Nemzetközi innovációs díjat nyert a Modulo buszcsalád

modulo-elektromos-busz-kompozit-karosszeria-keszul-matyasfoldon-151008

A magyar mérnökök által tervezett és fejlesztett Modulo buszcsalád elektromos hajtású buszai készülnek a NABI (North American Bus Industries) budapesti, mátyásföldi buszkarosszéria-gyártó és összeszerelő üzemében 2015. október 8-án. A kompozit műanyagból készül karosszériaelemek variálásával és összeragasztásával többféle hosszúságú busz építhető. A buszokból már járnak a fővárosban, a 15-ös, a 16-os és a 26-os vonalon. MTI Fotó: Balaton József

A Modulo buszcsalád elnyerte a legnagyobb kompozit ipari szervezet, a JEC innovációs díját önhordó, moduláris felépítésű kompozit vázának köszönhetően, amelyet a magyar evopro tervezett és az orosz Kompozitok Nanotechnológiai Központja (NCC) gyárt.

A magyar mérnökök által tervezett és fejlesztett Modulo buszcsalád elektromos hajtású buszai készülnek a NABI (North American Bus Industries) budapesti, mátyásföldi buszkarosszéria-gyártó és összeszerelő üzemében 2015. október 8-án. A kompozit műanyagból készül karosszériaelemek variálásával és összeragasztásával többféle hosszúságú busz építhető. A buszokból már járnak a fővárosban, a 15-ös, a 16-os és a 26-os vonalon. MTI Fotó: Balaton József
A magyar mérnökök által tervezett és fejlesztett Modulo buszcsalád elektromos hajtású buszai készülnek a NABI (North American Bus Industries) budapesti, mátyásföldi buszkarosszéria-gyártó és összeszerelő üzemében 2015. október 8-án. A kompozit műanyagból készül karosszériaelemek variálásával és összeragasztásával többféle hosszúságú busz építhető. A buszokból már járnak a fővárosban, a 15-ös, a 16-os és a 26-os vonalon. MTI Fotó: Balaton József

Az evopro és az NCC szerdán az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a világ legnagyobb kompozit iparági szereplőket képviselő szervezete, a JEC az Innovációs Díj program keretében összesen 28 kategóriában hirdetett nyertest. A programot 1998-ban alapították a leginnovatívabb kompozit megoldások elismerésére világszerte. A díjátadó március 8-án lesz Párizsban, a JEC World Show kiállításon, ahol a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) számára készült 8 méteres, tisztán elektromos hajtású Modulo buszt is bemutatják.

„A Maform stúdió formatervei alapján készült járműhöz a magyar evopro mérnökiroda által tervezett és az orosz NCC által tökéletesített gyártási technológia eredményeként az üvegszál-kompozit, szendvicsszerkezetű, vékony keresztmetszetű, önhordó váz egyedülálló megoldást kínál a buszgyártásban” – áll a közleményben.

A tájékoztatás szerint a moduláris felépítés költséghatékony sorozatgyártást tesz lehetővé, ugyanazon modulfajtákból különböző méretű járművek állíthatók össze ugyanazzal a gyártási eljárással. Előnyei között kiemelt fontosságú, hogy ultrakönnyű, ezáltal kisebb fogyasztású és kevesebb károsanyag-kibocsátású jármű építhető belőle; az önhordó kompozit váz korrózióálló, így alacsonyabbak a karbantartási költségek is.

A magyar evopro mérnöki iroda és az orosz NCC 2014 októberében írt alá megállapodást Moszkvában, amely alapján az orosz cég bekapcsolódott a kompozit szerkezetű, hibrid Modulo buszok gyártásába.

Forrás: MTI

 

(Ezt a cikket 52 alkalommal tekintették meg.)