Májusban indulhatnak az M85-ös csornai elkerülő út második ütemének előkészítő munkái

Az M85-M86-os gyorsforgalmi út Csornát elkerülő szakasza 2015. szeptember 12-én. Az utat a Kónytól Csornáig tartó szakasszal együtt 2015. szeptember 9-én avatták fel. MTI Fotó: Krizsán Csaba
Májusban elkezdődhetnek az előkészítő munkák az M85-ös csornai elkerülő második ütemének építésére, miután eredményesen zárult a kivitelezési munkára kiírt közbeszerzési eljárás – tájékoztatta a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) csütörtökön az MTI-t.

A közbeszerzési eljárásra hét ajánlat érkezett, a legolcsóbb ajánlatot az ST-M85-II konzorcium adta, amelyet az STR Építő Kft. és a TRSZ Kft. alkot.
A központi költségvetési forrásból megvalósuló kivitelezés nettó összege 13 milliárd 845 millió forint.
A csornai elkerülő út első ütemét, amely 12,5 kilométer hosszú, kétszer két sávos, 2015. szeptember 9-én adták át. A szakasz megépítésével megvalósult a város észak-dél irányú elkerülése. A város központjában az átadás előtt naponta több mint 19 ezer jármű haladt át, amelyből 7500 nehézgépjármű volt.
A második ütemben elkészülő 4,45 kilométer hosszú kétszer két sávos út Csorna kelet-nyugati irányú elkerülését biztosítja majd.
A szakasz az M85-ös gyorsforgalmi út Csorna déli szétválási csomópontjától indul, majd külön szinten keresztezi a 86-os utat, valamint a Szombathely-Hegyeshalom vasútvonalat. A Jobaháza és Farád településeket összekötő országos közúton külön szintű csomópontot alakítanak ki, s az új nyomvonalon kiépülő 1,6 kilométer hosszú kétszer egy sávos 8603-as úton keresztül köt vissza az elkerülő út a 85-ös útra.
A beruházás során 1,2 kilométer hosszú kerékpárút is épül Farád és Jobaháza között. A kivitelezés megkezdéséhez szükséges területszerzés lezárult, jelenleg a megelőző régészeti feltárásokat végzik.
Forrás: MTI
Illusztrációs kiemelt kép: MTI Fotó – Krizsán Csaba
(Ezt a cikket 126 alkalommal tekintették meg.)