Aktuális Hírek Kiemelt hírek MAN Márkahírek Vezércikk

Minden igényt maximálisan teljesítenek

Hosszú évek óta kizárólag MAN tehergépjárműveket használ a Horse Trans Cargo Kft. sport-, illetve hobbilovak nemzetközi szállításához, ami minden téren igen nagy elvárásokat támaszt a fuvareszközökkel szemben. A cég nemrég beszerezte az első két új generációs MAN TGX teherautóját, amelyek közül az egyikbe egy luxusszínvonalú lakórész is került. A kezdeti tapasztalatok alapján ezek mindent még magasabb színvonalon nyújtanak, mint elődeik, beleértve az üzemanyag-takarékos működést is.

A két új MAN TGX tehergépjárművet Szekeres Gergő, az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. értékesítője adta át Lengyel Róbertnek, a Horse Trans Cargo Kft. tulajdonosának. Forrás: MAN

Igen nagy kihívást jelent a rendkívül értékes, nem ritkán több millió eurót érő sport-, illetve hobbilovak nemzetközi szállítása. Ugyanis a raktérben az állatok biztonságos, kényelmes és tiszta környezete éppúgy alapvető elvárás, mint a fuvarfeladatok pontos, gyors, megbízható és szakszerű teljesítése. Ráadásul a tulajdonosok sokszor a szállítójárművek megjelenése, illetve presztízse terén ugyanolyan magas színvonalat várnak el, mint amilyet négylábú kedvenceik képviselnek. Ezért Lengyel Róbert, a Horse Trans Cargo Kft. tulajdonosa hagyományosan az MAN márkát választja a fülke-alvázak beszerzéséhez, amelyekre a holland Roelofsen cég csúcsminőségű, rendkívül tartós felépítménye kerül.

Biztonságos és széles rámpákon lépkedhetnek fel a lovak a raktérbe. Forrás: MAN

Ütőképes flotta

A sport-, illetve hobbilovak nemzetközi szállítása terén Európa egyik meghatározó fuvarozó cége, a vámospércsi Horse Trans Cargo Kft. közel húsz évvel ezelőtt egy használt MAN lószállító tehergépjárművel kezdte meg a tevékenységét. „A jó tapasztalatok hatására később is MAN járműveket szereztem be, amelyek kedvező üzemanyag-fogyasztásával, vezetési kényelmével, könnyű kezelhetőségével, megbízhatóságával, összességében kis szervizigényével, valamint a tiszaújvárosi és a győri márkaszerviz kiváló kiszolgálásával egyaránt elégedett vagyok” – kezdte Lengyel Róbert.

A flottában jelenleg egy 3,5 tonnás kishaszonjármű mellett nyolc MAN TGX dolgozik, két 2016-os TGX 18.360, egy 2017-es és egy 2018-as TGX 18.360, két 2019-es TGX 26.430 és a két új, 2021-es TGX 26.430, illetve 26.510 modell.

A tágas szalonban állítható a hangulatvilágítás színe és fényereje. Forrás: MAN

Mi szem-szájnak ingere

Az új generációs TGX járművek közül a 26.430 alvázat ugyanolyan Roelofsen lószállító felépítménnyel látták el, mint a cég korábbi teherautóit. A 26.510 modellt viszont a cégtulajdonos használja a családjával, ezért ez a világszerte elismert, lébényi Inter Horse Truck Kft. munkája nyomán egy luxusszínvonalú, a vezetőfülkével egybenyitott lakóteret kapott. Természtesen leghátul szintén prémiumminőségű raktér várja a lovakat. Az igényes kivitelezésű szalon kétoldalt kiszélesíthető, így akár egy kisebb társaságnak is kényelmes teret nyújt, teljesen felszerelt konyhával, állítható színű rejtett hangulatvilágítással és nagy ablakokkal. E mögött egy zuhanyzós fürdőszoba, valamint egy kiemelhető tetejű hálófülke található. Ezenkívül a vezetőfülkében az üléstámlák ledöntése után távirányítással leereszthető egy franciaágy, így összesen öt fekhelyet kínál a belsőtér. Abban pedig mindkét új TGX megegyezik, hogy az összes elérhető kényelmi és biztonsági extrafelszerelést felvonultatja. Megtaláljuk arzenáljukban a radaros oldalsó holttérfigyelőket, az aktív sávtartót, a torlódásban araszolást segítő rendszert, az integrált álló helyzeti légkondicionálót, a 12,3 colos, digitális műszerpanelt és multimédiás kijelzőt, valamint a teljesen LED-es külső világítást is. Továbbá a hatékonyság fokozását dinamikus vitorlázás és nemcsak a domborzathoz, hanem az infrastruktúrához is előrelátón igazodó sebességszabályzás szolgálja.

A Horse Trans Cargo Kft. új generációs MAN TGX járművei minden elérhető kényelmi és biztonsági felszerelést megkaptak.A Horse Trans Cargo Kft. új generációs MAN TGX járművei minden elérhető kényelmi és biztonsági felszerelést megkaptak. Forrás: MAN

Kiváló kezdeti tapasztalatok

„A lószállító modell már 16 ezer kilométert futott, míg a lakórészes jármű 1500-at. Ez alapján úgy látjuk, hogy az új generációs TGX üzemanyag-fogyasztása 10-15 százalékkal jobb az elődjéhez képest. Továbbá a kormányzástól a kezelőelemekig minden sokkal korszerűbb, illetve az előnyére változott a fülkében, így ezek kevésbé vonják el a figyelmet a vezetéstől. Lenyűgöző az új modellek fordulékonysága és az elektrohidraulikus rásegítésű kormány könnyű kezelhetősége. A belsőtér pedig még kényelmesebb és csendesebb, nagyobb mozgásteret kínál, tágasabbak a tárolóhelyei, valamint komfortosabbak a fekhelyei. Az álló helyzeti légkondicionáló valóban több mint tíz órán át is működhet a motor járatása nélkül, miközben egyenletesen tartja a hőmérsékletet. Így a gépkocsivezető munkatársaim és saját magam is maximálisan elégedettek vagyunk az új generációs TGX járműveinkkel. Ezért még az idén a két legidősebb modellünket is ilyen új TGX 26.430 modellekre cseréljük, továbbá már megrendeltünk egy 3,5 tonnás TGE padlólemezes fülke-alvázat” – összegezte Lengyel Róbert.

A Horse Trans Cargo járműveiben kényelmes és biztonságos körülmények között utazhatnak a legértékesebb lovak is. Forrás: MAN

Forrás: MAN Truck & Bus

Kiemelt kép: A lakótér kétoldalt kiszélesíthető, a középső hálófülke teteje pedig felemelhető. Forrás: MAN

(Ezt a cikket 84 alkalommal tekintették meg.)