NFM: javaslat egy új árufuvarozási folyosó, az Amber létrehozására

vasut-sin-train-pixabay-365453-720

Forrás: Pixabay

Egy új árufuvarozási folyosó, az Amber létrehozására nyújtott be szándéknyilatkozatot az Európai Bizottsághoz a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) márciusban négy ország – Magyarország mellett Lengyelország, Szlovákia és Szlovénia – nevében – közölte az NFM szerdán az MTI-vel.

Egy 40 tonna megemelésére képes mobil rakodódaru dolgozik a GYSEV Cargo Zrt. soproni konténerterminálján 2013. október 30-án. Több mint 350 millió forintos projekt részeként 470 konténernyivel bővítették a tárolókapacitást, amihez háromezer négyzetméternyi területet burkoltak le. MTI Fotó: Nyikos Péter
Illusztráció – Egy 40 tonna megemelésére képes mobil rakodódaru dolgozik a GYSEV Cargo Zrt. soproni konténerterminálján. – MTI Fotó: Nyikos Péter

A tájékoztatás szerint a vasúti folyosó fontos magyarországi ipari központokat és intermodális terminálokat kapcsol össze Közép-Európa tengeri kapujával, Koper kikötővárossal. A szlovén, szlovák és lengyel régiókon túl összeköttetést biztosít a szerb határhoz is.

Az Amber életre hívásával az első új uniós árufuvarozási folyosó alakul ki azóta, hogy egy közösségi rendelet 2010-ben kilenc árufuvarozási korridort hozott létre. Így a szándéknyilatkozat benyújtói vezető szerepet vállalnak a fennmaradt áruszállítási hézagok betöltésében. Az útvonalak számának növelésével pedig fokozzák a teljes vonalhálózat rugalmasságát.

Az új árufuvarozási folyosó északon Varsóból és a lengyel-belorusz határtól indul, és délen a szlovén Koperig tart. Magyarországi szakaszai a Rajka – Csorna/Sopron – Zalaszentiván útvonalon vezetnek az adriai kikötőváros felé, Komáromon és Budapesten át pedig Kelebiánál a szerb határig.

A kezdeményezéssel a négy ország fejezi ki közös szándékát a nemzetközi árufuvarozás logisztikai folyamatainak fejlesztésére, a kereskedelmi és üzleti kapcsolatok ösztönzésére. Magyarország három, kelet-nyugati irányú uniós árufuvarozási folyosó tagjaként az Amber létrehozásával megerősíti pozícióját az észak-déli közlekedési irányba is. Az új folyosó kialakítása hozzájárul az egységes megoldások alkalmazásához, a nagy távolságú közúti forgalom vasútra tereléséhez.

A Nyugat-Magyarországon folyamatban lévő és tervezett infrastrukturális fejlesztések megvalósulása után a vasút még vonzóbb alternatívát jelenthet az Alpoktól keletre eső nemzetközi észak-déli árufuvarozás számára – olvasható a tájékoztatásban.

Forrás: MTI

 

(Ezt a cikket 53 alkalommal tekintették meg.)