A Scania új üzemanyaglopási riasztója elijeszti a tolvajokat

Gyakran előfordul, hogy egy szerencsétlenül járt járművezető feltörve találja a tanksapkáját, az üzemanyagtartályt pedig szárazon. Ezért a Scania bemutatja a Fuel Theft Alarm nevű üzemanyaglopási riasztót, amely egy beépített érzékelő segítségével figyeli az üzemanyagszintet. Kezdetben az egy üzemanyagtartállyal felszerelt járművekhez, hamarosan pedig az elterjedtebb dupla üzemanyagtartályokhoz is elérhető lesz.

Forrás: Scania

„Habár az értékes üzemanyag elvesztése is elég nagy kár, talán még rosszabb, hogy a tehergépkocsi nem tudja terv szerint elvégezni az adott napra beütemezett kiszállításokat, ami kötbért vonhat maga után” – mondta Eric Ljunggren, a Scania termékmenedzsere.

Az üzemanyaglopási riasztó akár 65 óráig is figyel

Ha jelentősen leesik az üzemanyagszint, akkor bekapcsol a riasztó, és a normál riasztóberendezéséhez hasonló éles hangot ad ki. A riasztó akkor is működésbe lép, ha babrálják a tanksapkát. Aktiválás után a riasztóberendezés legfeljebb 65 óráig figyeli az üzemanyagszintet, amennyiben a jármű fő áramtalanítókapcsolója nincs lekapcsolva. Az ügyfél pedig e-mailt, szöveges üzenetet és a Scania Flottamenedzsment oldalán figyelmeztetőjelzést is kap, ha rendelkezik az Ellenőrző Csomaggal.

Az egyik francia flottatulajdonos arról számolt be, hogy a gázolajlopás és a járulékos költségek évente 12 ezer euró veszteséget okoznak számára. Habár a telephelyét kerítés és kamerás megfigyelőrendszer (CCTV) is védi, a tolvajok továbbra is megkeserítik az életét.

Évente igen nagy pénzösszegeket füstölünk el, és ráadásul még a tolvajok is feltörik, illetve leszívják az üzemanyagtartályokat” – mondta. „Ez javításokat tesz szükségessé, a tehergépkocsik pedig mozgásképtelenné válnak. Ez mind nagyon bosszantó, ezért elhatároztuk, hogy péntekenként soha sem tankolunk, így üres tartályokkal parkoljuk le a teherautókat hétvégére.”

A feltételezett tolvajok elriasztása

A Fuel Theft Alarm rendszer legnagyobb előnye minden bizonnyal az, hogy elriasztja a feltételezett tolvajokat. A tartályon elhelyezett matrica figyelmezteti a bűnözőket, hogy az üzemanyagot riasztó védi. Még ha a tartályban lévő üzemanyagot meg is mentjük, a lopási kísérletek akkor is bajt okoznak, mivel egy törött tanksapka időigényes és költséges javításokat igényelhet.

A tulajdonos és a járművezető is riasztást kap, ha babrálják a járművet, így elkerülhetők vagy legalábbis mérsékelhetők az üzemanyaglopás következményei” – mondta Eric Ljunggren.

Forrás: Scania

 

 

(Ezt a cikket 1609 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások