Világpremier: új gázüzemű teherautóival a szén-dioxid-kibocsátást 20–100 százalékkal csökkenti a Volvo Trucks

volvo-fh-lng-trucks-T2017-0302

A távolsági fuvarozásra szánt Volvo FH LNG földgázzal vagy biogázzal üzemel, és egy dízelmotoros teherautó teljesítményét nyújtja

Olyan új teherautókat vezet be a Volvo Trucks, amelyek 20–100 százalékkal kisebb szén-dioxid-kibocsátást biztosítanak. A gázüzemű járművek új, energiahatékony technikájával a Volvo Trucks a regionális és távolsági nehézkategóriás fuvarozás éghajlati hatásának jelentős csökkentését teszi lehetővé.

A Volvo FH LNG a dízelmotoros Volvo FH teljesítményét nyújtja, ám 20–100 százalékkal kisebb szén-dioxid-kibocsátás mellett

Bemutatja az Euro 6 előírásainak megfelelő gázüzemű teherautóit a Volvo Trucks, az újdonságok a dízelmotoros járművek üzemanyag-hatékonyságát és teljesítményét nyújtják sokkal kisebb környezeti hatás mellett. Az új teherautók – a Volvo FH LNG és Volvo FM LNG változatok – üzemeltethetők biogázzal, amely a szén-dioxid-kibocsátást akár 100 százalékkal csökkenti. Földgázzal üzemeltetve a szén-dioxid-kibocsátás 20 százalékkal kisebb a gázolajénál. Ez a járművek használatából eredő károsanyag-kibocsátásra értendő, amelyet a tartálytól a kerékig kifejezéssel írunk le.

A jelenleg a piacon elérhető gázüzemű teherautókhoz képest a Volvo Trucks újdonságai 15–25 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak. Annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb hatótávolságot kínálják, cseppfolyósított földgázzal (LNG) üzemelnek.

A Volvo FH LNG és Volvo FM LNG teherautók akár 1000 kilométer hatótávolságot biztosító üzemanyagtartállyal is elérhetők

„Cseppfolyósított földgázzal vagy biogázzal üzemelő új teherautóink környezeti lábnyoma lényegesen kisebb a dízelmotoros teherautókénál. Emellett a piacon jelenleg elérhető gázüzemű teherautóknál sokkal takarékosabbak. Így a gáz sokkal életképesebb kiváltója lehet a gázolajnak, még a nehézkategóriában a hosszú távú fuvarfeladatok esetében is” – magyarázza Mats Franzén, a Volvo Trucks motorjainak termékmenedzsere.

Ha egy évente 120 000 kilométert teljesítő nehézkategóriás jármű üzemeltetője a gázolaj helyett földgázt használ, évente 18–20 tonnával csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást. Ha ehhez hozzávesszük, hogy az Európai Unióban csupán az elmúlt évben több mint 264 000 nehézkategóriás teherautót helyezetek forgalomba, hatalmas lehetőséget jelent ez a haszonjárművek emissziójának globális csökkentésére. A földgáz rendkívül nagy mennyiségben elérhető, és sok országban igen versenyképes az ára. Ezenkívül az LNG kiszolgáló infrastruktúráját Európa-szerte bővítik az Európai Bizottság és a tagállamok intézkedéscsomagjaival összhangban, ezzel kívánják biztosítani Európa hosszú távú energiaellátását.

„Éppen ezért mi az LNG-re a gázolaj hosszú távon is első számú alternatívájaként tekintünk, amely mind a regionális, mind a távolsági fuvarfeladatok során használható – ezen alkalmazások során ugyanis az üzemanyag-hatékonyság, a terhelhetőség és termelékenység mind létfontosságú szempontok. Ráadásul a biogáz nagyobb arányú használatával az éghajlati hatás jóval nagyobb mértékben csökkenthető. A városi fuvarfeladatok során, ahol a hatótávolság nem annyira kulcsfontosságú kérdés, a jövőben a villamosított járművek játszanak majd nagyobb szerepet. Jövőképünk szerint a Volvo teherautói egyszer zéró károsanyag-kibocsátással üzemelnek majd, ám ennek elérése nem lehetséges egyetlen megoldással. A kulcs a sok különböző, egymással párhuzamosan alkalmazott elképzelés. Az LNG az egyik ezek közül” – mondja Lars Mårtensson, a Volvo Trucks környezetvédelmi és innovációs igazgatója.

Forrás és kiemelt kép: Volvo Trucks

 

(Ezt a cikket 131 alkalommal tekintették meg.)