AKÁR 10% -OS ÜZEMANYAG MEGTAKARÍTÁS A RENAULT TRUCKS MOTOROK ÚJ GENERÁCIÓJÁVAL
A Renault Trucks megfelel az üzemanyag-fogyasztás és a CO 2 -kibocsátás csökkentés kihívásának. A gyártó T, T High, C és K sorozatait új DE11 és DE13 motorokkal szereli fel. A fejlett technológiák, például a Turbo Compound és a dedikált szolgáltatások integrálásával akár 10%-kal is csökkenthetik a fogyasztást.

A Renault Trucks 2021-ben jelentős változtatásokat hajtott végre T, T High, C és K sorozataiban a dizájn, a vezetési kényelem és a fedélzeti kényelem tekintetében. A gyártó ezt az evolúciót folytatja az új 11 és 13 literes Euro VI Step E, DE11 és DE13 motorok megjelenésével, amelyek új technológiák integrálásával és speciális szolgáltatásokkal kombinálva akár 10%-os üzemanyag-megtakarítást biztosítanak a Renault Truck motorok előző generációihoz képest.
AZ ÚJ DE11 ÉS DE13 MOTOROK OPTIMÁLIS HATÁSFOKA
A Renault Trucks Euro VI Step E motorjainak új generációja, a DE11 és DE13 olyan új technológiákat tartalmaznak, amelyek jelentősen csökkentik az üzemanyag-fogyasztást és a CO 2 -kibocsátást.
A jobb égés érdekében a DE11 és DE13 motorok szabadalmaztatott Wave Piston technológiával rendelkeznek, amely lehetővé teszi a rendelkezésre álló oxigén jobb felhasználását és ezáltal a jobb égést. A motorok új, megnövelt pontosságú befecskendezőkkel is fel vannak szerelve, amelyek az új égési folyamthoz igazodnak.
A hatékonyság növelése érdekében a Renault Trucks a súrlódási veszteségek csökkentésére is odafigyelt: újratervezték a hajtórudakat, a dugattyúkat és a főtengelyt, valamint optimalizálták a forgattyúház szabályozását. Új, nagy teljesítményű golyóscsapágyas turbófeltöltőt is fejlesztettek, javított reakcióidővel és változó átfolyású olajszivattyúval, alacsony viszkozitású olajjal kombinálva.
Végül, de nem utolsósorban a Renault Trucks egy optimalizált utókezelő rendszert és egy új motorvezérlő egységet tervezett.
TURBO COMPOUND TECHNOLÓGIA AZ ERŐSEBB ÉS ÜZEMANYAG-HATÉKONYABB MOTORÉRT
Az optimális teljesítmény érdekében a Renault Trucks T, T High és C típusok opcionálisan felszerelhetők a DE13 TC motorral, amely Turbo Compound technológiával rendelkezik, amely jelentős üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé anélkül, hogy a manőverezést vagy a sebességet veszélyeztetné.
A turbófeltöltő után elhelyezett további turbina a kipufogógázokban lévő maradék energiát mechanikai energiává alakítja, és további motornyomaték formájában továbbítja a főtengelyre.
A Turbo Compound lehetővé teszi nagyobb nyomaték elérését alacsonyabb motorfordulatszámon. Autópályán tempomat mellett, emelkedőn haladva is állandó sebesség tartható anélkül, hogy vissza kellene váltani.
ÚJ SEBESSÉGVÁLTÓ A GYORSABB VÁLTÁSÉRT
A járműveket az új generációs Optidriver sebességváltóval szerelték fel, amely új komputert, új vezérlőszoftvert és új tengelykapcsoló működtetőt tartalmaz a simább és gyorsabb sebességváltás érdekében.
FEJLETT SZOFTVEREK ÉS SZOLGÁLTATÁSOK AZ ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS TELJES SZABÁLYOZÁSÁHOZ
A nagyobb üzemanyag-megtakarítás érdekében a Renault Trucks a Smart Torque Control megoldást választotta, amely maximalizálja a legjobb motorhatékonyságú zónában eltöltött időt anélkül, hogy hátrányosan befolyásolná a manőverezést.
A Renault Trucks emellett folytatja az Optivision prediktív sebességtartó automatika fejlesztését, amely az út domborzatát használja fel a sebességváltás optimalizálására és az üzemanyag-megtakarítás növelésére.
A teherautó-gyártó emellett megoldásokat kínál a fuvarozók támogatására flottájuk üzemanyag-fogyasztásának és CO 2 -kibocsátásának nyomon követésében és javításában . Az Optifleet flottakezelő szoftver (Check modul) nyomon követi az egyes járművek üzemanyag-fogyasztását, és elemzi a vezetési stílusokat, hogy pontosan meghatározza azokat a területeket, ahol a fogyasztás csökkentése érdekében még változtatni kell. Ezen túlmenően a Renault Trucks egy teljes képzési programot dolgozott ki a racionális vezetés elveiről, hogy az üzemanyag-fogyasztást ellenőrzés alatt tartsa.
Forrás: Renault Trucks
(Ezt a cikket 90 alkalommal tekintették meg.)