EGY KAMIONOS EMLÉKÉRE

„Mély fájdalommal tudatjuk volt kollégáival,  hogy N. Hegedüs István, a Hungarocamion és a Waberers volt gépkocsivezetője,  életének 76. évében 2019.08.25.-én elhunyt.”

HI3
Volvo F89

Tehergépkocsi vezetői engedélyét a honvédségnél szerezte meg, ahol gyakorlatot is szerzett. 1965.-től az I. sz. Autóközlekedési Vállalat Budapesti üzemegységénél kezdett dolgozni. Részt vett az 1966-ban megalakuló „Hungarocamion” Nemzetközi Autóközlekedési Vállalat Cinkotai úti telephelyének építésében.

A Hungarocamionhoz csak 1969-ben lépett be, első gyermeke megszületése után. Itt a névazonosságok miatt az édesanyja neve után az „N” Hegedüs István néven vették nyilvántartásban, érdekesség, hogy a kollégák egymás közötti beszélgetésekben is használták ezeket a megkülönböztető betűket.

Pályafutása során majdnem végig ponyvás, pótos szerelvénnyel járt, mellyel rengeteg helyre eljutott. Európa minden szegletébe, Gibraltártól a skandináv országokig, Skóciától Szentpétervárig. A legemlékezetesebb fuvarok mégis a Közel-keleti utak voltak. A kezdet kezdetén a felejthetetlenné vált „kis Rába”-val szelte át a sivatagokat. Számos alkalommal vitt árut Irakba, Iránba, Kuvaitba. Ezeken kívül eljutott Szíriába, Jordániába.

HI8
Az állandó viccelődés

Leghosszabb fuvarja a mai úthálózaton is Budapesttől 6600 km.re, a Pakisztán északi részén, az Indiai határon lévő Lahor városába vitte. Innen az Arab-tenger partján fekvő Karacsiból hozott visszárut. Ez a fuvar magában több mint 14.000 km volt. Így nem csoda, hogy amellett, hogy kétszer kapta meg az IRU (Nemzetközi Közúti Szállítási Unió) oklevelét a nemzetközi közúti fuvarozásban eltöltött 15 éves kiváló és profi járművezetői szolgálatért, sorban tüntették ki az 500.000, majd az 1 millió, végül az 1,5 millió baleset mentes kilométerért elismeréssel.

Szabadságait sem otthon ülve töltötte. A kempingezés és a tenger volt a kedvence, így hosszú, sokszor hónapos utakat tervezett családjával dél-európai országokba. Ilyenek voltak a Görög-Török, az Olaszország és az Alpok, valamint a Spanyol-Francia körutak.

HI17
Az Isztambuli Londra kempingben

február 05. volt munkájában a fekete nap számára. Aznap egy alföldi felrakóhelyről indult Németországba, amikor kapott egy telefont a vezénylőjétől, hogy útközben menjen be hozzá a telepre. Itt minden előzmény nélkül elé rakták a felmondást. Éppen leépítés volt, ő pedig nyugdíjasként dolgozott. Azonnal át kellett adnia az autót egy kollégájának és már ő vitte tovább a fuvart. 35 év után így ért véget a pályafutása. Felkészülés nélkül, egyik napról a másikra kellett otthagynia addigi életformáját. Sajnos ezt lelkileg és fizikailag is nehezen tudta feldolgozni. 2019. augusztus végén, egy hónappal 77. születésnapja előtt rövid kórházi kezelést követően elhunyt. 1965 óta élt együtt feleségével, 2 fia és 3 unokája született.

Hamvasztás utáni szórásos búcsúztatója október 22.-én 13.15-kor lesz az Óbudai temetőben.

Írta: Hegedüs Zsolt

N. Hegedüs István élete képekben:

(Ezt a cikket 2559 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások

Ezeket olvastad már?