Vitézy Dávid: a BKK korábbi vezetése elkötelezett volt a magyar buszok iránt

bkv-szerelt-ikarus-140515

A BKV telephelyén összeszerelt autóbusz a társaság Kelenföldi járműtelepén 2014. május 15-én. A BKV május 16-án állítja forgalomba az első járművet, amely úgynevezett PKD-konstrukcióban készült el: a busz részegységenként érkezett a Magyar Autóbuszgyártó Kft.-től, az összeszerelést a közlekedési társaság végezte el. A társaság eddig három, hasonló konstrukcióban készülő buszt vásárolt és további 15 forgalomba állítását tervezi. MTI Fotó: Máthé Zoltán

Hosszú idő után az első magyar gyártású alacsonypadlós Ikarus-buszok BKV-val közös összeszerelése 2013-ban, a Budapesti Közlekedési Központ „előző vezetése” alatt indult el, ami a Budapesti Közlekedési Vállalat és a BKK akkori magyar buszok iránti elkötelezettsége nélkül nem valósult volna meg – hangsúlyozta az MTI-nek hétfő este Vitézy Dávid volt BKK-vezérigazgató a Magyar Buszgyártók Szövetsége elnökének nyilatkozatára reagálva.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója (k) a társaság kelenföldi járműtelepén tartott sajtótájékoztatón, ahol bemutatták a BKV telephelyén összeszerelt autóbuszt 2014. május 15-én. A BKV május 16-án állítja forgalomba az első járművet, amely úgynevezett PKD-konstrukcióban készült el: a busz részegységenként érkezett a Magyar Autóbuszgyártó Kft.-től, az összeszerelést a közlekedési társaság végezte el. A társaság eddig három, hasonló konstrukcióban készülő buszt vásárolt és további 15 forgalomba állítását tervezi. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója (k) a társaság kelenföldi járműtelepén tartott sajtótájékoztatón, ahol bemutatták a BKV telephelyén összeszerelt autóbuszt 2014. május 15-én. A BKV 2014 május 16-án állította forgalomba az első járművet, amely úgynevezett PKD-konstrukcióban készült el: a busz részegységenként érkezett a Magyar Autóbuszgyártó Kft.-től, az összeszerelést a közlekedési társaság végezte el.  MTI Fotó: Máthé Zoltán

A Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke, Vincze-Pap Sándor szerint a BKK előző vezetése jelezte, hogy nem bíznak a magyar buszokban, egyebek mellett ezért nem fut több magyar gyártású busz az utakon – erről hétfő este az M1 aktuális csatornán beszélt, amiről az MTI is beszámolt.

Hozzátette: a közösségi tulajdonban, BKV-nál, Volánnál lévő mintegy 6 és félezer autóbusz több mint fele túlfutott, átlagéletkoruk 18, illetve 13 év. Mint mondta, lenne helye az új magyar autóbuszoknak, ennek ellenére az elmúlt években beszerzett járművek több mint 80 százaléka külföldi gyártású volt.

„Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének vezetője nem mondott ma igazat – valószínűleg a magyar buszokat nem igazán kedvelő budapesti főpolgármesternél akar jó pontokat szerezni ezzel az amúgy teljesen értelmetlen támadással.” – írta az MTI-nek megküldött reakciójában Vitézy Dávid, aki 2010-2014 között volt a BKK vezérigazgatója.

Kijelentette: „sok idő után az első magyar gyártású alacsonypadlós Ikarus-buszok (később Evopro) BKV-val közös összeszerelése 2013-ban, az előző vezetés alatt indult el, ami a BKK és a BKV akkori magyar buszok iránti elkötelezettsége nélkül nem történt volna meg. Mára 37, rövidesen 59 ilyen magyar busz jár Budapesten.

Mindemellett a kormány korábbi nemzeti buszstratégiája szerinti Rába-Volvo együttműködés jegyében is a BKK korábbi vezetése rendelte a legtöbb buszt – többet, mint a vidéki Volán-cégek együttvéve, összesen 134 darabot – hívta fel a figyelmet Vitézy Dávid, aki jelenleg a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója.

Forrás: MTI

Kiemelt kép: A BKV telephelyén összeszerelt autóbusz a társaság Kelenföldi járműtelepén 2014. május 15-én.  MTI Fotó: Máthé Zoltán

 

(Ezt a cikket 180 alkalommal tekintették meg.)