Hírek Közút

Jelentősen csökkent Hódmezővásárhelyen az átmenő forgalom

Jelentősen csökkent Hódmezővásárhelyen az átmenő forgalom a 47-es főút új elkerülő szakaszának köszönhetően – közölte Márki-Zay Péter (független) polgármester csütörtökön az alföldi városban.

A Miniszterelnökség által közreadott dátummegjelölés nélküli kép a 47-es út hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszának végcsomópontjánál épült kopáncsi körhídról. A 13,4 kilométeres útszakasz 38 milliárd forintból uniós és hazai források felhasználásával épült meg, a járművek 2018. március 22-től használhatják. MTI Fotó: Miniszterelnökség

A politikus a beruházás projektzáróján elmondta, az elkerülőút átadását követően a város érintett útjain a személygépkocsik száma 50, a teherautóké 75 százalékkal mérséklődött. Hozzátette: a hódmezővásárhelyiek életminősége jelentősen javult, csökkent a környezetterhelés és az autósok úton töltött ideje.

A polgármester hangsúlyozta, külön köszönet illeti Lázár Jánost, aki a Miniszterelnökséget vezető miniszterként és a térség országgyűlési képviselőjeként is hosszú éveken keresztül nagyon sokat tett azért, hogy a várost a jelentős átmenő forgalomtól megszabadító beruházás megépüljön.

Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy 2012-ben született döntés a 47-es főút Békéscsaba és Szeged közötti szakaszának nagyrészt európai uniós forrásból megvalósuló rekonstrukciójáról. A műszakilag legbonyolultabb feladat a hódmezővásárhelyi elkerülőút építése volt.

2016 novemberében kezdte el a 12,7 kilométeres kétszer egysávos út kivitelezését a Colas cégcsoport és a Délút Kft. alkotta konzorcium. A beruházás nettó költsége 27,94 milliárd forint volt, amelyet uniós és magyar költségvetési forrás fedezett – tudatta a szakember. Az utat március 22-én átadták a forgalomnak, a kiegészítő munkák pedig májusra fejeződtek be, a többi közt 440 ezer négyzetméter füvesítése történt meg, 1,6 kilométeren új kerékpárút és 6 kilométeren földút épült – közölte a vezérigazgató.

Az elkerülőút kétszer kétsávossá fejleszthető, úgy, hogy a meglévő pályaszerkezethez nem kell hozzányúlni – mondta Nagy Róbert. A fejlesztés napi 10-15 ezer gépjármű áthaladásától mentesíti Hódmezővásárhelyt, javult a levegő minősége, csökkent a zajterhelés. A 47-es főút Békéscsaba és Szeged között mintegy 90 kilométeren – Székkutas és Csorvás kivételével – a települések központját elkerülve halad.

A NIF Zrt.-nek a térségben folyó legnagyobb beruházása a Szeged-Hódmezővásárhely közötti tram-train építése – mondta a vezérigazgató.

Forrás: MTI

Illusztrációs kiemelt kép: Járművek haladnak a 47-es út hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszán 2018. március 22-én. A 13,4 kilométeres útszakasz 38 milliárd forintból uniós és hazai források felhasználásával épült meg, a járművek március 22-től használhatják. MTI Fotó: Kelemen Zoltán Gergely

 

(Ezt a cikket 23 alkalommal tekintették meg.)