A Volvo Trucks új, egyedülálló biztonsági funkciót vezet be elektromos tehergépjárműiben

A Volvo Trucks új biztonsági funkciót szabadalmaztatott elektromos gépjárműveihez, Aktív Tapadás-felügyelet néven.

A Volvo Trucks új biztonsági funkciót szabadalmaztatott elektromos gépjárműveihez, Aktív Tapadás-felügyelet néven. Az új technológia segítségével jelentős mértékben javul a stabilitás, biztonságosabb a kigyorsítás és a fékezés csúszós körülmények között.

A csúszós útfelületen végzett tesztek során 45%-os teljesítményjavulást mértek – Fotó: Volvo Trucks

Az elektromos motorok gyors reakciójának köszönhetően a kerekek és az útfelszín között keletkező erő egy pillanat alatt szabályozható, és így proaktívan megelőzhető a kerekek kipörgése. 

Az új funkció egyértelműen biztonságosabbá teszi a csúszós úton történő kigyorsítást. Az elvégzett tesztek azt bizonyítják, hogy egy megrakott elektromos Volvo FH nyerges szerelvény 45%-os javulást mutatott az Aktív Tapadás-felügyelet funkció használatával egy gyenge tapadású úton, padlógázas kigyorsítás mellett.

“Egészen lenyűgöző a teljesítmény javulása a csúszós, kavicsos úton való haladáskor. Úgy gondolom, az Aktív Tapadás-felügyelet funkció növeli a termelékenységet, és nem csak az építőipari ügyfeleink számára” – mondja Anna Wrige Berling, a Volvo Trucks közlekedés- és termékbiztonsági igazgatója. 

Ha a tehergépjármű csúszni kezd, a jármű vezérlőrendszere több érzékelő segítségével reagál az útburkolati viszonyokra, és az elektromos motorok valamint egyéb működtető-egységek segítségével, intelligens módon támogatja a sofőrt abban, hogy a jármű az úton maradjon. 

Az új funkció segítségével csökkenthető még az üresen közlekedő teherautó felborulásának vagy túlkormányzottságának kockázata is.    

“Az Aktív Tapadás-felügyelet funkcióval még több segítséget nyújtunk a sofőröknek a nehéz terepen történő vezetéshez, még a legzordabb körülmények között is. Ez egy egyedülálló technológia, amit a Volvo Csoport szabadalommal védett le” – teszi hozzá Anna Wrige Berling.

Az új funkciónak köszönhető fejlődés nem csak kigyorsítás, hanem fékezés közben is tapasztalható, hiszen szabályozott regeneratív fékezésre is használható anélkül, hogy az ABS működésbe lépne. Ez növeli a hatékonyságot, hiszen a még több visszatápláló fékezésnek köszönhetően simábbá válik a fékezési élmény is.

Az Aktív Tapadás-felügyelet funkció az elektromos Volvo FH, FM és FMX nehézgépjárművekhez lesz elérhető, amelyeket regionális fuvarozásra és építőipari munkálatokhoz fejlesztettek ki. A funkció egy másik változata a későbbiekben a dízel- és LNG-meghajtású tehergépjárművekhez is elérhető lesz.


Tények a Volvo Trucks elektromos tehergépjárműveiről:

  • A Volvo Trucks termékpalettáján jelenleg hat gépjármű érhető el tisztán elektromos hajtáslánccal, amelyeket a legkülönfélébb szállítási feladatok széles skálájára terveztek.
  • Az elektromos Volvo FH, FM és FMX nehézgépjárművek 44 tonnás szerelvényössztömeggel rendelkeznek. Az európai értékesítésük megkezdődött, sorozatgyártásuk 2022 második felében kezdődik meg.
  • A városi áruszállításra és hulladékgyűjtésre szánt elektromos Volvo FL és FE modellek sorozatgyártása az európai piacon 2019-ben kezdődött.
  • Az észak-amerikai piacon elérhető elektromos Volvo VNR modell sorozatgyártása 2021-ben kezdődött. 

Forrás: Volvo Trucks

(Ezt a cikket 83 alkalommal tekintették meg.)