Hírek Kiemelt hírek Teszt

Elkészült a zalaegerszegi tesztpálya fékfelülete

Elkészült, és már az első bérlőt is fogadta szerdán a zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpályának a fékek működését tesztelő pályarésze – közölte a helyszínen a létesítmény miniszteri biztosa szerdán.

Személyautó halad a zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpálya fékfelületén az elkészülte alkalmából tartott sajtóbejáráson 2020. május 20-án. A 750 méteres gyorsítószakasz után 8 darab, egyenként 200 méteres fékezősávot építettek ki, aszfaltos bukótérrel. MTI/Varga György

Vigh László országgyűlési képviselő a sajtóbejáráson elmondta: 750 méteres gyorsítószakasz után 8 darab, egyenként 200 méteres fékezősávot építettek ki, aszfaltos bukótérrel. A különböző burkolatoknak köszönhetően az egyes sávok lehetővé teszik a váltakozó tapadású, érdes vagy sima felületen a fékberendezések vizsgálatát, akár vizezett burkolaton, vagy jeges útviszonyokat imitálva.

A miniszteri biztos felidézte, hogy három éve kezdődött a 45 milliárd forint állami beruházással 260 hektáros területen elkészült tesztpálya építése. Az elektromos és önvezető autók vizsgálatára is alkalmas próbapályán elkészült egy 2000 négyzetméteres, konferenciatermeknek és irodáknak helyet adó épület, és egy 16 személyautó és 6 teherjármű befogadására alkalmas technikai épületsor.

Tavaly óta üzemel már a 2000 méteres kezelhetőségi pálya, ami a menetstabilizáló-, a fék- és a kormányrendszerek, valamint a sávtartó funkciók vizsgálatát teszi lehetővé. Használatban van már az 1000 méteres gyorsítósávval ellátott 300 méter átmérőjű dinamikus felület, amelyen egyebek mellett a konvojok járműveinek reagálását vagy akár jávorszarvastesztet lehet értékelni – sorolta.

Vigh László, Zalaegerszeg fideszes országgyűlési képviselője, a zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpálya miniszteri biztosa egy 1954-es évjáratú 125-ös Csepel motorkerékpáron próbálja ki a tesztpálya fékfelületét az elkészülte alkalmából tartott sajtóbejáráson 2020. május 20-án. MTI/Varga György

Hozzátette, hogy a városi környezetet biztosító Smart City területének első 5 hektárja már elkészült, további 13 hektár pedig most is épül. Ugyancsak elkészült már az 1500 méteres, kétszer kétsávos autópálya-szakasz, mindehhez pedig egy 5G bázisállomás, amely a digitális eszközök működését segíti. Vigh László az MTI kérdésére elmondta: a tesztpálya 65-70 százalékos készültségi fokon áll, a tervezett befejezési határidő a jövő év vége.

Forrás: MTI

Kiemelt kép: A zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpálya fékfelülete az elkészülte alkalmából tartott sajtóbejáráson 2020. május 20-án. A 750 méteres gyorsítószakasz után 8 darab, egyenként 200 méteres fékezősávot építettek ki, aszfaltos bukótérrel. A különböző burkolatoknak köszönhetően az egyes sávok lehetővé teszik a váltakozó tapadású, érdes vagy sima felületen a fékberendezések vizsgálatát, akár vizezett burkolaton, vagy jeges útviszonyokat imitálva. MTI/Varga György MTI/MTI Fotószerkesztőség/Varga György

 

(Ezt a cikket 22 alkalommal tekintették meg.)