Daimler Trucks: Megérkezett az első nagy megrendelés a Mercedes-Benz eActrosra
Miután októberben megkezdődött az elektromos eActros gyártása – már meg is érkezett az első nagy, 120 járműből álló megrendelés. Az Einride, a közlekedési ágazat svéd technológiai vállalata az E-Actros-300 és az E-Actros-400 modelleket a kulcsfontosságú európai piacokon kívánja ügyfeleinél használni. A szén-dioxid-semleges járműveket a Mercedes-Benz Trucks 2022 közepétől szállítja le, a nagy teherbírású helyi elosztási feladatokhoz.

Karin Rådström, a Daimler Truck Holding AG igazgatótanácsának tagja, az európai és latin-amerikai régiókért, valamint a Mercedes-Benz Truck márkáért felelős vezető mondta: „Az eActros-szal új, elektromos korszakba léptünk a közúti árufuvarozásban. Célunk, hogy 2030-ra új járműveink több mint felét villamosítsuk Európában. Ez a jelentős megrendelés bizonyítja, hogy az eActros a megfelelő jármű, és megerősít bennünket a közlekedési szektor teljes szén-dioxid-mentesítése felé vezető úton.”
Andreas von Wallfeld, a Mercedes-Benz Trucks értékesítési és marketingvezetője mondta: „Az eActros egy kiemelkedő elektromos teherautó, amely meg fog felelni azoknak a magas minőségi és biztonsági elvárásoknak, amelyeket ügyfeleink a márkától megkövetelnek. Sőt, a járművet testre szabott e-mobilitási szolgáltatásokba is beágyaztuk. Ennek megvalósítása érdekében – és annak érdekében, hogy teljes körű szolgáltatást tudjunk nyújtani a nagy elektromos járműflottáknak – már időben intenzíven felkészítettük Mercedes-Benz szervizhálózatunkat Európában. Éppen ezért nagyon örülünk, hogy az Einride úgy döntött, hogy nagyszámú eActros teherautót rendel.”
Ellen Kugelberg, az Einride operatív igazgatója mondta: „Folyamatosan bővítjük a csatlakoztatott elektromos járművek globális flottáját. Számunkra kulcsfontosságú, hogy szoftvermegoldásainkat a leghatékonyabb technológiával kombináljuk. Meggyőződésünk, hogy a Mercedes-Benz E-Actros esetében a megfelelő járművet választottuk. Közös termékfejlesztéssel továbbra is sikeresen mozdítjuk elő az ipar villamosítását.”

A hatótávolság akár 400 kilométer
Az eActros akkumulátorai három (eActros 300) vagy négy akkumulátorcsomagból (eActros 400) állhatnak, amelyek mindegyikének beépített kapacitása 112 kWh, hasznos kapacitása pedig körülbelül 97 kWh. A négy akkumulátorcsomaggal felszerelt eActros 400 hatótávolsága akár 400 kilométer is lehet. Az elektromos teherautó technológiai szíve a meghajtó egység, amely egy merev elektromos tengelyből, két integrált villanymotorból és egy kétsebességes sebességváltóból áll. A két folyadékhűtéses motor 330 kW folyamatos teljesítményt és 400 kW csúcsteljesítményt biztosít. Ezen túlmenően az elektromos energia visszanyerhető rekuperációval, ha a sofőr előrelátóan vezet. A fékezéssel visszanyert energiát visszatáplálják az eActros akkumulátoraiba, majd ismét rendelkezésre áll a jármű táplálására. Az eActros 160 kW-ig tölthető. Egy hagyományos, 400 A töltőáramú egyenáramú gyorstöltő állomáson a három akkumulátorcsomag feltöltése valamivel több mint egy órát vesz igénybe, amíg a kapacitás 20 százalékáról 80 százalékra töltődik.

A Mercedes-Benz akkumulátoros teherautójának előnyei
A két integrált villanymotor nagy hatásfokú és állandó teljesítményleadást biztosít nagy indítónyomaték mellett. Az elektromos motorok által azonnal biztosított nyomaték és a kétfokozatú váltó erőteljes gyorsulást, lenyűgöző vezetési kényelmet és olyan menetdinamikát biztosít, amely a hagyományos dízelmotoros teherautónál nyugodtabb, kevésbé megterhelő vezetést tesz lehetővé. Ráadásul az alacsony súlypont javítja a kanyarodást. A belső zajszint 10 dB-lel csökkent – nagyjából az érzékelhető zajszint felére csökkent –, ami szintén hozzájárul a vezető kényelméhez teljes terhelés mellett. Az alacsony zajszintnek köszönhetően éjszakai szállítás is lehetséges. A dízel teherautóval szemben lényegesen kisebb a vibráció is.

Az eActros sorozatgyártása a Mercedes-Benz Wörth am Rhein-i üzemében
Az első sorozatgyártású eActros 2021. október elején gördült le a sorról a wörth am Rhein-i üzemben. A Future Truck Center, amelyet ezzel a gyártás beindításával hivatalosan is üzembe helyeztek, az eActros sorozatgyártás szíve. Az eActrost rugalmasan gyártják a meglévő összeszerelő soron, a hagyományos meghajtású teherautókkal együtt, mielőtt a Future Truck Centerbe szállítják villamosítás céljából. A wörthi gyárban alapvetően a különböző járműtípusok összeszerelését a lehető legnagyobb mértékben integrálják, és a jármű alapszerkezetét egy futószalagon építik fel – függetlenül attól, hogy hagyományos belső égésű motort vagy elektromos hajtásláncot szerelnek fel.
A jövőben további szén-dioxid-semleges Mercedes-Benz teherautók villamosítására is sor kerül a Future Truck Centerben. Az önkormányzati használatra kifejlesztett eEconic sorozatgyártása 2022 második felében kezdődik. A távolsági közúti fuvarozásra szánt akkumulátoros eActros LongHaul a tervek szerint 2024-ben készül el a sorozatgyártásra.
Forrás: Daimler Truck
(Ezt a cikket 191 alkalommal tekintették meg.)