Busz hírek Gazdaság Hírek Személyszállítás

Pécsi polgármester: helyes döntés volt saját kézbe venni a helyi buszközlekedést

Pécs polgármestere szerint a baranyai megyeszékhely önkormányzata helyes és indokolt döntést hozott, amikor 2011-ben saját kézbe vette a város buszközlekedését.

Új, Volvo gyártmányú buszok a pécsi kertvárosi buszpályaudvaron 2015. október 16-án. A városi tulajdonú Tüke Busz Zrt. közbeszerzés keretében 115 darab új alacsonypadlós buszt vásárolt, köztük 38 csuklós járművet, amelyekből tizennyolc buszt állítottak ezen a napon forgalomba. MTI Fotó: Sóki Tamás

Páva Zsolt (Fidesz-KDNP) hétfőn sajtótájékoztatón ezt azzal kapcsolatban közölte, hogy a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) mellett szervezett állandó választottbíróság a napokban jogerősen kimondta: jogszerűen nevezett ki új vezérigazgatót az akkori pécsi busztársaság, a Pécsi Közlekedési Zrt. (PK Zrt.) élére az önkormányzati kézben lévő tulajdonos, a város vagyonkezelő cége, a Pécs Holding Zrt.

A városvezető hangsúlyozta: a korábban menedzsmentjogokat gyakorló Mecsekbusz Kft. 1,5 milliárd forintos kártérítést követelt a Pécs Holdingtól, de a bíróság szerint nem történt károkozás, a követelés nem volt jogszerű.

Páva Zsolt felidézte: korábban már a magyar bíróság is jogerősen kimondta, hogy a magántulajdonos menedzsmentje jogszerűtlenül járt el, amikor a buszparkot eladta, majd visszabérelte egy harmadik piaci szereplő számára. A hat évvel ezelőtti lépést Páva Zsolt egyúttal korszerű és progresszív döntésnek nevezte, kiemelve, hogy azóta a pécsi közösségi közlekedés megújítása – a buszcsereprogram mellett is – folyamatos.

Az MTI-nek eljuttatott írásos összefoglalóban az áll, hogy 2011-ben “a pécsi buszközlekedés az összeomlás szélére került a szocialista városvezetés alatt lezajlott privatizációs eljárás miatt”. A közlemény úgy fogalmazott, hogy a pécsi önkormányzat “jól határozott, amikor megvédte a közösségi közlekedést, előbb a PK Zrt. menedzsmentjének biztosításával, később pedig a Tüke Busz Zrt. (a jelenlegi közösségi közlekedési vállalat) létrehozásával”.

Évekkel ezelőtt havonta akár ezer buszjárat is kimaradt – írták. Azóta megszűntek a járatkimaradások, nem bérelt, hanem városi tulajdonú buszok járnak Pécsen, korszerű utastájékoztatási rendszert alakítottak ki, kedvezményeket kapnak a kisgyerekes utasok, a közfoglalkoztatottak és a polgárőrök, valamint új buszjavítóbázis is épült – részletezték.

Forrás: MTI

Illusztrációs kiemelt kép: MTI Fotó – Sóki Tamás

 

(Ezt a cikket 67 alkalommal tekintették meg.)