Akár 325 tonnával is elindulhat álló helyzetből az új, kúszófokozatokkal rendelkező I-Shift sebességváltóval

Az I-Shift kúszófokozatokkal lehetővé teszi, hogy nagy terheket szállító teherautók megmásszanak emelkedőket.

Új taggal bővíti az I-Shift családot a Volvo Trucks: az újdonság az I-Shift kúszófokozatokkal. Az új fokozatok, amelyekkel megtoldották az automatizált váltót, kivételes elindulási képességekkel ruházzák fel a kihívást jelentő helyzetekben nagy terheket szállító teherautókat. Ez a rendszer teljesen egyedülálló a sorozatgyártású nehéz teherautók között.

Egy kúszófokozatokkal is rendelkező I-Shift váltóval felszerelt Volvo teherautó akár 325 tonna szerelvényössztömeggel is képes elindulni álló helyzetből. Ez teljesen egyedülálló a sorozatgyártású nehéz teherautók között.
Egy kúszófokozatokkal is rendelkező I-Shift váltóval felszerelt Volvo teherautó akár 325 tonna szerelvényössztömeggel is képes elindulni álló helyzetből. Ez teljesen egyedülálló a sorozatgyártású nehéz teherautók között.

Akár két új kúszófokozattal is bővíthető a Volvo Trucks I-Shift váltójának új változata. Ez többek között azt jelenti, hogy a teherautó akár 325 tonna szerelvényössztömeggel is képes elindulni álló helyzetből, így ilyen nagy terheket is szállíthat.

„A kúszófokozatokkal is rendelkező I-Shift egészen új szintet kínál az automatizált váltóval rendelkező nehéz teherautók sebességének szabályozására kis sebességű kúszás és tolatás során. A vezető igazán nagy terheket is elszállíthat anélkül, hogy félnie kellene az olyan szituációktól, amelyek esetleg költséges nem tervezett leálláshoz vezethetnek” – mondja Peter Hardin, az FM és FMX termékmenedzsere.

Az új kúszófokozatokkal a teherautó akár a rendkívül kis, 0,5–2 kilométer/óra sebességtartományban is haladhat. Ez jelentős segítséget jelent az olyan precíziós manőverezés során, amely az építőiparban és a karbantartási feladatok során szükséges.

„Az új kúszófokozatokkal hatalmas mértékben fokozott vezethetőség és elindulási képesség a járművezető munkáját lényegesen egyszerűbbé teszi nagy terheléssel csúszós talajon, nehéz terepen közlekedve, így például építőipari munkaterületeken, bányákban vagy erdőkben. Minél nagyobb a terhelés és minél rosszabbak a talaj- vagy terepviszonyok, annál többet nyer a vezető a kúszófokozatokkal rendelkező teherautóval” – magyarázza Peter Hardin.

Az új kúszófokozatokkal a teherautó akár a rendkívül kis, 0,5–2 kilométer/óra sebességtartományban is haladhat. Ez jelentős segítséget jelent az olyan precíziós manőverezés során, mint a nehéz terepen való vezetés és a karbantartási feladatok.
Az új kúszófokozatokkal a teherautó akár a rendkívül kis, 0,5–2 kilométer/óra sebességtartományban is haladhat. Ez jelentős segítséget jelent az olyan precíziós manőverezés során, mint a nehéz terepen való vezetés és a karbantartási feladatok.

Az olyan fuvarvállalatok számára, amelyek a nehéz teherszállítási feladataikat egyaránt végzik kihívást jelentő talajon és rendszeresen közlekednek autópályán is, a kúszófokozatok jelentős rugalmasságot nyújtanak, valamint az üzemanyag-hatékonyság növelésének lehetőségét kínálják.

„A kúszófokozatokkal rendelkező I-Shift sebességváltó lehetővé teszi, hogy akár extrém helyzetekben is elinduljon álló helyzetből. Megfelelő, a nagy sebességnél a motor fordulatszámát optimalizáló hátsótengely-áttétellel együtt alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást biztosít autópályán. Ez jelentős előny az ilyen feladatokat végző fuvarvállalatok számára” – mondja Peter Hardin.

A kúszófokozatokat az I-Shift váltóba integrálták. A nagy terhelések elviselése érdekében számos részegység rendkívül ellenálló és erőteljes anyagból készül. Az új váltó 12 centiméterrel hosszabb egy hagyományos I-Shift egységnél.
A kúszófokozatokat az I-Shift váltóba integrálták. A nagy terhelések elviselése érdekében számos részegység rendkívül ellenálló és erőteljes anyagból készül. Az új váltó 12 centiméterrel hosszabb egy hagyományos I-Shift egységnél.

Az alkalmazási terület függvényében az I-Shift egy vagy két előremeneti kúszófokozattal elérhető, két hátrameneti kúszófokozattal vagy azok nélkül. A hátrameneti kúszófokozatokkal rendkívül kis sebességgel tolathat, ami hatalmas előnyt jelent a kiemelkedő precizitást igénylő tolatási manőverek esetén.

Tények: I-Shift kúszófokozatokkal

  • A Volvo Trucks I-Shift automatizált váltójának továbbfejlesztése az újdonság, az I-Shift kúszófokozatokkal.
  • Az I-Shift új verzióját kifejezetten a kiemelkedő elindulási képességek érdekében és a különösen kis sebességű haladáshoz fejlesztették.
  • A kúszófokozatokkal is rendelkező I-Shift váltóval akár 0,5–2 km/h sebességgel is haladhat, és akár 325 tonna szerelvényössztömeggel is elindulhat álló helyzetből, ami egyedülálló az automatizált váltóval felszerelt, sorozatgyártású teherautók körében.
  • A sebességváltó vagy közvetlen áttétellel vagy gyorsítóáttétellel elérhető egy vagy két kúszóáttétellel. Az ügyfelek két hátrameneti kúszóáttétellel is specifikálhatják járművüket.
  • A kúszófokozatokat az I-Shift váltóba integrálták. A nagy terhelések elviselése érdekében számos részegység rendkívül ellenálló és erőteljes anyagból készül. A váltó 12 centiméterrel hosszabb egy hagyományos I-Shift egységnél. Az I-Shift kúszófokozatokkal a Volvo Trucks 13 és 16 literes motorjaihoz elérhető a Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH és Volvo FH16 teherautók esetében.
A Volvo Trucks I-Shift automatizált váltójának továbbfejlesztése az újdonság, az I-Shift kúszófokozatokkal. Az I-Shift új változatával rendkívül nagy terhekkel is elindulhat és haladhat meredek emelkedőkön.
A Volvo Trucks I-Shift automatizált váltójának továbbfejlesztése az újdonság, az I-Shift kúszófokozatokkal. Az I-Shift új változatával rendkívül nagy terhekkel is elindulhat és haladhat meredek emelkedőkön.

Áttételek: I-Shift kúszófokozatokkal

  • Az egy kúszóáttétellel rendelkező sebességváltó közvetlen áttétel esetén 19:1, gyorsítóáttétel esetén 17:1 áttételt kínál. (A legrövidebb fokozat áttétele egy közvetlen áttételű hagyományos I-Shift váltó esetében 15:1.) A két kúszófokozattal rendelkező sebességváltó közvetlen áttétel vagy gyorsítóáttétel esetén egy rövidebb, 32:1 áttételezést is kínál.
  • A legrövidebb hátrameneti fokozat áttétele egy közvetlen áttételű váltó esetében 37:1.

Forrás: Volvo Trucks

 

(Ezt a cikket 325 alkalommal tekintették meg.)