Közlekedési munkástanácsok: az elhibázott közlekedéspolitika munkahelyeket veszélyeztet

buszsofor-buszmegallo

MTI Fotó: Varga György

Elhibázottnak tartja a kormány közlekedéspolitikáját a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (MKSZ), amelynek egyik következménye az érdekképviselet szerint, hogy a városi önkormányzatok egyre kevésbé veszik igénybe a Volán-társaságok jogutódjait, ami hosszú távon 800-1000 munkahelyet veszélyeztet.

Egy buszsofőr kezeli a Vértes Volán Zrt. megújult elektronikus forgalomirányítási és utastájékoztató rendszerének egyik készülékét Tatabányán 2013. augusztus 13-án. Tatán, Tatabányán és a két kistérség 18 településén összesen 108 autóbuszba került tájékoztató panel, és 52 megállóban állítottak fel utastájékoztató oszlopot, amely megmutatja, hogy hány percet kell várakozni a járat érkezésére. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Illusztráció – MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

A szakszervezet MTI-hez eljuttatott keddi közleményében ezért szemléletbeli változtatást sürget a közlekedési központok és az önkormányzatok viszonyában. Szerintük mindkét félnek nagyobb megértést kell tanúsítania.

Kiemelték, hogy a megyei jogú városok mintegy negyedénél már nem a közlekedési központok a szolgáltatók. Éveken át megakadályozott járműbeszerzések miatt szemlátomást romlott a buszpark átlagéletkora, emellett csökkent és átalakult a helyi közlekedésnek szánt normatív támogatás is. Ezek után az önkormányzatok kezdtek „hátat fordítani” a Volánoknak – írták.

Felhívták a figyelmet a helyi személyszállítási közszolgáltatást ellátó autóbuszpark modernizációjának szükségességére, mivel tarthatatlannak tartják, hogy egyes megyeszékhelyeken 20 éves átlagéletkorú autóbuszok közlekednek. Hangsúlyozták, hogy a helyi közlekedés a Volán portfólió meghatározó szelete, és számításaik alapján a városi tömegközlekedés kiesése a Volán szervezetből legalább 800-1000 munkahely megszűnését idézné elő.

Forrás: MTI

Kiemelt illusztrációs kép: MTI Fotó – Varga György

 

(Ezt a cikket 204 alkalommal tekintették meg.)