Hírek Márkahírek Nissan Statisztikák

A Nissan rekordszámú eladást jelentett be Európában

A Nissan szerdán jelentette be, hogy a (március 31-én véget ért) 2016-os pénzügyi évben Nyugat-Európában 735 725 járművet értékesített a cég, melyek közül 663 718 Nyugat-Európában talált gazdára – ez 6,7%-os növekedést jelent a 2015-ös évhez képest.

Forrás: Nissan

A Nissan a Datsun márkával együtt 756 762 járművet értékesített 2016-ban, ez 2,6%-os növekedést jelent a 2015-ös évhez képest. 2017 márciusában pedig összesen 107 592 járművet adtak el, ez 10%-os emelkedést jelent az előző évhez viszonyítva.

Az európai értékesítések növekedési pályán vannak, melyen a Nissan értékesítési számait a 2016-os pénzügyi év során minden fontos nyugat-európai piacon tovább tudta erősíteni, különösen Spanyolországban (+13,3%), az Egyesült Királyságban (+7,5%), Olaszországban (+4,8%), Franciaországban (+4,7%) és Németországban (+4,7%).

A márka európai értékesítéseinek nagy lökést adott az új Micra márciusi bevezetése, mellyel a Nissan ismét élen jár az olyan innovációk terén, melyek mindenki számára elérhetővé teszik a fejlett technológiákat.  A mindig erős crossover modellcsalád továbbra is meghatározó szerepet játszik: az X-Trail, a Juke és az úttörő jelentőségű Qashqai számtalan díjat söpört be a régióban. Kétszámjegyű növekedésével a tavalyi évben bevezetett Navara is várakozásokon felül teljesített.

Csak 2016-ban több mint 270 000 ügyfél döntött a Nissan Qashqai mellett egyedi stílusa, kiemelkedő hatékonysága és fejlett technológiái miatt, ezzel a szegmens piacvezetője új rekordot ért el.

A Nissan elektromos járművei továbbra is nagyszerűen teljesítenek, és a lezárás alatt lévő pénzügyi évben Európában 23 000 darab eladott járművel éves értékesítési rekord dőlt meg. Az előző évhez képest a Leaf eladásai 11%-kal, míg az NV200 eladási számai 19%-kal nőttek.

Paul Willcox, a Nissan európai elnöke az alábbiakat nyilatkozta: „Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy ügyfeleinknek évről-évre többet adjunk – több választási lehetőséget, több értéket, több innovatív és izgalmas terméket.

A Nissan kiemelkedik versenytársai közül. Kiváló minőséget kínálunk, folyamatosan újítunk és feszegetjük a mások által mozdíthatatlannak hitt határokat – így történt ez az új Micra esetében is, amelyet már rengeteg vásárló élvezhet. A 2017-es évben is utat mutatunk új technológiáinkkal, mint a Nissan ProPILOT, mely még ebben az évben bemutatásra kerül az új Qashqai-ban.”

A Nissan erős és egységes termékválasztékot alakított ki, amelynek eredményeként európai gyártóüzemei évről évre termelési rekordokat döntenek. A Nissan 2015-ben 660 000 járművet gyártott Európában, ebből több mint 507 000 a sunderlandi gyárban készült.

Forrás: Nissan

A 2016-ÖS PÉNZÜGYI ÉV FONTOSABB EREDMÉNYEI

SPANYOLORSZÁG: 5,1%-os piaci részesedés – A legnagyobb növekedés az eladásokban 2005 óta. A Spanyol piacon a Nissan a 8. helyet foglalja el a márkák rangsorában, az ázsiai márkák között vezető helyen áll.

EGYESÜLT KIRÁLYSÁG: 5,7%-os piaci részesedés – Az eladások immár 8. éve folyamatosan nőnek, az értékesítési mennyiség 7,5%-kal nőtt

OROSZORSZÁG: 6,1%-os piaci részesedés – A legkeresettebb modellek a Qashqai, az X-Trail és az Almera

OLASZORSZÁG: 3,2%-os piaci részesedés – A legkeresettebb modellek a Qashqai, a Micra és az X-Trail

NÉMETORSZÁG: 2,2%-os piaci részesedés – 2000 óta a legmagasabb piaci részesedés Németországban

MAGYARORSZÁG: 3,6%-os piaci részesedés  – A legkeresettebb modellek a Qashqai, a Juke és a Navara

ORSZÁG

ÖSSZES ÉRTÉKESÍTÉS
A 2016-OS  
PÜ. ÉVBEN

ÖSSZES ÉRTÉKESÍTÉS
A 2015-ÖS
PÜ. ÉVBEN

%-OS NÖVEKEDÉS/CSÖKKENÉS

EGYESÜLT KIRÁLYSÁG

176 770

164 406

+7,5%

OROSZORSZÁG*

89 944

113 179

-20%

FRANCIAORSZÁG

80 464

76 838

+4,7%

NÉMETORSZÁG

78 733

75 201

+4,7%

OLASZORSZÁG

65 997

62 982

+4,8%

SPANYOLORSZÁG

69 148

61 005

+13,3%

MAGYARORSZÁG

4375

3923

+11,5%

EURÓPA

756 762

737 501

+2,6%

*Nissan + Datsun

 

TOP 5 EURÓPAI PIAC 2017 MÁRCIUSÁBAN

Helyezés

PIAC

ELADÁSI SZÁMOK

1

EGYESÜLT KIRÁLYSÁG

34 461

2

OROSZORSZÁG

11 675

3

FRANCIAORSZÁG

11 638

4

NÉMETORSZÁG

8968

5

OLASZORSZÁG

8742

 

TOP 5 EURÓPAI PIAC A 2016-OS PÜ. ÉVBEN

Helyezés

PIAC

ELADÁSI SZÁMOK

1

EGYESÜLT KIRÁLYSÁG

176 770

2

OROSZORSZÁG

89 944*

3

FRANCIAORSZÁG

80 464

4

NÉMETORSZÁG

78 733

5

SPANYOLORSZÁG

69 148

*Nissan + Datsun

 

TOP 5 MODELL 2017 MÁRCIUSÁBAN

Helyezés

MODELL

ELADÁSI SZÁMOK

1

QASHQAI

36 189

2

JUKE

14 501

3

X-TRAIL

13 787

4

MICRA/ÚJ MICRA

12 593

5

NOTE

5389

 

TOP 5 MODELL A 2016-OS PÜ. ÉVBEN

Helyezés

MODELL

ELADÁSI SZÁMOK

1

QASHQAI

273 923

2

JUKE

102 614

3

X-TRAIL

90 467

4

MICRA/ÚJ MICRA

71 107

5

NOTE

35 594

###

A NISSAN EURÓPAI TEVÉKENYSÉGEIRŐL

A tengerentúli gyártóvállalatok közül a Nissan rendelkezik az egyik legátfogóbb európai jelenléttel. A helyi tervező, kutató-fejlesztő, gyártási, logisztikai, valamint értékesítő és marketing szervezeteiben több mint 17 000 alkalmazottat foglalkoztat. A tavalyi évben a Nissan egyesült-királysági, spanyolországi és oroszországi gyárai több mint 660 000 járművet állítottak elő, köztük díjnyertes crossovereket, haszongépjárműveket, valamint a Nissan LEAF-et, a világ legnépszerűbb elektromos autóját. A zéró emissziós közlekedést és a halálos kimenetelű közúti balesetek számának nullára csökkentését célul kitűző Nissan a közelmúltban bemutatta „Intelligens Mobilitás” jövőképét. Ez a „360 fokos látószögű”, átfogó koncepció határozza meg a Nissan termék- és technológiafejlesztéseinek irányát, és ezen alapulnak majd azok a meghatározó jelentőségű vállalati döntések is, melyek az autókban alkalmazott hajtásrendszereket, az autók használatát, valamint a jövő társadalmába való integrációját érintik. A Nissan jó úton jár afelé, hogy a legértékesebb ázsiai márkanév legyen Európában.  

Forrás: Nissan

 

(Ezt a cikket 26 alkalommal tekintették meg.)