Forrás: Volkswagen Haszonjárművek

Tapsot érdemel, mint furgon, családi MPV, személyszállító vagy lakóautó korlátlan sokoldalúsággal: a Caddy. A mai napig több mint hárommillió készült, és világpremierként a VW Haszonjárművek márka a Caddy progresszív, ötödik generációját mutatja be. Minden részlet az alapoktól kezdve új, mivel a bestseller most először a moduláris keresztirányú platformon (MQB) alapul. Az MQB-nek köszönhetően az új csúcstechnológiák most megtalálják az utat a modellcsaládba. Az innovatív járművezető-asszisztens rendszerek növelik a biztonságot és megkönnyítik a vezetést; a hálózatba kapcsolt információs és szórakoztató rendszerek és a digitalizált vezérlőrendszerek a Caddy-t egy kerekeken guruló okostelefonná változtatják; egy új kettős adagolási technika tisztábbá teszi a TDI motorokat, mint valaha. Külsőre egy teljesen új és feltűnően sportos formát kapott. Ugyanakkor a belső tér is jelentősen javult. A Caddy sokoldalú, egy svájci bicska városi szállító kisteherautók és a családi MPV-k között.

Forrás: Volkswagen Haszonjárművek

„A jelentős térnövekedéssel, a részletek abszolút tökéletesítésével, az új technológiákkal és az új dinamikus dizájnnal az új Caddy hatalmas lépést tesz előre” – mondta Sedran, a Volkswagen Haszonjármű márka vezérigazgatója. „Ez lehetőséget teremt arra, hogy a Volkswagen haszonjárművek részesedése növekedjen a városi kisáruszállítók A szegmensében és a kompakt MPV-k piacán az egész világon” – magyarázza Heinz-Jürgen Löw, az Értékesítési és Marketing Igazgatóságtagja. Az új Caddy még ez évben megjelenik a márkakereskedésekben.

Karizmatikus kialakítás és új külső elemek

Az MQB platformra való váltás az új Caddy dinamikusabb megjelenésű arányaiban látható. A tervezők kihasználták az MQB platform által kínált izgalmas technikai lehetőséget egy teljesen átalakítottjárműkarosszéria létrehozására – amely karizmatikusabb, mint valaha. A cw-érték 0,33-ról 0,30-ra csökkent, a Caddy új referenciaértéket állít fel az ilyen típusú járművekre. A tervezés és a specifikáció szempontjából a Caddy külső része számos új funkcióval rendelkezik. Ide tartoznak a tolóajtók és a csomagtér ajtó elektromos zárása, valamint egy panoráma napfénytető az első és a második üléssor felett – különösen nagy, 1,4 négyzetméteres üvegfelülettel. Újdonságok: akár 18 collos könnyűfém keréktárcsák, és – a magasabb felszereltségi szinteknél alapkivitelként – új LED fényszórók és LED hátsó lámpák. Első ízben elérhető a Keyless Access (Kessy) kulcs nélküli gyújtás- és zár rendszer, valamint a „Digital Cockpit” (digitális pilótafülke).

Új megnevezések – „Caddy”, „Life” és „Style”

Az új Caddy újból megjelenik, mint Cargo (zárt felépítményű dobozos furgon), Kombi (utastér ablakokkal) és különféle személygépkocsi-változatok (MPV) formájában. A személygépkocsi felszereltségi szintjeinek megnevezését átalakították: az alapmodell a jövőben a „Caddy” lesz; ezt követi a „Life” specifikáció és végül a prémium „Style” zárja a sort. Valójában az összes modell még jobban felszerelt, mint az előző modell azonos szintű változata.

Forrás: Volkswagen Haszonjárművek

Nagy belső tér, digitalizált csúcstechnikás pilótafülkével

Belül, az univerzális modell ötödik generációja az új csúcstechnológiás megoldásokkal és az észrevehetően nagyobb térkínálattal nyűgöz le. A hosszú változat – a Caddy Maxi – például most akár kéteuro raklap számára is helyet kínál, amelyeket opcionálisan középen és hátul keresztben, közepén keresztben és hátul hosszirányban lehet berakni. A kijelző és a vezérlőelemek teljesen átalakultak: a vezető és az első ülés utasai közötti interaktív interfészeket az új „Digital Cockpit” (opcionálisan teljesen digitális eszközök), valamint a rádió- és információs szórakoztató rendszerek képezik (méretük 6,5 és 10 hüvelyk közötti). A „Digital Cockpit” (digitális vezetőfülke) és a legfeljebb 10 collos navigációs rendszeregyesítése egy új digitális kijelzőkből és kezelőelemekből álló környezetet hoz létre: ez az „Innovation Cockpit”. Az integrált eSIM-mel rendelkező online csatlakozási egységen (OCU) keresztül az infotainment rendszerek hozzáférhetnek a „Volkswagen We” mobilonline szolgáltatásaihoz és funkcióihoz, vagyis az új Caddy „mindig csatlakoztatott”.

Egy másik új funkció a Caddy-n: digitális gombok a fény, az audio és a menü funkcióihoz. A fényszóró kapcsoló kiszolgálta az idejét, és a kormánykerék bal oldalán lévő Light & Sight gombok első sorozata most átveszik a szerepét. A központi vezérlőrendszer különféle elemei nagyon gyorsan és egyszerűen elérhetők a közvetlen hozzáférést biztosító gombokkal. Ezen felül a LED belső világítás, ergonomikus ülések és a külső 230 V-os tápegység javítja a fedélzeten töltött időt. Egy új funkció a tetőventilátor, amely jobb klímaszabályozást és gyorsabb helyhez kötött szellőzést biztosít a hátsó részben.

Az új asszisztens rendszerek biztonságosabbá és könnyebbé teszik a Caddy vezetést

A Caddy 19 asszisztens rendszeréből hat teljesen új. Ide tartozik a Travel Assist, amely először jelenik meg egy Volkswagen haszonjárműben, elősegíti a támogatott vezetést a teljes sebességtartományban. A Travel Assist kapcsán a Caddy átalakított többfunkciós kormánykereke kapacitív érzékelőkkel is fel van szerelve. Ezek az érzékelők még az enyhén érintő kéz pontos felismerését is biztosítják, elkerülve ezzel a téves riasztásokat. Már az új Caddy-ben is: vontatmány-asszisztens (Trailer Assist), amely a Crafter-ből ismert, a lényegesen könnyebb hátrameneti manőverezést segíti és a Side Assist, beleértve a kiparkolási asszisztens (Rear Trafic Alert). A Caddy meglévő asszisztens rendszereit jelentősen kibővítették és új funkciókkal frissítették.

A kettős adagolás jelentősen csökkenti a TDI motorok nitrogén-oxid kibocsátását

A járművezetői asszisztens rendszerekhez hasonlóan a Caddy új négyhengeres motorjai is innovatívak. A motor fejlesztések következő szakaszából származnak, teljesítik a 2021-es Euro 6 kibocsátásielőírásokat, és mindegyik részecskeszűrővel van felszerelve. Első alkalommal használják az új kettős adagolórendszert az 55 kW / 75 PS és 90 kW / 122 PS teljesítményű TDI egységekben. Két SCR katalitikus átalakítóval és így dupla AdBlue befecskendezéssel anitrogén-oxid (NOx) emissziós szintje jelentősen csökken az előző modellhez képest, így a Caddy TDI motorjai a világ legtisztább dízelmotorjai közé tartoznak. Szintén hatékony és fenntartható a 84 kW / 116 LE teljesítményű turbófeltöltött benzinmotor (TSI)és a feltöltött földgázmotor (TGI) is. Az új hajtásrendszer-technológiák észrevehetően pozitív hatással vannak mind ökológiai, mind gazdasági szempontból: a motor változatától függően a Caddy előzetesen számított üzemanyag-fogyasztása akár tizenkét százalékkal is alacsonyabb lehet, mint az előző modellnél (a hitelesített fogyasztási adatok várhatóan július elejétől lesznek elérhetők).

Forrás és kiemelt kép: Volkswagen Haszonjárművek

1 Koncepció jármű

 

(Ezt a cikket 689 alkalommal tekintették meg.)