Tisztább nyereség cseppfolyósított biogázzal üzemelő járművekkel

Tíz cseppfolyósított gázzal üzemelő Scania G 410 tehergépjárművet szerzett be a Van Dijk holland fuvarozóvállalat az elmúlt két évben. Céljuk az egész flottát mentesíteni a fosszilis üzemanyagoktól és biztosítani a vállalkozás fenntartható jövőjét. 

Tíz cseppfolyósított gázzal üzemelő Scania G 410 tehergépjárművet szerzett be a Van Dijk holland fuvarozóvállalat az elmúlt két évben. Céljuk az egész flottát mentesíteni a fosszilis üzemanyagoktól és biztosítani a vállalkozás fenntartható jövőjét. 

Forrás: Scania

Európai uniós támogatással és a Scania Benelux piaci vállalattal, illetve a bioüzemanyagokat szolgáltató Rolande vállalattal együttműködve a cég két tehergépjárművel kezdte meg a cseppfolyósított biogázos technika üzemeltetői tesztelését.„Az az jövőképem, hogy teljes mértékben szén-dioxid-kibocsátás nélkül működjünk” – mondta a cég igazgatója, John van Dijk. „Ehhez persze meg kell változtatnom a teherautóim teljes konfigurációját, beleértve a vontatmányokat is.” 

Elég erős

John van Dijk eleinte kicsit kételkedett a 410 lóerőben, ugyanis ez túl kevésnek tűnt az 50 tonna összgördülőtömeget eredményező téglarakományokhoz, amilyeneket gyakran szállít a vállalkozás. De céljától hajtva követte a Scania moduláris gondolkodásmódját, és közösen összeállítottak egy kellően erős konfigurációt.

Az eredmény egy 4×2-es nyerges vontató, amelynek legnagyobb megengedett össztömege 20 tonna. Korábbi háromtengelyes vontatójának az alvázán nem maradt elegendő hely a cseppfolyósított gázt tároló hengeres tartályok számára. Ehhez társítottak egy különleges kialakítású pótkocsit a fennmaradó 30 tonnához, így a szerelvény összesen öt légrugós tengelyt kapott. A tengelyek eltérő elhelyezése miatt X-kormányzás szükséges, amelynél az első és a leghátsó tengely egymással ellentétes irányban fordul, hogy a félpótkocsi jól kövesse a nyerges vontatót. Ennek alvázát pedig egy G-szériás hosszított nappali fülkével koronázták meg, amely kellően kompakt, ugyanakkor elfér benne egy fekhely.

Forrás: Scania

Tisztább nyereség

Majdnem a teljes flottáját lecserélve dízelüzeműről gázos tehergépjárművekre John Van Dijk élen jár a fenntarthatóbb közlekedési rendszerre való átállásban. A cég új fuvarozási koncepciója környezetkímélőbben termel nyereséget azáltal, hogy az üzemanyag-felhasználás és az abroncskopás terén is csökkenti a költségeket. „Azt kell mondanom, hogy elégedett vagyok mindezzel. Nagyratörő környezetvédelmi célokat tűztünk ki, és egyre közelebb kerülünk ezekhez” – összegezte Van Dijk úr. 

Forrás: Scania

(Ezt a cikket 65 alkalommal tekintették meg.)