Aktuális Hírek Kiemelt hírek MAN Márkahírek Vezércikk

A leggyorsabb döntés

Hazánkban elsőként Hubik Sándor, a Hubik Trans Sped Kft. ügyvezető igazgatója adott le rendelést új generációs MAN TGX tehergépjárműre. Az 510 lóerős, XXL fülkével ellátott modell, amely a cég 107. oroszlános nyerges vontatója 2011 óta, szeptember elején állt munkába.

Az új TGX vontató a Hubik Trans Sped Kft. 107. MAN tehergépjárműve 2011 óta, erre utalnak a lufik. A képen balról jobbra: Turi Szabolcs, az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. értékesítési vezetője, Hubik Sándor, a Hubik Trans Sped Kft. ügyvezető igazgatója és Győri Gábor, az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. vevőszolgálati értékesítője – Fotó: MAN Truck & Bus

Hubik Sándor 1983-ban kezdett fuvarozni egyéni vállalkozóként egy kishaszonjárművel, majd az 1990-es években legfeljebb 7,5 tonna össztömegű tehergépjárművekkel már nemzetközi viszonylatban dolgozott. Fontos mérföldkőnek számított a 2004-es év, ugyanis ekkortól már Kft. cégformában nyerges szerelvényekkel tevékenykedett. A Tatától nem messze, az 1-es út mellett 1,7 hektáros telephellyel rendelkező vállalkozás jelenleg 62 nyerges vontatót és 72 függönyponyvás félpótkocsit üzemeltet, valamint közel nyolcvan főt foglalkoztat. A félmega kivitelű, azaz 2,83 méter belmagasságú, emelhető tetővel felszerelt járművek ötven százalékban autóipari feladatokat végeznek főként Németország és a Benelux államok viszonylatában. Éves futásteljesítményük átlagosan 140 ezer kilométer. A nyerges vontatók közül 56 MAN TGX típusú, ezek 500 lóerős, XLX fülkéjű modellek. A legidősebb példány is csak 2016-os évjáratú, mivel a cégvezetés négyévente cseréli a gépjárműveket.

Minden tekintetben kiemelkedik a cég flottájából az új MAN TGX 18.510 vontató – Fotó: MAN Truck & Bus

Következetes áttérés az MAN-re

„Meglehetősen vegyes összetételű flottával dolgoztunk egészen 2011-ig” – kezdte Hubik Sándor. „Ám akkor beszereztünk öt MAN TGX 18.440 EEV XLX vontatót, amelyek az üzemanyag-fogyasztástól a szervizelésig a teljes üzemeltetési költséget nézve jelentős megtakarítást mutattak a korábbi járműveinkhez képest. Ezenkívül jó kapcsolatunk alakult ki a győri márkaszervizzel, amelynek kiszolgálásával szintén elégedettek vagyunk a kezdetektől fogva. Ezért innentől fokozatosan, néhány év alatt az egész flottánkat átállítottuk az MAN TGX típusra. Majd az évek során egyre jobb üzemanyag-fogyasztási értékeket tapasztaltunk, főként legutóbb az Euro VId minősítésű motor javított sokat a takarékosságon. Gépjárművezetőink pedig szeretik a TGX kényelmes, tágas fülkéjét. Amikor év elején bemutatták az új MAN TG-családot, rögtön tudtam, hogy Magyarországon elsőként szeretnék egy ilyen TGX vontatót rendelni. Ez egyfajta presztízskérdés is volt számomra” – tette hozzá az ügyvezető igazgató.

Az első új generációs TGX vontatót idén év végén további hét követi majd – Fotó: MAN Truck & Bus

Jelentős előrelépés

„Az új TGX vezetője gyorsan megszerette munkaeszközét, miután megkapta, egy egész hétvégén át tanulmányozta az újításait. Elmondása szerint imádja a digitális műszerpanelt, a SmartSelect kapcsolót, a bajuszkarra került váltóvezérlést, az új multifunkciós kormánykereket, a bőséges lábteret, a kényelmes ülést és fekhelyet, a nagy hűtőt, valamint a tágas tárolóhelyeket a fekhely alatt és a szélvédő felett. Úgy véli, hogy most megérkezett, otthon érzi magát az új TGX fülkéjében” – magyarázta Hubik Sándor.

A cég telephelye 1,7 hektáron terül el – Fotó: MAN Truck & Bus

Fejlődő szolgáltatások

A Hubik Trans Sped Kft. mostanában már mindegyik MAN vontatóját három év teljes körű garanciával, a negyedik évre kiterjesztett hajtáslánc-garanciával, valamint három évre a műszaki mentést, illetve vontatást is magában foglaló mobilitásgaranciával veszi át. Az új TGX modellre már üzemidő-garanciát is kötött, amely pénzbeli kártérítést fizet, ha egy váratlan műszaki probléma esetén az MAN egy napon belül nem tudja megjavítani a tehergépjárművet és nem tud cserejárművet biztosítani. Szintén fontos újdonság, hogy mostantól nem az ügyfélnek kell bejelentkeznie a szervizbe az időszakos karbantartások elvégzéséhez, hanem a márkaszerviz figyeli az egyes tehergépjárművek üzemelését, és felhívják az ügyfelet, amikor esedékessé válik a szervizlátogatás. Ezenkívül a vállalkozás a RIO telematikai rendszeren keresztül folyamatosan nyomon követi a gépjárművezetők teljesítményét, a jobb eredmények eléréséhez pedig az MAN ProfiDrive járművezető-továbbképzést is igénybe szokták venni. „Ezek a szolgáltatások jelentősen hozzájárulnak az MAN TGX vontatók hatékony üzemeltetéséhez” – mondta az ügyvezető igazgató.

Forrás: MAN Truck & Bus

Kiemelt kép: Az egységes megjelenésű, igényes flotta új zászlóshajója: az új generációs MAN TGX hazánkban elsőként megrendelt példánya – Fotó: MAN Truck & Bus

 

(Ezt a cikket 111 alkalommal tekintették meg.)