A téli abroncsokról dióhéjban: előnyök, jogi követelmények és a felszerelés ideális időpontja

Bármit is hozzon a tél, a Goodyear téli abroncsainak kiváló teljesítményére mindig számíthat

A Goodyear, melynek abroncsai számos szakmai díjat elnyertek az évek során, most arra figyelmezteti a járművezetőket, hogy ne várják meg, míg leesik a hó, vagy elkezdődnek az ünnepek – a téli abroncsokat időben szereltessék fel.

A Goodyear az alábbiakban ismerteti, miért kell időben lecserélni az abroncsokat:

  1. Miért más a téli abroncs?

A téli abroncsok abban különböznek a nyáriaktól, hogy lágyabb anyaguk alacsonyabb hőmérsékleteken is rugalmas marad. A speciális futófelületi mintázattal kombinálva ez a tulajdonság kiváló tapadást biztosít, ami hideg, jeges és havas körülmények között is garantálja a jármű optimális teljesítményét. A téli abroncs fokozza a vezetés biztonságát, mert növeli a húzóerőt és a fékezés során a tapadást.

  1. Mikor kell téli abroncsot használni?

Körülbelül november elejétől április közepéig, vagyis a leghidegebb hónapokban. Ha a hőmérséklet 7°C alá esik, a téli abroncsok már jobb teljesítményt nyújtanak, mint a nyáriak. A Goodyear a kiváló tapadást biztosító UltraGrip Performance SUV Gen-1 abroncsot javasolja a vevőknek, mely idén az Auto Bild Allrad téli abroncsokat vizsgáló tesztjén a legjobbnak bizonyult.

  1. Melyek a téli abroncsok előnyei?

Ha a téli utakon fékeznünk kell, téli abroncsokkal a fékút a nyári abroncsoknál mérhetőhöz képest a felére csökkenthető[1]. Amikor egy Goodyear téli abroncsokkal felszerelt, 50 km/h-val haladó járművel hóban fékezünk, a teljes fékút 26,4 métert tesz ki. Ehhez képest szabványos nyári abroncsokkal csak 77,9 méternyi fékezés után tudunk megállni[2]. Az UltraGrip Performance SUV Gen-1 abroncs például kiemelkedő fékteljesítményét a függőleges redőknek és a lesarkított gumifelületeknek köszönheti, melyek a havas vagy jeges utakon mind a tapadást, mind pedig a fékerőt és a húzóerőt javítják. Az ActiveGrip technológia tovább fokozza az abroncs tapadását és fékteljesítményét.

A jelentősen lerövidülő fékút mellett a téli abroncs ráadásul téli körülmények között is precíz kormányzást és kiváló kezelhetőséget biztosít, hogy a vezető mindig ura maradhasson a helyzetnek. A téli abroncsok több éllel és lamellával rendelkeznek, melyek a hóba mélyedve extra tapadást biztosítanak. Az UltraGrip Performance SUV Gen-1 abroncsok futófelületén a blokkok összekapcsolódását biztosító 3D Block Interlocking System (BIS) megoldás például száraz utakon fokozza az abroncsok tapadását, hóban pedig javítja a teljesítményüket. Ez az abroncstípus a stabilitást is növeli, hiszen a gumiabroncs nagyobb területen érintkezik az út felszínével.

A magabiztos vezetés élményét elősegíti mind a rövidebb fékút, mind pedig a kiváló kezelhetőség, így a járművezetők a hegyes-völgyes területeken, hidakon és éles kanyarokban is biztonságban érezhetik magukat, még a legzordabb téli körülmények között is.

A téli abroncsok élettartama ráadásul jelentősen meghaladja a télen használt nyári abroncsokét. Ezenkívül még egy előny: az UltraGrip Performance SUV Gen-1 abroncsok optimális futófelület-teljesítményét mérő TOP rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha az abroncsokat cserélni kell, ami szintén garantálja az optimális téli teljesítményt.

  1. Mely EU-országokban kötelező a téli abroncs?

A téli abroncsok használatára vonatkozó előírások Európa-szerte eltérőek. Izlandon, az Egyesült Királyságban, Írországban, Dániában, Belgiumban, Hollandiában, Ukrajnában vagy Cipruson például semmilyen szabályozás nincs érvényben erre nézve, míg Norvégiában, Finnországban, Oroszországban, Fehéroroszországban, Horvátországban, Bosznia-Hercegovinában, Macedóniában és Szlovéniában a téli abroncs használata egy meghatározott időszakban az időjárási körülményektől függetlenül minden úton, minden autóra kötelező. A téli kiruccanásokhoz a Goodyear azt ajánlja, hogy a biztonság kedvéért mindig győződjünk meg az adott országban érvényes előírásokról.


[1] Megjelent az Auto Bild Allrad magazin 2018. október 5-i (11.) számában. A vizsgálatok során 10 abroncsot teszteltek. Az első helyet a Goodyear téli abroncsa megosztva kapta a Pirelli Scorpion Winter abronccsal. Méret: 235/60 R18, tesztjármű: Audi Q5.

[2] Megjelent az Auto Bild Allrad magazin 2018. október 5-i (11.) számában. A vizsgálatok során 10 abroncsot teszteltek. Az első helyet a Goodyear téli abroncsa megosztva kapta a Pirelli Scorpion Winter abronccsal. Méret: 235/60 R18, tesztjármű: Audi Q5.

Forrás: WSHungary Kft. – Goodyear

 

(Ezt a cikket 43 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások

Ezeket olvastad már?