Új Fiat Scudo

Az E-Ducato után az új Scudo a második Fiat Professional haszonjármű, mely elektromos változatban is elérhető, így ez a modell újabb fontos lépést jelent a Fiat Electric útján.

Forrás: Pappas Auto

Az E-Ducato után az új Scudo a második Fiat Professional haszonjármű, mely elektromos változatban is elérhető, így ez a modell újabb fontos lépést jelent a Fiat Electric útján. A kategória legjobb tisztán elektromos meghajtású járműkínálata a professzionális felhasználás kompromisszumok nélküli megvalósítására. Az 50 vagy 75 kWh-s akkumulátorral szerelt New E-Scudo a kategória legjobbja a hatótávolság tekintetében, ami akár 330 km (WLTP).

Új Fiat E-Scudo – Forrás: Pappas Auto

„Zseniális modularitás” – az új Scudo a profik tökéletes társa: intelligens helykihasználás, kimagasló képességek, hasznos teherbírás, térfogat – mindez kompakt külső méretekbe csomagolva. Rugalmasság a csúcson – az utastér ergonómiája és modularitása érdekében, és a „Moduwork”-nek köszönhetően a dupla utasülés padját munkaállomássá és bővített rakodótérré alakíthatja át. Az vezetési kényelem, a „városba illeszkedő méret” (max. magasság 1,9 m), az ergonomikus pilótafülke és az ADAS és biztonsági funkciók teljes készlete stresszmentes, károsanyag-kibocsátás mentes utazást biztosít a vezető számára, méghozzá kiemelkedő kényelemben. Teljes mértékben elektromos és dízel hajtáslánccal, kézi vagy automata sebességváltóval is kapható. Az új Scudo négy változatban és legfeljebb három hosszban rendelhető: Van, Crew Cab, Cab platóval és Combi M1.

Az új Scudo egy modern és továbbfejlesztett jármű, amely most a Stellantis furgon platformjára épül, 100%-ban elektromos hajtáslánccal és a legújabb generációs dízelmotorral is elérhető. A New Scudo így a Fiat Professional második, elektromos változatban is elérhető haszongépjárműve lesz, a tavaly áprilisban bemutatott E-Ducato után. Egy szélesebb választék, amely megfelel a valódi szakemberekből álló, változatos ügyfélkör igényeinek, akik járművüket elsősorban munkaeszköznek és jövedelemforrásnak tekintik. Pontosan az ilyen igények kielégítése érdekében az új Scudo számos funkcióval rendelkezik, amelyek osztályának legjobbjává teszik.

A Fiat Professional ismét vezető szerepet vállal a könnyű furgonok D-szegmensében, visszatérve a 2016-ig a franciaországi Hordainban található Stellantis üzemben gyártott jármű történelmi nevéhez, amely a Talento-t váltotta fel.

Forrás: Pappas Auto

TELJES MÉRTÉKBEN ELEKTROMOS MEGHAJTÁS KOMPROMISSZUMOK NÉLKÜL

A Scudo „kompromisszumok nélküli” megközelítésének manifesztuma az elektromos változat jellemzőiben rejlik, a WLTP-ciklusban a kategória legjobb, akár 330 km-es hatótávolságában, amely ideális a városban és az elővárosokban dolgozók számára.

A nulla károsanyag-kibocsátású változat egyedülálló rugalmassággal büszkélkedhet: kétféle méretű akkumulátorral – 50 és 75 kWh – akár 11 kW váltóáramú töltési kapacitással, és akár 100 kW egyenáramú töltési kapacitással, amellyel a nagyobb kapacitású akkumulátor mindössze 45 perc alatt 80%-ra tölthető.

A terhelhetőség nem változik függetlenül a hajtásláncról, a hasznos teherbírás pedig a szegmens magját jelenti: akár 6,6 m3 rakodótérfogat, akár több mint 1 tonna hasznos teher, és ugyanígy 1 tonna vontatási kapacitás.

Forrás: Pappas Auto

PROFESSZIONÁLIS HASZNÁLAT

A célközönség olyan szakemberekből áll, akik napi szinten 8 órát vagy annál többet használják járművüket: a tervezés során a kényelem is figyelembe vett szempont volt. Az új Scudo célja, hogy stresszmentes vezetési élményt nyújtson különböző kényelmi intézkedések révén, mint például a legmagasabb szintű hangszigetelés, a rázkódások és rezgések minimalizálása.

– A kompakt külső méret, az alapváltozat kevesebb mint 5 méteres hossza és 1,9 méteres magassága alkalmassá tette a Scudót az univerzális használatra, biztosítva a városi környezetben szükséges rugalmasságot.

– A head up display a vezető figyelmének elterelése nélkül szolgáltatja a legfontosabb információkat, csökkentve a stresszt.

– A személygépkocsihoz hasonló vezetési pozíció kiváló kényelmet, míg az ülés megemelt pozíciója optimális kilátást biztosít az útra. A könnyű megközelíthetőséget az utastérben elhelyezett ergonomikus lépcső tesz lehetővé.

– Az úttartás és a kényelem minden vezetési körülmény között biztosított a négy független kerékfelfüggesztésnek köszönhetően (megerősített McPherson első tengely stabilizátorral és ferde keresztlengőkarokkal a hátsó tengelyhez), mely a változó merevségű rugókat mozgatja a terheléshez igazodó, változó csillapítású (AMVAC) lengéscsillapítókkal – egy olyan rendszerrel, amely a csillapítást a jármű hasmagasságával arányosan változtatja.

Forrás: Pappas Auto

BIZTONSÁG: ADAS RENDSZER

Az új Scudo a biztonsági és ADAS funkciók teljes készletét kínálja, mind a 14-et, mint például:

Automatikus közúti jelzőtábla-felismerés, automatikus vészfékezés, amely nagy ütközésveszély esetén lép működésbe, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, amely figyelmezteti a vezetőt, ha letér a sávról, és a Holttérfigyelő, amely egy nagyszerű funkció, mely előzéskor jelzést ad a visszapillantó tükör holtterében rejtőző járművekről.

A jármű rendelkezik továbbá a haladási irányban lévő akadályokra figyelmeztető előzetes figyelmeztető rendszerrel, frontális ütközésre figyelmeztető rendszerrel, valamint a parkolást megkönnyítő, praktikus, 180°-os panorámaképet nyújtó hátsó kamerával.

Az optimális teljesítmény és a jobb tapadás érdekében minden körülmények között, például hóban, sárban vagy homokban is felszerelhető a Scudo a Grip Control rendszerrel.

A Head-up Display továbbá minden fontos információt megad a vezetőnek, így nem kell az útról elfordulnia az első és hátsó parkolóérzékelőknek, valamint a hátsó kamerának köszönhetően, amely a hátsó terület 180°-os felülnézeti képét képes visszaadni. Még parkolás közben is teljes támogatást kap, hogy megkönnyítse és biztonságosabbá tegye a parkolási manővereket.

Forrás: Pappas Auto

ZSENIÁLIS MODULARITÁS

Az új Scudo egy minden igényt kielégítő haszongépjárműnek lett tervezve, ami olyan, mint egy személygépkocsi, és amelynek előnye, hogy intelligens, konkrét megoldásokat kínál, miközben kompakt méretei megadják a kellő rugalmasságot. A New Scudo személyszállításra is rendelkezésre áll üzleti, illetve magáncélra. Teljesen személyre szabható: akár 9 ülőhely. Az ülések lehajthatók, hogy az igényeknek megfelelően növeljék a terhelhetőséget. Az összecsukható válaszfalaknak köszönhetően lehetővé válik további 3 személy szállítása, akár egy furgonban.

Maguk a méretek is a modell erősségei közé tartoznak: az 1,90 méteres magasságnak köszönhetően a pincetárolók könnyen megközelíthetők. Az 5 méteres, a Maxi változatban pedig akár 5,3 méteres hosszal kombinálva az eredmény egy olyan jármű, amely „bármit szállíthat és bárhová elmehet”. Szintén elérhető – a városban felmerülő különleges igényekhez – az exkluzív „S” változat, amely a Scudo összes előnyét mindössze 4,6 méterbe foglalja össze.

A tengelytávtól függően 4,6, 5,3 vagy 6,1 m3 rakodási térfogat és az akár 1,4 tonnás teherbírás biztosítja a New Scudo kompromisszumok nélküli mivoltát.

Az utastér különleges moduláris felépítésével is rendelkezik az exkluzív Moduwork rendszernek köszönhetően, amely az utasülést munkaállomássá és a rakodótér meghosszabbításává alakítja, így akár 4 méter hosszú tárgyakat is szállíthat (Maxi változat), és 0,5 m3-rel növelheti a térfogatot, így a teljes befogadóképesség akár 6,6 m3 is lehet. A jármű tehát elég rugalmasan alkalmazkodik minden igényhez és minden vezetőhöz, a hidraulikával foglalkozó vállalkozóktól kezdve a hajóépítőkön át egészen a házhozszállítást végző emberek igényeihez.        

Forrás: Pappas Auto

KONFIGURÁCIÓ ÉS HAJTÁSLÁNC

A rugalmas, többcélú jármű jellegének elismeréseként az új Scudo négyféle konfigurációban (Van, Crew Cab, Cab platóval és Combi M1), három felszereltségi szinten (Easy, Business és Lounge), valamint az elektromos hajtáslánc mellett négy dízelmotorral kapható. A teljes kínálat elérhető elektromos változatban, a furgontól egészen a fülkés, a személyszállító és a kombi változatig – ez utóbbi akár 9 férőhelyes kivitelben. Egy ilyen széleskörű kínálat tehát növeli az új Scudo vonzerejét a személyszállítás és a szabadidőjárművek piacán, ahol a Fiat Professional vezető szerepet tölt be Európában.

Minden igényt kielégítő hajtásláncok. Az elektromos változattal együtt – amely 100 kW-os (136 LE) villanymotorral van felszerelve – négy dízelmotor is rendelkezésre áll: 1,5 literes, 102 lóerős vagy 120 lóerős változatban, 6 fokozatú kézi sebességváltóval; 2,0 literes, 8 fokozatú kézi vagy automata, 145 lóerős változatban; 177 lóerős, szintén a hatékony 8 fokozatú automata sebességváltóval párosítva

Az új Scudo készen áll arra, hogy nagy névvé váljon a könnyű furgonok D-szegmensében, olyan választékot kínálva, amely mind az önálló vállalkozók, mind a flottakezelők igényeit kielégíti, hatékony megoldásokkal és stresszmentes élményekkel, garantálva az üzletmenet folyamatosságát és jövedelmezőségét. A zéró károsanyag-kibocsátású változatok felvétele szintén egy újabb darab a Stellantis termékcsalád villamosítására irányuló fokozatos stratégiai kirakósban, és várhatóan nagy érdeklődést vált ki a vállalkozásuk jövedelmezőségére odafigyelő, környezetünket is tisztelő vállalkozók körében.

Forrás és kiemelt kép: Pappas Auto

(Ezt a cikket 139 alkalommal tekintették meg.)