Három kategóriában győztek a Volkswagen haszonjárművei

Volkswagen Caddy kishaszonjármű a Hungaroring egyik kanyarjában. - Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu

Idén 21. alkalommal hirdette meg a Camion Truck&Bus magazin Az év haszongépjárműve pályázatot. A Magyarországon forgalmazott haszonjárművek között taroltak a Volkswagenek.

A márkák tizenkét kategóriában versenyeztek. A Volkswagen három kategóriában is győzött. Díjazták a Volkswagen Caddy Alltrack DSG 4Motion 2.0 TDI, a Volkswagen Transporter T6 és a Volkswagen Amarok Aventura 3.0 V6 TDI modelleket. Idén először kizárólag interneten szavaztak az olvasók.

Caddy Alltrack: sokoldalú
A 2,5 tonnánál könnyebb haszonjárművek kategóriájában tíz modell közül választották ki a Caddy Alltracket, amely sokoldalúságával, személyautós jellegével és terepképességeivel vívta ki az olvasók és a szavazók elismerését. A Caddy Alltrack az exkluzív 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsáknak, az új bézs metálfényezésnek és a választható 4Motion összkerékhajtásnak köszönhetően kitűnik a városi kisáruszállítók közül. A sárvédőívek fekete műanyag burkolata, a külső küszöbburkolatok és a lökhárítók alsó fekete elemei mind a masszív felépítést hangsúlyozzák. Az autó színére fényezett lökhárítókkal, oldalsó díszlécekkel és külső kilincsekkel kontrasztot képeznek a matt fekete elemek és erősítik az új Alltrack off-road dizájnját. Az Alltrackhez tervezett, fényezett hűtőrács, amelyet három krómcsík díszít, továbbá a külső tükrök ezüstszínűre fényezett háza, a H7 dupla halogénfényszórók, a ködfényszórók, a sötétített hátsó lámpák, a hűtőrácsot és a raktérajtót díszítő Alltrack emblémák és az ezüstszínű tetőlécek, további különlegességek a Caddy új off-road testvérének külső megjelenésében. 

Nem csak a külsőségekben, hanem a belső értékeivel is lenyűgöz a Caddy Alltrack. A magas színvonalú Comfortline felszereltséghez hasonlóan sok funkciót kínál a legújabb Caddy, amely megrendelhető az összes motor/sebességváltó kombinációval. Jelenleg ez négyféle TDI dízelmotort jelent 75-től egészen 150 lóerőig. Emellett háromféle, alacsony károsanyag-kibocsátású TSI benzines erőforrás van a kínálatban 84-től 125 lóerős teljesítményig.. A takarékos, 1,4 literes, TGI földgázüzemű motor 110 lóerős teljesítménnyel kapható. Az erőforrásokhoz, teljesítménytől függően öt- vagy hatfokozatú kézi kapcsolású, illetve hat- vagy hétfokozatú DSG kettős-tengelykapcsolós sebességváltó társítható. Alapfelszereltség az emelkedőn elindulást segítő rendszer.

Transporter T6: mindenható

A 2,5-3,5 tonnás kategóriában tizenegy modellt utasított maga mögé a megújult, hatodik generációs Transporter T6, a szupermunkás. A kategóriateremtő dobozos áruszállító több mint 65 éve fáradhatatlanul és megbízhatóan dolgozik azokért, akik őt alkalmazzák. A T6 a 2016-s év International Van of The Year azaz az év haszonjárműve díját is megkapta. -emelte ki Kovács András Volkswagen Haszonjárművek márkaigazgatója. Sokoldalú és teherbíró, tele innovatív megoldással. Bírja a hajtást, kétféle tengelytávjával és három tetőváltozatával akár 9,3 köbméter térfogatú és 1,4 tonna tömegű rakományt is könnyedén elszállít. „A széles paletta mellett a magas műszaki színvonal, a megbízhatóság és a kedvező TCO (teljes költség) miatt sok flotta is választja a Transportert.”- mondta el a márkaigazgató. 

A Transporter a T-sorozat összes modelljének az alapja, a haszonjármű, amelynek nap mint nap a legkeményebb teszteket kell kiállnia, és amelyet profiknak fejlesztettek ki. Robusztus és megbízható. Az Euro 6-os piacok számára egy teljesen új TDI motorgeneráció mutatkozott be a T-sorozatban, ezeket a motorokat kifejezetten a haszonjárművek kemény követelményeinek megfelelően fejlesztették ki. Így a tartósság és a robusztusság jelentették a legfőbb tervezési szempontokat. A keresztben beépített és nyolcfokos szögben előredöntött TDI motor (1968 cm3) 84 LE, 102 LE150 LE és 204 LE teljesítménnyel szerepel a kínálatban. A benzinmotorok tekintetében szintén egy 2,0 literes, négyhengeres erőforrás áll rendelkezésre, 150 LE vagy 204 LE teljesítménnyel. A modellsorozat minden tagja esetében az új, start-stopos motorok körülbelül egy liter üzemanyagot takarítanak meg száz kilométerenként az előző generációhoz képest. Újdonságnak számít a kategóriában az adaptív futóműszabályzás (DCC), amelynek révén a jármű viselkedése háromféle üzemmódhoz igazítható: komfort, normál és sport. A DCC még tovább javítja a már eleve példás menettulajdonságokat. A Transporter modellekhez opcionálisan Front Assist rendelhető, amely a jármű előtti területet figyelő rendszer radarja segítségével felismeri az elöl haladó járműhöz képest veszélyesen kis követési távolságot, és segít lerövidíteni a fékutat. A rendszer veszélyes helyzetekben hang- és fényjelzéssel, valamint a fékpedál enyhe rezegtetésével figyelmezteti a járművezetőt.

Amarok: erőteljes

Pickup kategóriában az Amarok ezúttal sem talált legyőzőre, a frissített igásló legerősebb, 3 literes V6-osával diadalmaskodott. A Volkswagen terepre alkalmas haszonjárműve immár hatodszor nyerte el ezt az elismerést. A pickup a rendelkezésre álló 550 Nm forgatónyomatékkal és 165 kW (224 LE) teljesítménnyel a kiépített utakon és azokon túl is otthonosan érzi magát. Agilis V6-os dízelmotorja teljesíti a vásárlók azon igényét, hogy alacsony fordulatszám-tartományban is tekintélyes vonóerő álljon rendelkezésre. A nyolcfokozatú automataváltó utolsó fokozatai hosszú áttételezésének köszönhetően állandó, nagysebességű haladás közben is alacsony fordulaton üzemel az erőforrás. Ennek köszönhető a mérsékelt üzemanyag-fogyasztás, az alacsony szén-dioxid-kibocsátás, valamint a kis menetzaj. 

A megújult Amarok sorozat motorteljesítményéhez igazodva három különböző hajtásrendszer áll rendelkezésre: klasszikus hátsókerék-hajtás, vagy hátsókerék-hajtás 4Motion kapcsolható összkerékhajtással és kézi sebességváltóval, illetve harmadik verzióként állandó összkerékhajtás, Torsen-differenciállal és nyolcfokozatú automataváltóval. A Servotronic sebességfüggő rásegítésű kormánymű először kerül az Amarok sorozatba és az alapfelszereltség része. A nagy teljesítményű verzió esetében az első tengelyen 17, míg a hátsó tengelyen 16 hüvelykes féktárcsák garantálják, hogy a pickup biztonságosan és gyorsan tudjon megállni. Szintén az alapfelszereltség része a sokszorosan díjazott Multi-collision másodlagos ütközésvédelmi rendszer is.Az erőteljes Amarok látványosságát a sportos orrész és a teljes egészében újratervezett műszerfal hangsúlyozzák. Az új ergonomikus ülésekkel együtt az egész autó prémium benyomást kelt, miközben a Volkswagen aktuális stílusjegyeit hordozza. Az 5,25 méteres hosszával és 2,23 méteres szélességével, az Amarok teljesít mindent, ami egy igazi pickuptól elvárható. Az Aventura modellben az utastér mögé a jármű színére fényezett sportos bukókeret került. Az Amarok Aventura megjelenését 20 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák, tolatókamerával kiegészített parkolóradar elöl-hátul parkolást segítő rendszer, Bi-Xenon fényszórók, LED technikájú nappali menetfény, valamint LED megvilágítású oldalsó küszöbök varázsolják tökéletessé. A négyajtós Amarok változat rakodófelülete képes a szabványos raklapot keresztben befogadni, felszereltségtől függően akár egy tonnánál is nagyobb hasznos teherrel. Mindezen felül egyes Amarok változatok akár 3,5 tonnás utánfutót is vontathatnak.

Az autóink többségére igaz, hogy szívesen választják azok az ügyfelek, akik maguk is vezetik ezeket a járműveket a vállalkozásukban, mivel számukra kiemelkedően fontos érték a személyre szabhatóság, a sok választható extra, az erősebb motorok (akár 204 LE a T6-nál, vagy 224 LE az Amaroknál), az ergonómia, a 4Motion összkerékhatjás vagy a DSG automataváltó vagy akár ezek kombinációja. – tette hozzá Kovács András márkaigazgató.

Forrás: Volkswagen Haszonjárművek

 

(Ezt a cikket 65 alkalommal tekintették meg.)