Ajánlatok Hírek Kiemelt hírek Sport Személyautók

MatiPro – Amikor a sportriporter vezet (x)

Sokan érezhetünk nosztalgiát, ha Kaplár F. József nevét halljuk. Híradósként kezdte pályafutását a Magyar Televíziónál a 70-80-as években, majd a 90-es évektől sportcsatornáknál tevékenykedett tovább. A népszerű műsorvezető nemrégiben hagyott fel a televíziózással, és a vezetés kapcsán is új fejezetet nyitott az életében, a MatiPronál elektromos autóra cserélte öntöltő hibridjét. Megkérdeztük a változásokról.

Kaplár F. József

Eddig milyen autókat részesített előnyben?

Megszereztem a jogosítványt, majd olyan autókat vezettem, amelyek a szocialista járműiparból kerültek ki, például a rendszerváltás előtt egy Opel Kadettet, később egy Mercedes E-t, utána pedig egy Volvot. Az S40-es szériából többet is vásároltam, mivel megszerettem a svéd márkát. A lányom Volvót használt, ezt követően Lexus hibridre váltott, az én legutóbbi autóm is egy Lexus CT200 volt, amelyet mostantól ő fog vezetni.

Mi vezetett ahhoz, hogy a BMW i3 mellett döntött?

Pontosabb lenne a kérdés többesszámban, mivel nem kizárólag személyes volt a döntés, a következő autónk kiválasztásába az egész családot bevontam, megkérdeztem a lányomon és a feleségemen kívül még az unokámat is, aki azonnal hozzáfűzte, hogy a leendő autónk remekül néz ki. A természet szeretete és megóvása mellett, a fenntartható fejlődés és a tudatos fogyasztás is a prioritási listám élén szerepel, így adta magát az elektromos autóra való váltás (a legutóbbi autóm hibrid volt).

Szívesen teniszezem és fallabdázom, ezt tükrözi vissza a BMW sportos megjelenése is. Az is meghatározó szempont volt, hogy az i3 kisebb mérete a parkolásban és a városi közlekedésben is segít. Az autócsere anyagilag is jó beruházás volt, mivel a MatiPronál szereztem be az új gépkocsit, ahol olcsóbban tudtam lebonyolítani a vásárlást.

Nehéz volt a váltás a töltéssel és az autó hatótávjával kapcsolatban? Ha jól tudom, egy másik elektromos autóval járt az i3 megérkezéséig.

A Lexusnál megszoktam a nyugodt vezetést, így nem okozott problémát. Alaposan átgondoltuk, mielőtt meghoztuk a döntést. Az autót otthon is tudom tölteni, a mindennapi, városi közlekedés pedig utcai töltés nélkül is könnyedén megoldható. Ha nem Budapesten közlekedünk, akkor a fő célállomásunk Tihany illetve a szülővárosom, Jászberény, az i3-mal minden nehézség nélkül meg tudjuk tenni ezeket a távolságokat.

Ha hosszabb útra megyünk, akkor persze töltjük az autót. Az utóbbi években a hazai töltőhálózat látványos fejlődésen esett át, egyre több a töltőhelyek száma is. Ha olyan útra megyünk, ami a töltési idők szempontjából problémás lehet (egy távoli sítúrára például), akkor elkérem a lányom Lexus hibridjét.

(x) – fizetett pr-cikk

whitpress

 

(Ezt a cikket 42 alkalommal tekintették meg.)