Az IVECO és a Gruber Logistics bemutatja az IVECO S-WAY LNG-t különleges rakományok szállítására 50 tonnáig

Fenntarthatósági partnerségi megállapodásuk részeként az IVECO és a Gruber Logistics bemutatja az IVECO S-WAY LNG-t, az első alternatív üzemanyaggal hajtott szállítójárművet.

IVECO-S-WAY-LNG-XTL-Kreuztal-1021-6834

Forrás: Iveco

Fenntarthatósági partnerségi megállapodásuk részeként az IVECO és a Gruber Logistics bemutatja az IVECO S-WAY LNG-t, az első alternatív üzemanyaggal hajtott szállítójárművet, amely akár 50 tonnás terhelésre is alkalmas, így működési és környezeti hatékonyságot biztosít. Az alternatív üzemanyag-szállítási megoldások alkalmazása a túlméretes, túlsúlyos rakományok szállításában, fontos mérföldkő az ágazat dekarbonizációja felé vezető úton.

Forrás: IVECO

A különleges rakomány szállítása a KRESZ által előírt tömeget, méretet és/vagy biztonsági határértéket meghaladó áruk közúti szállítása, amelyek mozgatásához külön engedély szükséges. A folyékony metánnal hajtott nehéz tehergépjárművek teljesítménye (normál rakomány 24 tonnáig) összevethető a dízelmotoros járművekével. A motorteljesítményben azonban továbbra is különbségek vannak, ami hatással lehet a járművek teljesítményére különösen nehéz emelkedőn vagy a súlyhatárt meghaladó terhek szállításakor.

A Gruber Logistics elkötelezettségének köszönhetően ezt az akadályt sikerült leküzdeni azáltal, hogy megteremtették azokat a logisztikai feltételeket, amelyek szükségesek ahhoz, hogy alternatív üzemanyagokat vezessenek be az abnormális terhelések esetére. A kezdeti tesztelési időszakot követően a folyékony metánnal üzemelő járművek a Németország és az Egyesült Királyság közötti útvonalakon üzemelnek Kreuztal térségéből, a Gruber Logistics egyik fő németországi telephelyéről.

A szállított rakományok tömege 30 és 50 tonna között változik. Michael Gruber, a Gruber Logistics XTL divíziójának vezetője megerősítette: „Gyakran csak a problémákat látjuk a megoldások helyett. Lehetővé válik, hogy az LNG-t, majd a BioLNG-t széles körben használják az abnormális terhelési szektorban, de ahhoz, hogy ez megtörténjen, változtatnunk kell a munkamódszereinken, az útvonalakon és a vezetési módokon. Ezekkel és más kérdésekkel kell megküzdeni az ECO innovációk sikeres, nagy léptékű megvalósítása érdekében, még olyan területeken is, amelyeket korábban nem is gondoltunk volna.”

Fabrizio Buffa, az IVECO Italy Market Alternative Propulsions Menedzsere így nyilatkozott: „A Gruber Logistics-szal együtt az IVECO S-WAY LNG a közlekedés világának szén-dioxid-mentesítéséhez vezető úton halad – immáron a túlméretes, túlsúlyos rakományszállítást is beleértve, ami fontos mérföldkő az ágazatban. A földgáz használata, különösen annak bio változatában, elengedhetetlen az azonnali, hatékony eredmények eléréséhez. Amint azt az Olasz Nemzeti Kutatási Tanács (CNR) közelmúltbeli tanulmánya is bizonyítja, a Bio-LNG-vel hajtott nehéz tehergépjárművek akár 121%-kal is csökkenthetik a CO2-kibocsátást egy dízel-egyenértékéhez képest.”

Forrás: IVECO

(Ezt a cikket 147 alkalommal tekintették meg.)