Ötvenkét új autóbuszt állítanak forgalomba a Dél-Dunántúlon

Érdeklődők nézik a Kravtex Kühne cégcsoport által fejlesztett új Credo Optinell nevű autóbuszt a cég mosonmagyaróvári üzemében tartott sajtóbemutatón 2012. szeptember 21-én. Az új fejlesztésű, magas komfortfokozatú járművel a cégcsoport részt akar vállalni a Volán társaságoknál üzemelő, közel 500 elöregedett távolsági busz cseréjében. MTI Fotó: Krizsán Csaba
A Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. 52 új, Magyarországon gyártott autóbuszt állít forgalomba október végéig – tájékoztatta a társaság szerdán közleményben az MTI-t.

Azt írták: a Budapest Lízing Zrt. által finanszírozott Credo Econell EN 12 és a Credo Inovell IC 12 típusú buszokat 60 napon belül kell leszállítania a Kravtex-Kühne Csoportnak az erről szóló, szerdán aláírt szerződés értelmében.
A közlekedési központ a vételárat nem közölte, kitért ugyanakkor arra, hogy a járművekből Tolna megyébe 24, Baranyába 16, Somogyba 12 kerül, ahol regionális feladatokat látnak el.
A könnyűszerkezetű, Euro 6-os motorral, robotizált sebességváltóval, légkondicionálóval, modern utastájékoztató rendszerrel felszerelt, környezetbarát autóbuszok átlagosan 15-30 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak a vállalat jelenleg használt járműveinél – jegyezték meg.
Hozzátették, a társaság az elmúlt években kizárólag magyar autóbuszokat vásárolt és helyezett forgalomba. Az új járművek hozzájárulnak a szolgáltatási színvonal és az utasok elégedettségének növeléséhez, a cég fejlődéséhez.
A Dél-dunántúli Közlekedési Központ autóbusz-beszerzése összhangban áll az elöregedett hazai buszpark cseréjével, és azzal a kormányzati stratégiával, amely három év múlva évente ezres nagyságrendű hazai gyártmányú autóbusz beszerzését irányozza elő – jegyezték meg.

A most vásárolt autóbuszokat a Kravtex-Kühne Csoport Mosonmagyaróváron és Győrben gyártja, így az üzlet több száz magyar munkahely megőrzéséhez járul hozzá.
A CREDO autóbuszok árarányos magyar értékhányada a kategóriájukban kiemelkedő, a legmagasabb a hazai gyártmányok között, ugyanis megközelíti a 80 százalékot – közölték.
Hozzáfűzték: mind a mellső, mind a hátsó futómű a győri Rába terméke, a sebességváltó a ZF Hungária egri gyárában készül, az ablaküvegek Orosházáról, a padló és a műanyag burkolatok pedig a Graboplast győri üzeméből származnak.
Forrás: MTI
Illusztrációs kiemelt kép: MTI Fotó – Krizsán Csaba
(Ezt a cikket 79 alkalommal tekintették meg.)