MAN-TGE-2016

Az MAN TGE típuscsalád belépőmodellje 3,0 tonna megengedett össztömegű – a kínálat teteje pedig 5,5 tonna. Forrás: MAN

Első ízben lép be a nagy hagyományokkal rendelkező müncheni márka a kishaszonjárművek piacára az új MAN TGE típussal. A gyártó kínálata eddig 7,5 tonnánál kezdődött, ám ezentúl 3,0 tonna megengedett össztömegnél indul. Az MAN márka a TGE típuscsaláddal egy olyan kishaszonjárművet mutat be, amellyel többek között a nagyobb testvéreit professzionális munkájuk során már hosszú ideje használó ügyfeleit kívánja meggyőzni. Külön TGE értékesítési tanácsadók gondoskodnak majd arról, hogy minden partner a vállalkozására és igényeire szabott megoldást kapjon.

Kategóriája legkedvezőbb légellenállási együtthatóját (0,33 cd) és üzemanyag-fogyasztását kínálja, emellett kedvező karbantartási és javítási költségek jellemzik, így az új MAN TGE igazán meggyőző tulajdonsága a legkedvezőbb teljes birtoklási költség (total cost of ownership, TCO)
Kategóriája legkedvezőbb légellenállási együtthatóját (0,33 cd) és üzemanyag-fogyasztását kínálja, emellett kedvező karbantartási és javítási költségek jellemzik, így az új MAN TGE igazán meggyőző tulajdonsága a legkedvezőbb teljes birtoklási költség (total cost of ownership, TCO)

Teljes termékpalettát kínáló gyártó

Teljes termékpalettát kínáló gyártóvá lép elő az MAN: 3,0 és 44 tonna megengedett össztömeg között bármilyen fuvarfeladatra kínál megfelelő megoldást. Az új TGE típuscsaláddal az MAN a megszokottan ügyfélorientált nehézhaszonjárműves üzletágának szaktudását a kishaszonjárművek szegmensébe ülteti át. Ennek köszönhetően mindig az ügyfél számára legjobb megoldás kerül előtérbe. A hosszú évek tapasztalata, valamint a rendelési folyamatba beépített különböző felépítményezők így ugyanolyan magától értetődőnek számítanak ezúttal is, mint az adott nagy ügyfelekkel folytatott szoros kapcsolat. Az ügyfél, a felépítményező, az értékesítési és a szolgáltatási részlegeink kooperatív csapatmunkájának eredményeképpen egy olyan jármű születik, amely a használati ideje alatt a lehető legnagyobb hasznosságot nyújtja. Az MAN például a logisztika és az építőipar területein lát fontos célcsoportokat, ám a kisiparosok és a személyszállítók iparág-specifikus igényeit lefedő eszközök is szerepelnek az MAN Truck & Bus új kishaszonjárművének jövőbeni bevetési területei között. Kategóriája legkedvezőbb légellenállási együtthatóját (0,33 cd) és üzemanyag-fogyasztását kínálja, emellett kedvező karbantartási és javítási költségek jellemzik, így az új MAN TGE igazán meggyőző tulajdonsága a legkedvezőbb teljes birtoklási költség (total cost of ownership, TCO).

Tágas tér és nagy terhelhetőség

A zárt furgon és az üvegezett kombi kivitelek mellett rövid- vagy duplafülkés alvázak gazdagítják az elérhető karosszériaváltozatok kínálatát. Természetesen utóbbiak „gyárilag” rendkívül sok különböző felépítménnyel rendelhetők. Az új MAN TGE esetében az ügyfelek két tengelytávolság, három tetőmagasság és három járműhossz jellemezte palettáról választhatnak. A furgon variánsok teljes hossza 5983 millimétertől 6833 milliméteren át a nagy hátsó túlnyúlású, hosszú kivitel esetében egészen 7388 milliméterig terjed. A járművek magassága 2340 mm, 2575 mm vagy 2800 mm. A megfelelő kombináció esetén ez akár 18,3 köbméter térfogatú rakteret eredményez. Mindegyik változat esetében LED-technikájú fényforrások teszik világossá a rakteret a rakodáshoz. Az MAN TGE kínálata 3,0 tonna megengedett össztömegnél kezdődik – míg a paletta teteje 5,5 tonna. További 3,5 tonnát mozgathat meg a jármű a vonóberendezés segítségével. Kiemelkedő a 3,5 tonnás variánsok legnagyobb terhelhetősége, ideális esetben a TGE akár 1,5 tonna terheléssel is megbirkózik.

A zárt furgon és az üvegezett kombi kivitelek mellett rövid- vagy duplafül-kés alvázak gazdagítják az elérhető karosszériaváltozatok kínálatát
A zárt furgon és az üvegezett kombi kivitelek mellett rövid- vagy duplafül-kés alvázak gazdagítják az elérhető karosszériaváltozatok kínálatát

Sokoldalú és gazdaságos hajtáslánckínálat

A hajtásláncok terén is igen gazdag variációs lehetőségeket kínál az újdonság. A megengedett össztömeg függvényében első-, hátsó- vagy összkerékhajtás választható, az erőátvitelről pedig hatfokozatú manuális váltó vagy nyolcfokozatú automatikus váltó gondoskodik. Az MAN TGE modellekben egy teljesen új dízelmotor-generáció dolgozik. Ezek jó egy évvel ezelőtt a világszerte ismert és sikeres Volkswagen Transporter típusban debütáltak, így ezek is hosszú élettartamot és megbízhatóságot kínálnak. Ráadásul a négyhengeres erőforrást kifejezetten a haszonjárművek életének, munkájának „kemény” követelményeire fejlesztették. Éppen ezért a takarékosság és a robusztusság álltak a fontossági lista élén. Ezek olyan tulajdonságok, amelyeket igazi erénnyé kovácsol az új MAN TGE típus, s így gazdaságosság és környezetvédelem tekintetében új csúcsértékeket ígér. Az 1968 köbcentiméter összlökettérfogatú motorokat 75 kilowatt (102 lóerő), 90 kW (122 LE), 103 kW (140 LE) és 130 kW (177 LE) teljesítményszinttel kínálja a gyártó.

Az 1968 köbcentiméter összlökettérfogatú motorokat 75 kilowatt (102 lóerő), 90 kW (122 LE), 103 kW (140 LE) és 130 kW (177 LE) teljesítményszinttel kínálja a gyártó
Az 1968 köbcentiméter összlökettérfogatú motorokat 75 kilowatt (102 lóerő), 90 kW (122 LE), 103 kW (140 LE) és 130 kW (177 LE) teljesítményszinttel kínálja a gyártó

Kényelmes és a mindennapokban jól kihasználható fülke

A kormánykerék mögé ülve azt tapasztaljuk, hogy a haszonjárműves munkahely átalakul TGE-élettérré. Számos jól kigondolt tároló segíti a járművezető munkáját a hétköznapok során. A négy kivitelben elérhető vezetőülés nem hagy semmilyen kívánnivalót, az ülések kárpitozásuk és formázásuk jóvoltából hosszú távon is kényelmesek, s meggyőző oldaltartást kínálnak. A hosszú élettartamot a nehézteherautós típuscsaládokban már bizonyított kopásálló kárpitok garantálják.

A négy kivitelben elérhető vezetőülés nem hagy semmilyen kívánnivalót, az ülések kárpitozásuk és formázásuk jóvoltából hosszú távon is kényelmesek, s meggyőző oldaltartást kínálnak (manuális váltós kivitel)
A négy kivitelben elérhető vezetőülés nem hagy semmilyen kívánnivalót, az ülések kárpitozásuk és formázásuk jóvoltából hosszú távon is kényelmesek, s meggyőző oldaltartást kínálnak (manuális váltós kivitel)

Vezetői segédrendszerek biztosította kiemelkedő biztonság

A szériafelszereltség részét képező EBA (Emergency Brake Assist, vészhelyzeti fékezési segéd) vészfékasszisztenssel az MAN jelentősen fokozza a közlekedésbiztonságot. E rendszer keretében távolságmérő szenzorok figyelik az elöl haladó járművekhez viszonyított követési távolságot, s a berendezés kritikus helyzetben segít lerövidíteni a féktávolságot. Az integrált Városi Vészfékfunkció ezenkívül kis sebességnél automatikusan lefékezi a járművet, és ezzel csökkenti az egyik leggyakoribb baleseti ok kockázatát, ami pedig az állásidőt és a javítási időt minimalizálja, valamint növeli a jármű maradványértékét.

Az opcionális tolatóasszisztens például a tolatva kiparkoláskor segít. Ezenkívül kívánságra a manőverezést megkönnyítő vontatmány-asszisztens is aktiválható. Emellett az elektromechanikus kormányrásegítés automatikusan kompenzálja az ellenkormányzási erőket, például amelyeket az oldalszél okoz.

A hosszú autópályás szakaszokon követésitávolság-tartó sebességszabályzó fokozza a kényelmet. Minden közlekedő biztonságát szolgálja a fáradtságérzékelő és a másodlagos ütközésvédelem. Ez utóbbi rendszerrel elkerülhetők a további akadályokkal vagy közlekedőkkel való másodlagos ütközések.

A megengedett össztömeg függvényében első-, hátsó- vagy összkerékhaj-tás választható, az erőátvitelről pedig hatfokozatú manuális váltó vagy nyolcfokozatú automatikus váltó gondoskodik
A megengedett össztömeg függvényében első-, hátsó- vagy összkerékhaj-tás választható, az erőátvitelről pedig hatfokozatú manuális váltó vagy nyolcfokozatú automatikus váltó gondoskodik

Kiváló szerviz

A fent említetteken felül az új típuscsalád a professzionális MAN szervizek előnyeiből profitál: ez a hálózat a hosszú nyitvatartási idők mellett többek között arról ismert, hogy egyszerűen segít, még előzetes időpontfoglalás nélkül is, és gyorsan segítséget nyújt vészhelyzetben, még hétvégén és éjszaka is. Természetesen ennek kapcsán a komplett jármű javítása mellett a rugalmas karbantartási és javítási szerződések is a figyelem középpontjában állnak. Garanciameghosszabbítások, mobilitási garancia, valamint 24 órás országúti segélyszolgálat teszik teljessé a szervizek szolgáltatáskínálatát.

Ezenkívül az MAN Financial Services személyre szabott pénzügyi szolgáltatásokat is kínál, amelyek mind a flottakezelőket, mind a tulajdonosokat támogatják a jármű megvásárlásakor és a futamidő során egyaránt.

A járművezetők rendszeres továbbképzésére szolgálnak az MAN ProfiDrive különböző tanfolyamai. Itt a különböző modulokban például a vészhelyzet esetén teendőket, a gazdaságos vezetést vagy a rakomány biztonságos rögzítését oktatják. Ezekkel a szolgáltatásokkal az üzemeltető és a tulajdonos olyan teljes körű, gondtalanságot biztosító csomagot állíthat össze, amely a kishaszonjárművek körében ritkaságszámba megy.

A négy kivitelben elérhető vezetőülés nem hagy semmilyen kívánnivalót, az ülések kárpitozásuk és formázásuk jóvoltából hosszú távon is kényelmesek, s meggyőző oldaltartást kínálnak (automatikus váltós kivitel)
A négy kivitelben elérhető vezetőülés nem hagy semmilyen kívánnivalót, az ülések kárpitozásuk és formázásuk jóvoltából hosszú távon is kényelmesek, s meggyőző oldaltartást kínálnak (automatikus váltós kivitel)

Digital Van Solutions

Ám még ezzel sincs vége! Az éjjel-nappali gondoskodás és a jármű adatainak, állapotának teljes körű ismerete egyre fontosabb tényezők egy vállalkozás sikerében. Csak akkor érhető el a lehető legnagyobb bevétel és nyereség, ha a vállalkozó tudja, éppen hol tartózkodik járműve és az milyen állapotú. A jövőben egy új és a kishaszonjárművek körében egyedülálló flottakezelő megoldás készíti majd elő és dolgozza fel a releváns adatokat, amelyeket különböző digitális szolgáltatásokon keresztül érhetnek el a felhasználók. Ezek a gyárilag kiépített vagy utólag beszerelt többletszolgáltatások például a karbantartási igényről vagy a bevethetőségről tájékoztatják a flottaüzemeltetőt.

Az új MAN TGE értékesítése jövő év márciusában kezdődik, a sorozatgyártás 2017 áprilisában indul meg. A piaci bevezetésre Németországban, Ausztriában, Svájcban és Hollandiában két hónappal ezután kerül sor. Európa többi országába az új MAN első példányait jövő év őszén szállítjuk majd ki.

Forrás: MAN

(Ezt a cikket 1036 alkalommal tekintették meg.)