Érdekességek Hírek Járműtechnika Kiemelt hírek Márkahírek Nissan

A NISSAN VEZETŐ NÉLKÜLI VONTATÓRENDSZERT VEZET BE OPPAMAI GYÁRÁBAN

A Nissan Motor Co., Ltd. bejelentette, hogy oppamai gyárában bevezette az Intelligent Vehicle Towing (intelligens járművontatás – IVT) technológiát, egy teljesen automatizált járművontató rendszert.

A Nissan Intelligens mobilitás jövőképe keretében – mely a jövő autóinak vezetését, meghajtását és társadalomba integrálását vázolja fel – azon dolgozik, hogy érdekesebbé tegye az emberek, az autók és a társadalom közötti kapcsolatot. Ez az új, térképező és kommunikációs technológiákat hasznosító projekt, mely az intelligens, teljesen elektromos autót összekapcsolja az infrastruktúrájával, a Nissan intelligens integráció megvalósításának egy újabb lépése.

A technológia

Az IVT rendszerben egy módosított Nissan LEAF-et használnak, mely az elkészült járműveket önműködően húzza egy utánfutón a gyár kijelölt rakodóállomásai között.

Ellentétben az alkatrészek szállításához használt hagyományos, irányított járműveket alkalmazó rendszerekkel, melyek esetében síneket kell telepíteni vagy nagy mennyiségű mágneses szalag használata szükséges, itt nincs szükség különleges infrastruktúrára az üzemeltetéshez.  A vontatóautón kamerák és lézeres szkennerek találhatóak, ezek érzékelik a sávjelzéseket, padkákat és lehetséges akadályokat vagy veszélyeket a jármű körül. Ezeket az információkat a vontatóautó összeveti a térképadatokkal, kiszámítja saját helyzetét, majd önállóan kiszámítja a célállomásra vezető utat. A vontatóautó betartja a gyár területén érvényes sebességhatárokat, megáll, ha akadályt vagy veszélyt érzékel maga előtt, és amint úgy észleli, hogy tiszta az út előtte, folytatja útját.

A vontatás útvonala egyszerűen módosítható, hogy az megfeleljen a gyártási folyamatokat és a járműszállítást érintő változásoknak. A vezető nélküli vontatóautók egy központi forgalomvezérlő rendszerhez kapcsolódnak, mely felügyeli az egyes járművek helyzetét, haladási sebességét, fennmaradó akkumulátorkapacitását és üzemállapotát. Ha egy kereszteződésnél két vezető nélküli jármű találkozik, a vezérlőrendszer algoritmusa meghatározza, hogy melyik jármű kapjon elsőbbséget, illetve vészhelyzet esetén a rendszer távolról meg is állíthatja a járműveket.

A fejlesztés háttere

Az oppamai gyár logisztikai rendszerében jelenleg egy sofőrcsapatnak kell elvezetnie a gyártósorról legördülő járműveket a gyár saját dokkjához, ahol hajókra rakják azokat. Az IVT bevezetésével a Nissan hatékonyabbá teheti a termelést.

A rendszer tesztüzeme már egy éve megkezdődött, így már több mint 1600 tesztutat tettek meg a gyár területén. Az összegyűjtött adatok felhasználásával biztosították, hogy a rendszer megbízhatóan működjön a gyár területén. Az IVT rendszernek képesnek kell megbirkózni olyan potenciális veszélyekkel vagy váratlan körülményekkel is, mint a kedvezőtlen időjárási körülmények vagy a gyenge fényviszonyok, ezért fejlesztettek hozzá biztonsági- és vészüzemmódot is. A Nissan folytatja az oppamai gyárban a rendszer tesztelését, és vizsgálja annak lehetőségét, hogy Japánban és más országokban, további létesítményekben is bevezessék.

A Nissan már évtizedek óta fejleszt önvezető technológiákat. Augusztusban a vállalat bemutatta az autópályás használatra tervezett, egysávos önvezető megoldását, a díjnyertes ProPILOT technológiát. Az IVT a Nissan holisztikus hozzáállását képviseli a mobilitás terén, hiszen a vezető nélküli technológiák előnyeit a személyes felhasználáson túlmutatóan is kihasználja.

A projekt során összegyűjtött adatok és know-how segítséget nyújt az önvezető technológiák szélesebb körű adoptálásához, hogy a Nissan új megoldásokat kínálhasson ügyfelei és a társadalom számára.

# # #

A NISSAN EURÓPAI TEVÉKENYSÉGEIRŐL

A tengerentúli gyártóvállalatok közül a Nissan rendelkezik az egyik legátfogóbb európai jelenléttel. A helyi tervező, kutató-fejlesztő, gyártási, logisztikai, valamint értékesítő és marketing szervezeteiben több mint 17 000 alkalmazottat foglalkoztat. A tavalyi évben a Nissan egyesült-királysági, spanyolországi és oroszországi gyárai több mint 635 000 járművet állítottak elő, köztük díjnyertes crossovereket, haszongépjárműveket, valamint a Nissan LEAF-et, a világ legnépszerűbb elektromos autóját. A zéró emissziós közlekedést és a halálos kimenetelű közúti balesetek számának nullára csökkentését célul kitűző Nissan a közelmúltban bemutatta „Intelligens Mobilitás” jövőképét. Ez a „360 fokos látószögű”, átfogó koncepció határozza meg a Nissan termék- és technológiafejlesztéseinek irányát, és ezen alapulnak majd azok a meghatározó jelentőségű vállalati döntések is, melyek az autókban alkalmazott hajtásrendszereket, az autók használatát, valamint a jövő társadalmába való integrációját érintik. A Nissan jó úton jár afelé, hogy a legértékesebb ázsiai márkanév legyen Európában.  

http://www.newsroom.nissan-europe.com/hu/

A NISSAN MOTOR CO. VÁLLALATRÓL

A Nissan globális, minden szegmensben jelen lévő járműgyártó vállalat, amely több mint 60 különböző modellt gyárt a Nissan, az Infiniti és a Datsun márkanevek alatt. A 2014‑es pénzügyi évben a vállalat világszerte több mint 5,3 millió járművet értékesített, amivel 11 300 milliárd jen bevételt ért el. A Nissan tervezi, gyártja és értékesíti minden idők legkeresettebb teljes mértékben elektromos meghajtású autóját, a Nissan LEAF-et. A Nissan Jokohamában található központjából hat régió műveleteit irányítják: Ázsia és Óceánia, Afrika, Közel-Kelet és India, Kína, Európa, Latin-Amerika és Észak-Amerika. A Nissan világszerte 247 500 alkalmazottat foglalkoztat, és 1999 márciusa óta a francia Renault vállalattal működik partnerségben a Renault–Nissan Alliance tagjaként.

Forrás: Nissan

 

(Ezt a cikket 41 alkalommal tekintették meg.)