Nyolc MAN TGX nyerges vontató az Audi Sport számára

MAN-E_TGX_EOT_Audi_Sport_2016_14

Hat darab MAN TGX 18.480 típusú nyerges vontatót kap az Audi Sport az MAN jóvoltából, emellett a távolsági fuvarozásra szánt típuscsalád zászlóshajójának, az MAN TGX 18.560 modellnek két példányával is gazdagabb a versenyistálló flottája.

Forrás: MAN
Forrás: MAN

Már 2009 óta az MAN nyerges vontatóira bízza az Audi Sport a feladatot, hogy a DTM és a hosszútávú világbajnokság futamain induló versenyautóit Európán át a versenyhétvégékre szállítsa. Az oroszlános vontatók azonban nemcsak a versenygépeket fuvarozzák Európa autópályáin, hanem azok alkatrészeit, valamint mobil tárgyalókat, orvosi szobákat és a mérnökök irodáit is. A versenyévad csúcspontján – a Le Mans-i 24 órás verseny, illetve a norisringi DTM-futamok kapcsán – nyolc új MAN TGX nyerges vontatót vet be a csapat.

Az MAN TGX 18.560 4×2 BLS csúcsmodell a szuverén és – a kis fordulatszám jóvoltából – hatékony vezetésre született. A bőrborítású felületekkel ékesített XXL-fülke tágas teret nyújt és a kényelemmel szemben támasztott legkifinomultabb igényeknek is megfelel. A fülke alatt az MAN legújabb motorgenerációjának tagja dolgozik. A D38 motort két évvel ezelőtt mutatta be a márka, a kimondottan a távolsági fuvarozásra szánt erőforrás e modellekben 560 lóerőt teljesít. Igazán lenyűgöző e motorváltozatok 2700 newtonméter legnagyobb forgatónyomatéka. Az MAN EfficientCruise GPS-alapú adaptív sebességszabályzó és az EfficientRoll szabadon gurítási funkciók kombinációja maximalizálja a gazdaságosságot. Az MAN EfficientCruise előrelátó sebességszabályzóként a fedélzeti számítógépben tárolt háromdimenziós térképadatokat a jármű műholdas (GPS-alapú) helymeghatározásával együtt használja. Így a tehergépjármű kifejezetten előrelátó módon, teljesen automatikusan szabályozza a sebességet, vagyis egy emelkedő előtt célzottan nagyobb lendületet vesz, majd a dombtetőn csökkentett tempóval gurul át. Az EfficientCruise egy további funkciója az EfficientRoll, amelyet mindig aktivál olyankor, amikor ezzel valóban képes üzemanyagot megtakarítani. Ennek érdekében az MAN TipMatic automatizált váltó autópályán és országúton az enyhe lejtésű szakaszokon vitorlázó üzemmódba kapcsol, azaz hagyja szabadon gurulni a járművet.

Sascha Jennewein, az MAN Truck & Bus Experience marketingvezetője, Edoardo Mortara, az Audi Sport DTM-pilótája, Dieter Gass, az Audi Sport DTM-igazgatója és Björn Loose, az MAN Truck & Bus marketingigazgatója (balról jobbra) az ünnepélyes kulcsátadáson az MAN TGX vontatókkal és az Audi RS5 DTM-versenyautóval

Felszereltség tekintetében a hat darab MAN TGX 18.480 4×2 BLS semmiben sem marad el az erősebb testvéreiktől. Az Audi Sport e nyerges vontatói is XXL fülkések, és a D26 motorcsalád 480 lóerős egységei hajtják ezeket. Az erőforrások a 12 fokozatú MAN TipMatic automatizált váltó két legnagyobb fokozatában 2500 newtonméter legnagyobb forgatónyomatékot adnak le.

Mindkét típus az MAN legújabb generációs biztonsági rendszereivel bír. Ezek nem csupán a ma érvényes törvényi előírásoknak felelnek meg, hanem már ma jelentősen túlteljesítik a csak 2018-ban kötelezővé váló, a fékteljesítményre vonatkozó szabványokat.

Az Audi Sport nyolc új TGX nyerges vontatót kap, az átadáson a sajtó, az Audi Sport és az MAN képviselői

Az Audi Sport DTM-részlegének vezetője, Dieter Gass nem sokáig gondolkodik a válaszon, ha arról kérdezzük, mit szólnak a vezetők az új MAN TGX nyerges vonatókhoz: „A TGX az ideális jármű a mi feladatunkhoz. A vezetőket tágas tér várja és rendkívül kényelmes ágyban pihenhetnek. A járművek a nagy távolságokat jelentő DTM-bevetéseken igazán kiemelkedő vezetési kényelmet nyújtanak és különösen kényelmes élettérként szolgálnak. Kifejezetten kényelmes a számos vezetői segédrendszer, amelyek egyúttal még biztonságosabbá teszik a vezetést. Az MAN vontatók gazdaságosságát és megbízhatóságát, valamint a márka belföldi, illetve nemzetközi szervizhálózatát igazán nagyra értékeljük.”

Forrás: MAN Magyarország

(Ezt a cikket 178 alkalommal tekintették meg.)