Aktuális Alkatrészgyártók hírei Hírek Sport Versenyek

Az Apollo Tyres kétéves szponzori szerződést köt a német SL Trucksport 30-al a teherautóversenyzésről

A Tor Truck Racinggel a FIA Kamionverseny Európa-bajnokságban (FIA ETRC) eltöltött két sikeres évet követően az Apollo Tyres új, kétéves szponzori szerződést kötött az SL Trucksport 30-al.

Az új csapat, amely az SL Apollo Tyres Trucksport nevet viseli majd, a 2023-as szezon minden fordulóján egy vadonatúj MAN TGS 2022-es teherautóval fog versenyezni, amelyet az Apollo Tyres márkajelzéssel és azonnal felismerhető lila színezéssel látnak el.

A 35 éves Sascha Lenz továbbra is az SL Truck Team vezetői székében marad, és több mint hét évnyi kamionversenyzői tapasztalatot hoz magával. Lenz 2015-ben kezdte kamionversenyzői karrierjét; azóta a német versenyző 2017-ben az FIA ETRC Young Gun Award-on első helyezést ért el, 2021-ben második lett a Driver’s Championship Series-ben, idén pedig a harmadik helyen végzett a Driver’s Championship Series-ben a legfontosabb kamionversenyzési formulában.

“Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az Apollo Tyres-t az SL Trucksport családban üdvözölhetjük, és már most várjuk az újabb sikeres szezont” – mondta Lenz. “Az Apollo Tyres új kötelezettségvállalásával a 2023-as céljaink egyszerűek: mind a vezetői, mind a konstruktőri bajnokságban az első helyen végezni.”

Benoit Rivallant, az Apollo Tyres Europe elnök-vezérigazgatója hozzátette: “Hihetetlenül izgatottak vagyunk, hogy az Apollo Tyres sikeres jelenlétére építhetünk a FIA ETRC bajnokságban. Ez az új szponzori megállapodás segít nekünk abban, hogy tovább növeljük a márka ismertségét egész Európában, a tehergépkocsi- és buszabroncsok értékesítésének gyorsan növekvő régiójában.”

A két évre szóló fix szponzori megállapodás mellett az Apollo Tyresnek lehetősége lesz a szerződés évenkénti meghosszabbítására, kölcsönös megegyezés és a csapat általános teljesítménye alapján.

Apollo Tyres Tor Truck Racing aláírása

Októberben az Apollo Tyres bejelentette a Tor Truck Racinggel való hároméves partnerségének végét, ami egybeesett a csapat vezető versenyzőjének, Shane Breretonnak a FIA ETRC-ből való visszavonulásával. A kamionversenyzésben eltöltött hét év után Brereton lemondott, hogy több időt tölthessen a családjával és a vállalkozására koncentrálhasson.

Brereton és az Apollo Tyres 2019-ben partnerséget kötött, és a COVID-19 járványt követően a 2021-es szezonban biztosította a Goodyear Kupát a “Chrome Rated” versenyzők számára. A 2022-es évben az Apollo Tyres Tor Truck Racing a harmadik helyen végzett a Promotor’s Championshipben, és megszerezte az osztálygyőzelmet a franciaországi Le Mans-ban, ahol a csapat első bajnoki futamgyőzelmét is megszerezte.

“Mindannyian az Apollo Tyres-nél szeretnénk boldog nyugdíjas éveket kívánni Shane-nek, és köszönjük neki és a Tor Trucksnak, hogy ilyen hatékonyan népszerűsítették márkánkat az európai színtéren” – mondta John Nikhil Joy, az Apollo Tyres európai klaszter TBR termékigazgatója.

Előre tekintve az FIA teherautó Európa-bajnoksággal kapcsolatban

Az FIA Kamion Európa-bajnokság a világ egyik leglátványosabb és legnagyobb kihívást jelentő autóverseny-sorozata. A versenyzőket két kategóriába, a Chrome és a Titan kategóriába sorolják, ami a korábbi versenytapasztalatukat és a futamgyőzelmek rekordját tükrözi. A sebességkorlátozás 160 km/h (99mph), a járműveknek pedig legalább 5300 kg tömegűnek kell lenniük, és maximum 1200 lóerős teljesítményt és 5000 Nm nyomatékot kell leadniuk.

Az FIA European Truck Racing Championship lépéseket tesz a fokozott fenntarthatóság irányába – például az összes versenyző teherautót 100%-ban megújuló HVO-dízel hajtja.

A kamionversenyzés népszerűsége folyamatosan növekszik, és a FIA első számú kamionverseny-sorozatának világszerte 60 millió online és televíziós nézője van, és mintegy 420 000 nézőt fogad.

Forrás: Apollo Tyres – CONSTANS PR

(Ezt a cikket 34 alkalommal tekintették meg.)