Csökken a Nagylakot terhelő kamionforgalom
Már rövidtávon is csökken a Nagylakot terhelő kamionforgalom, a teljes megoldást a Csongrád megyei községet elkerülő út 2017 végére várható megépítése hozhat – közölte Seszták Miklós fejlesztési miniszter Lázár János, a térség országgyűlési képviselőjének írásbeli kérdésére adott válaszában.

Göbl Vilmos, a képviselő sajtóval foglalkozó munkatársa arról tájékoztatta az MTI-t, Lázár János kérdésében felvetette, az M43-as autópálya Makó és az országhatár közötti szakaszának átadása óta a kamionforgalom nemhogy csökkent, hanem emelkedett Nagylakon.
Seszták Miklós válaszában leírta, a sztrádaszakasz elkészülte óta a kamionforgalom döntő része az autópályán hagyja el Magyarországot, a nehézgépjármű forgalomból a Nagylakon keresztül vezető 4451-es összekötő utat csak az autópályáról letiltott forgalom, valamint a veszélyes anyagokat szállító, valamint az állat- és növény-egészségügyi vizsgálat alá tartozó nehézgépjárművek használhatják.
A fejlesztési tárca vezetője kifejtette: a kamionforgalom növekedése összefügg azzal, hogy a teherforgalom az M43 autópályán haladva elkerüli a régi határátkelőn lévő tengelysúly- és össztömegmérő állomást, az autópálya-határátkelőnél mérlegelés hiányában pedig nem lehet útvonalengedélyt kapni, amelynek beszerzését a magyar és a román szabályok is előírják. Az útvonalengedély-köteles kamionok ezért a 43-as főúton működő közúti átkelőhöz mennek, mivel ott tudnak mérlegelni, és túlsúly esetén útvonalengedélyhez jutni.
Seszták Miklós közölte, a probléma megoldása érdekében tengelysúly- és össztömegmérő állomást építenek az M43 autópálya 31-es kilométerénél lévő – a forgalom részére még át nem adott – kétoldali pihenőhelyen. Ennek előkészítését a minisztérium meg is kezdte.
A határ menti községet terhelő kamionforgalom azonnali mérséklése érdekében a 4451-es, Nagylak-Csanádpalota összekötő út M43 autópálya és a 43-as főút közötti szakaszán 7,5 tonna súlykorlátozást vezetnek be, itt csak az engedéllyel rendelkező teherautók, így a helyi vállalkozók, a veszélyes anyagot szállító, valamint az állat- és növény-egészségügyi vizsgálat alá tartozó szállítmányok mehetnek Nagylak irányába.
A nagylaki közúti határátkelőhelyen, a Románia felől érkező kamionokat a 43-as főút felé engedik, amelyek így a Makói elkerülő úton tudnak felhajtani az autópályára. Ezzel együtt Makónál a 43. számú főúton Nagylak irányába – a 4434-es út kereszteződésében – 7,5 tonna súlykorlátozást vezetnek be, „kivéve célforgalom” kiegészítő táblával annak érdekében, hogy Magyarcsanádon és Apátfalván minimalizálni lehessen a forgalom növekedését.
A hosszú távú megoldást Nagylak és a térség számára a települést elkerülő út megépítése jelenti. Seszták Miklós tudatta, az elkerülő út 2017 második félévére meg is épülhet, az előkészítési munkák, a műszaki tervek készítését a fejlesztési tárca haladéktalanul megkezdte.
Forrás: MTI
.
(Ezt a cikket 51 alkalommal tekintették meg.)