A WSZL flottájában állt munkába az első tisztán elektromos hajtású Volvo FL teherautó
A Volvo Hungária Kft. 2021 szeptemberében adta át Magyarország első, sorozatban gyártott elektromos teherautóját, az elektromos Volvo FL modellt, amely mostantól Waberer’s csoport leányvállalata, a WSZL flottáját erősíti.
A Volvo Hungária Kft. 2021 szeptemberében adta át Magyarország első, sorozatban gyártott elektromos teherautóját, az elektromos Volvo FL modellt, amely mostantól Waberer’s csoport leányvállalata, a WSZL flottáját erősíti. A teljes terheléssel mintegy 240 km elektromos hatótávra képes teherautó átadása kiemelt fontosságú pillanat, hiszen az elektromos nehézgépjárművek által nemcsak az éghajlatváltozás megelőzése, de a tisztább és fenntarthatóbb fuvarozás felé is új utak nyílnak.
Az európai piacon 2019 óta érhetők el elektromos Volvo haszonjárművek, amelyek közül Magyarországon elsőként a kéttengelyes, nappali fülkével ellátott FL modell kapható elektromos hajtással. A Volvo Hungária Kft. képviselete a budapesti telephelyén adta át szeptember 17-én a Waberer’s csoportnak az első magyarországi szériában gyártott elektromos teherautót.
„Több, mint 50 éves múltra tekint vissza a Volvo Hungária és a Waberer’s Cégcsoport együttműködése. Ez idő alatt számtalan típusú nehézgépjárművet biztosítottunk partnerünk számára, amelyek mindegyike dízel erőforrással rendelkezett. Úgy gondolom, hogy most, az első elektromos teherautó átadásával új szintet lépett a kapcsolat, amely a környezetvédelem szempontjából is fontos lépés mindkét vállalat részéről.” – mondta Illés Dávid, a Volvo Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
A most forgalomba állított, zárt dobozos felépítménnyel és emelőhátfallal ellátott, elektromos Volvo FL saját tömege 9 tonna. Rakfelülete 14 raklap kapacitású és 7,5 tonna rakomány szállítására képes. Meghajtását egy 200 kW teljesítményű és 425 Nm nyomatékú villanymotor szolgáltatja, amely egy 2 fokozatú sebességváltót használ a motor teljesítményének leghatékonyabb felhasználása érdekében. Így teljes terheléssel 220-240 km hatótávon tud károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedni. A valós hatótávot természetesen számos tényező befolyásolja, mint például a sebesség, a jármű össztömege, a domborzati viszonyok, a sofőr vezetési stílusa, stb.
„Nagyon bízom abban, hogy ez az együttműködés csak a kezdeti lépése annak, hogy a hazai árufuvarozás palettáján egyre több, teljesen elektromos Volvo járművet lássunk. Az elkövetkezendő időszak arról fog szólni, hogy az adatok mögé lássunk, melyeket a hazai tesztelés során nyerünk ki.” – tette hozzá Fáczán Gergely, a Volvo Hungária Kft. kereskedelmi igazgatója.
Az átadott Volvo FL Electric modell négy darab, egyenként 66 kWh kapacitású akkumulátorral van felszerelve. Feltöltése 150 kW-os egyenáramú (DC) töltőről 2 óra, 22 kW-os normál hálózati töltővel 11 óra alatt megoldható. A fuvarozó cégek mindennapi életébe egy-egy hosszabb töltés is könnyen beiktatható, hiszen a kötelező napi pihenőidők erre lehetőséget adnak, de akár a rakodás ideje alatt is plusz értékes kilométerek nyerhetők.
„Waberer’s csoport maximálisan elkötelezett a CO2 kibocsátás csökkentése érdekében, amelynek egyik meghatározó eszköze az alternatív hajtáslánccal ellátott járművek tesztelése és a flottánkba történő minél gyorsabb implementálása. Nagy lépés ezen céljaink megvalósításában az első elektromos teherautónk átvétele, amelyet terveink szerint még ebben az évben további járművek követnek. Az első jármű üzembe állításáért köszönettel tartozom a Volvo-nak és munkatársainak, hogy együtt léptünk előre a fenntarthatóbb jövőnkért.” – tette hozzá Barna Zsolt, a Waberer’s International Nyrt. vezérigazgatója és a WSZL ügyvezető igazgatója.
Az elektromos Volvo FL teherautó átadása mindkét vállalat történetében kiemelt jelentőséggel bír, hiszen az elektromos nehézgépjárművek által nemcsak az éghajlatváltozás megelőzése, de a tisztább és fenntarthatóbb fuvarozás felé is új utak nyílnak. Ráadásul az elektromos teherautók és kamionok gyártása a Volvo Trucks klímapolitikájának részét is képezi, hiszen a célkitűzés szerint a vállalatnak 2040-re klímasemlegessé kell válnia. Ehhez a célhoz a beállított mérföld kövek szerint 2025-re 15%-kal, 2030-ra pedig 30%-kal kell a járműveik CO2 kibocsátását csökkenteni.
Forrás: Volvo Trucks
(Ezt a cikket 138 alkalommal tekintették meg.)