DAF Hírek Márkahírek

Hetedik éve piacvezető Magyarországon a DAF

Továbbra is az élen

Ismét sikeres évet zárt a DAF Hungary Kft., amely 2015-ben is megőrizte vezető pozícióját a hat tonna össztömeg feletti tehergépkocsik jelentős növekedést mutató magyarországi piacán. A cél idén is az első hely megtartása, amit több újdonság támogat majd a termékek és a szervizhálózat terén egyaránt.

Pais József, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója büszkén számolt be arról, hogy a holland márka immár hetedik éve piacvezető Magyarországon.
Pais József, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója büszkén számolt be arról, hogy a holland márka immár hetedik éve piacvezető Magyarországon.

Mind Európában, mind Magyarországon jelentősen túlteljesítette az előzetes várakozásokat a hat tonna össztömeg feletti tehergépkocsik piaca. Hazánkban közel húsz százalékkal bővültek az eladások. „Ennek hátterében a növekedési hitelprogram, az Euro 6-os járművekre vonatkozó útdíjkedvezmények, a már bizonyított Euro 6-os modellek iránti nagyobb bizalom, illetve kereslet és a több nagy flottát üzemeltető cégnél is esedékessé vált beszerzések együttes hatása állt.” – mondta Pais József, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

„Tavaly összesen 1274 új tehergépkocsi értékesítése révén a korábbinál kisebb piaci részesedéssel ugyan, de megőriztük vezető helyünket. Az LF kategóriájában sikerült teljesíteni a célul kitűzött tíz százalékos piacrész elérését. A jelenlegi rendelésállomány pedig azt mutatja, hogy évente körülbelül ötven LF értékesítése is reális lehet, ami nagyjából 15 százalékos részesedést jelent ebben a szűk szegmensben. A nehézkategóriában 1258 gépkocsi eladásával 24,1 százalékos részesedést szereztünk az előző évekhez képest egyértelműen élesebb piaci versenyben. Tovább nőtt az ügyfelek elégedettsége a DAF márkával, hiszen az Euro 6-os típusaink bebizonyították, hogy minden eddiginél megbízhatóbbak és jobb üzemanyag-hatékonyságúak. Jó példa erre a tavalyi szenátorprogramunk, amelynek keretében huszonöt Euro 6-os DAF tehergépkocsit adtunk át új, illetve ezeket a modelleket még nem ismerő ügyfeleknek bérleti konstrukcióban néhány hónapra azzal, hogy a futamidő végén döntésük szerint megvásárolhatják vagy visszaadhatják a járműveket. Nos, egyetlen gépkocsit sem adtak vissza. Másik sikeres kampánymodellünk az MKFE 50 volt. A stratégiai együttműködés értelmében a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) fennállásának ötvenedik évfordulója alkalmából rendkívül kedvező feltételekkel kínáltunk DAF XF 460 Euro 6 Space Cab nyerges vontatókat az egyesület tagjainak.” – magyarázta Pais József.

A szolgáltatások terén egyre népszerűbbek a MultiSupport javítási és karbantartási szerződések, ráadásul az ügyfelek nyolcvan százaléka a teljes körű Full Care konstrukciót választja, amellyel közel nullára csökkenthető a váratlan szervizköltségek kockázata. A piacvezető pozícióval párhuzamosan folyamatos növekedést mutat az alkatrész-értékesítési üzletág is, így 2015-ben újabb rekorderedmény született, a forgalom elérte a 2,5 milliárd forintot.

Az Európai Unióra kitekintve 2015-ben enyhén csökkent a DAF piaci részesedése, nem érte el a 16 százalékot. Ennek az az oka, hogy a gyártási kapacitás erős piaci körülmények között eléri a maximumát, így nem tud tovább növekedni a piacrész. Természetesen a megoldáson nagy erőfeszítésekkel dolgozik a holland gyártó. Hamarosan elkészül az új fülkefényező üzem, ugyanis ez a művelet az egyik legnagyobb korlátja a kapacitás növelésének. A gyártó célkitűzése továbbra is a húsz százalékos európai piacrész elérése 2020-ra.

„A 2016-os terveket illetően már nem várunk akkora növekedést, mint amekkorát 2015-ben elért a hazai piac, 0-5 százalék közötti bővülésre számítunk. Célunk továbbra is a piacvezető pozíció megtartása, amihez így legalább 1200-1300 új jármű értékesítésére lesz szükség. A jelenlegi rendelésállományunk alapján azonban ez reálisan elérhető.” – vázolta fel Pais József.

Az idei, illetve az elkövetkező évek fejlesztéseit a DAF-nál egyértelműen az elektronikus és kommunikációs rendszerek határozzák meg, amelyek a jármű, a szerviz és az üzemeltető közötti adatmegosztás, kapcsolat, valamint együttműködés új dimenzióit nyitja meg. Például a tehergépkocsik folyamatosan, menet közben is kommunikálhatnak majd a szervizzel, jelezhetik karbantartásigényüket, lehetővé válik a távdiagnosztika, fokozva a fuvarozás hatékonyságát, valamint az ellenőrizhetőséget és a kiszámíthatóságot. Így ezek a fejlesztések következetesen illeszkednek a rendkívül sikeres DAF Transport Efficiency (DAF Szállítási Hatékonyság) filozófiába.

„Az év első felében ismét piacra bocsátunk egy kampánymodellt, amelynek célja a MultiSupport Full Care javítási és karbantartási szerződés népszerűsítése lesz egy nagyon kedvező csomagajánlat keretében. Ezenkívül két újabb szervizpont csatlakozik majd a DAF magyarországi hálózatához, így elérjük a kívánt és az ügyfelek számára az ország teljes területén könnyű elérhetőséget biztosító lefedettséget.” – vetítette előre az idei év fontosabb újdonságait Pais József.

Forrás: DAFDAF Hungary Kft.

(Ezt a cikket 73 alkalommal tekintették meg.)