen szintetikus sebességváltó-olajat, amelyet kifejezetten duplakuplungos sebességváltókhoz (DCT) terveztek. Az új kenőanyagot úgy tervezték, hogy simább váltásokat biztosítson a nagyobb működési hatékonyság érdekében, valamint maximalizálja a DCT-alkatrészek élettartamát.

Forrás: Castrol

A TRANSMAX DUAL MULTIVEHICLE alkalmas az európai autóparkban található nedves DCT-k több mint 90%-ában történő használatra2, beleértve a Ford, a VW csoport, a Nissan, a BMW és a Mercedes-Benz által gyártott személygépkocsikban használt legtöbb hat- és hétfokozatú nedves DCT-t is. Ez az „egykomponensű” megoldás segít leegyszerűsíteni a termékválasztási és rendelési folyamatot az egy- és többmárkás műhelyek számára. 

Egy modern automata sebességváltó átlagosan akár 1000 alkatrészből is állhat, és átlagos városi közlekedés során évente akár 88 000 alkalommal is kapcsolhat3. Ez a nyomás a sebességváltókat minden korábbinál keményebb munkára készteti, ami fokozott rázkódást, a fogaskerekek merevségét és az alkatrészek károsodását eredményezheti, ha a jármű sebességváltó-olaja elhasználódik vagy nem megfelelő súrlódási szintre kerül4

A Smooth Drive TechnologyTM alkalmazásával gyártott új Castrol TRANSMAX DUAL MULTIVEHICLE sebességváltó-olaj aktív szabályozómolekulái a nyomás és a sebesség változásának megfelelően automatikusan szabályozzák a súrlódási szintet. Ez biztosítja, hogy a váltóműben minden pillanatban a megfelelő súrlódási erő álljon fenn, emellett pedig védi az alkatrészeket, és meghosszabbítja a zökkenőmentes vezetés élményét1.

A Castrol technológiai szakértői által végzett átfogó elemzést követően megerősítést nyert a sima váltások, az alkatrészek hosszabb élettartama és a fokozott működési hatékonyság. Amikor a TRANSMAX DUAL MULTIVEHICLE-t egy másik eredeti olajjal összevetve tesztelték, az új termék több mint kétszer hosszabb ideig biztosította a sima váltásokat, és akár 17 000 cikluson keresztül is hatékonyan működött, szemben az eredeti olaj mindössze 7500 ciklusával, amely után már vibráció lépett fel a váltásoknál1. A sebességváltó csapágyak 80%-kal kisebb kopást mutattak5, valamint 50%-kal kisebb viszkozitásnövekedést az oxidált olajnál6.

Forrás: Castrol

Simon Gurney, a Castrol technológiai bevezetési igazgatója így nyilatkozott: „A mai nedves duplakuplungos sebességváltókra nehezedő mechanikai igénybevétel nagyobb, mint valaha, ezért létfontosságú, hogy az alkatrészek meghibásodásának elkerülése érdekében meg lehessen őket védeni ezekkel a nyomásokkal szemben. A kiterjedt tesztelési és fejlesztési folyamatot követően a Castrol TRANSMAX DUAL Multivehicle olaj és a Smooth Drive TechnologyTM technológia páratlan védelmet nyújt az Európában üzemelő DCT-k többsége számára, és kész megoldást kínál a műhelyeknek.” 

A Castrol TRANSMAX DUAL Multivehicle a legújabb sebességváltó-olaj a Castrol egyre növekvő TRANSMAX termékpalettáján, amely magában foglalja az automata sebességváltókhoz tervezett TRANSMAX ATF, DUAL és CVT olajokat is. A TRANSMAX MANUAL a kézi sebességváltók számára ötször könnyebb váltást biztosít alacsony hőmérsékleten7. Éppen ezért napjainkban három jelentősebb járműgyártó közül kettő a Castrol sebességváltó-olajat ajánlja a gyári feltöltéshez8.


Megjegyzések

 A GK-1 OEM súrlódási vizsgálati módszer alapján valódi olajjal szemben. A GK-1 egy OEM saját vizsgálat

2 Az Európában 2010 és 2019 között gyártott új járművek IHS-adatbázisán alapuló állítás és a 2020 és 2025 közötti termelési előrejelzés

3 A Castrol által a FETP városi vezetési ciklusban gyűjtött adatoknak megfelelően

4 A megfelelő minőségű, kellő gyakorisággal cserélt olaj segítségével megelőzhető a sebességváltó meghibásodása, például a remegés, a hajtómű rugalmasságának csökkenése vagy a tengelyzajok, valamint az alkatrészek károsodása

5 FE-8 csapágyteszt – A Castrol TRANSMAX DUAL Multivehicle jobb csapágykopási teljesítményt mutatott, mint az eredeti olaj

6 Oxidációs DKA (170C, 192 HRS) CEC-L-48-Mod – Gépjárművek sebességváltóiban használt kenőolajok oxidációs stabilitása mesterséges öregítéssel 

7 TRANSMAX MANUAL Multivehicle 75W-90, TRANSMAX MANUAL FE 75W, TRANSMAX MANUAL V 75W-80, szemben a versenytársak egyik legnagyobb ásványi API GL-4 SAE 80W-90 hajtóműolajával, egy független laboratóriumban, -20 Celsius-fokos 6 sebességes hajtóművön végzett tesztek alapján

8 Független forrásból származó adatok alapján

Forrás: Castrol – CONSTANS PR

(Ezt a cikket 27 alkalommal tekintették meg.)