Aktuális Bemutatók Hírek Kiemelt hírek Környezetbarát Márkahírek Mercedes Vezércikk

A Mercedes eActros világpremierje

Az eActros sorozatgyártása a tervek szerint az év második felében kezdődik meg a Wörth am Rhein-i üzemben. A sorozatgyártású jármű fejlesztése során a Mercedes-Benz Trucks fejlesztői különösen nagy hangsúlyt fektettek a “Customer Co-Creation” megközelítésre – az ügyfelekkel való szoros együttműködésre a termékfejlesztés során. Az eActros prototípusai ezért már 2018-ban intenzív ügyféltesztelésre kerültek. Ez azt is lehetővé tette, hogy a Mercedes-Benz teherautó-szakértői már korai szakaszban figyelembe vegyék az ügyfelek e-teherautóval kapcsolatos visszajelzéseit, és azokat közvetlenül beépítsék a fejlesztésbe. Időközben a prototípusok már több mint félmillió kilométert tettek meg közúton. Ezen kívül a Mercedes-Benz Trucks tesztmérnökei is intenzív teszteknek vetették alá az eActros-t, hogy biztosítsák a Mercedes-Benztől megszokott magas színvonalat.

Fotó: Daimler

Andreas von Wallfeld: „2016-ban mutattuk be először egy elektromos nehéz tehergépkocsira vonatkozó koncepciónkat. Mindössze két évvel később ügyfeleinkkel kezdtük meg a komoly tesztelést a minden szempontból továbbfejlesztett prototípusainkkal. A most bemutatásra kerülő eActros a közúton és a tesztállomáson szerzett tapasztalataink végterméke, és tükrözi a Mercedes-Benz márka innovatív erejét az alternatív hajtásrendszerek terén. Ugyanakkor a jármű az ügyfeleinkkel való szoros és intenzív együttműködés eredménye is. Az intenzív gyakorlati teszteknek köszönhetően egy olyan teherautót hozunk forgalomba, amely teljes mértékben az ügyfelek igényeihez igazodik, és átfogó szolgáltatási palettát nyújt számukra. Mindannyian nagyon várjuk a június 30-i világpremiert.”

Több mint két év gyakorlati tesztelés az ügyfelekkel
Tíz eActros prototípus úgynevezett “innovációs flottaként” 2018 óta folyamatosan üzemel különböző németországi és más európai ügyfeleknél. Két tesztfázisban csaknem 20 tesztügyfél használta az eActros-t egy hagyományos teherautó helyett a flottájában. A 18 és 25 tonnás eActros modellek több iparágban végzeztek nagy igénybevételt kívánó feladatokat. Például hűtést igénylő élelmiszereket szállítottak elektromos működtetésű hűtőládával szupermarketek ellátására, gyártáshoz szükséges alkatrészeket vittek, hulladékkonténerek csereszolgálatát vállalták, és pernyét szállítottak silófelépítményben betongyártáshoz. Németországon kívül svájci, belga és holland ügyfelek is tesztelték az elektromos teherautót.

Fotó: Daimler

Az eActros meggyőzte vezetőit

Még mielőtt a prototípusok folyamatos üzembe álltak, egyértelművé vélt, hogy az eActros a városi forgalomban, az autópályán vagy az országúton való közlekedés során a rendelkezésre állás és a teljesítmény tekintetében semmiben sem marad el egy hagyományos dízel teherautó mögött. A járművezetők nagyon elégedettek a nyomaték egyenletes rendelkezésre állásával a teljes fordulatszám-tartományban. Emellett különösen csendes vezetési stílusról és a kellemes, zavartalan vezetési élményről is beszámolnak. Ezenkívül előrelátó vezetés esetén elektromos energia is visszanyerhető a rekuperáció révén.

A sorozatgyártású eActros számos kulcsfontosságú tulajdonság – például a hatótávolság, a hajtási teljesítmény és a biztonsági jellemzők – tekintetében jelentősen felülmúlja majd az innovációs flotta korábbi prototípusát. Ezen túlmenően a Mercedes-Benz Trucks a járművet egy holisztikus ökoszisztémába ágyazza majd, amely az ügyfelek számára az e-mobilitás minden aspektusával kapcsolatos tanácsadási szolgáltatásokat is magában foglal.

Intenzív tesztek a sorozatgyártás megkezdése előtt

A sorozatgyártás előtt a fejlesztők – a hagyományos teherautókhoz hasonlóan – az eActros modellt is teszteknek vetették alá, hogy megbizonyosodjanak a biztonságágosságáról, a teljesítményéről és a tartósságáról. A rakomány hűtőrendszere, de a légkondicionáló rendszer is – mindkettő elektromos működtetésű – megbízhatóan működött szélsőséges hőségben és téli körülmények között egyaránt. A tesztmérnökök az eActros-t különösen hideg időjárásban is próbára tették. Nagy figyelmet fordítottak az akkumulátorok és az elektromos hajtásrendszer viselkedésére kedvezőtlen időjárási körülmények között. Ezen kívül az eActros-t más vizsgálatoknak is alávetették, például zajmérésnek a zajvizsgálati próbapadon és elektromágneses kompatibilitásnak (EMC) egy külön erre a célra kialakított tesztcsarnokban. Az eredmények bizonyítják, hogy az eActros alkalmas a mindennapi használatra, és megfelel az üzemeltetési használatra vonatkozó követelményeknek.

Fotó: Daimler

A portfólió villamosítása akkumulátorral és üzemanyagcellával

A Daimler Truck AG fenntartható vállalati stratégiát követ, és azt a célt tűzte ki, hogy 2039-ig csak olyan új járműveket kínál Európában, Japánban és Észak-Amerikában, amelyek karbonsemlegesen működnek. A Daimler Truck AG járműportfóliója a fő értékesítési régiókban, Európában, az Egyesült Államokban és Japánban már 2022-től sorozatgyártású, elektromos meghajtású járműveket is tartalmazni fog. 2027-től a vállalat azt tervezi, hogy sorozatgyártású, hidrogénalapú üzemanyagcellás meghajtású járművekkel is bővíti járműválasztékát. A végső cél a karbonsemleges közúti közlekedés megvalósítása 2050-ig.

Forrás: Daimler

(Ezt a cikket 76 alkalommal tekintették meg.)

5 tengelyen biztos kézzel

Jármű kártörténeti lekérdezés:

CarVertical

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

We have detected that you are using extensions to block ads. Please support us by disabling these ads blocker.

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock