Hírek Közút

Kétszer három sávosra bővült az M0-s autóút M1 és M7 autópályák közötti szakasza

Kétszer három sávosra bővült az M0-s autóút az M1 és az M7 autópálya közötti szakaszon. A 2,7 kilométer hosszú, kibővült útrészt pénteken adták át ünnepélyesen Törökbálint közelében.

Drónnal készített felvétel az M0-s autóút M1 és M7 autópályák közötti, kétszer három sávosra bővített szakaszáról az avatás napján, 2015. november 27-én. MTI Fotó: Ruzsa István
Drónnal készített felvétel az M0-s autóút M1 és M7 autópályák közötti, kétszer három sávosra bővített szakaszáról az avatás napján, 2015. november 27-én. MTI Fotó: Ruzsa István

Az elkészült beruházást Aradszki András, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára, a térség KDNP-s országgyűlési képviselője, Szeneczey Balázs, Budapest főpolgármester-helyettese, Tarnai Richárd, Pest megye kormánymegbízottja, Szűcs Lajos Pest megyei fejlesztési biztos, valamint Mayer András, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese adta át. A nettó 6 milliárd forintos fejlesztésnek köszönhetően az M0-s autóút déli szektorának immár teljes hosszában kétszer három forgalmi sávon lehet közlekedni.

Az eseményen Aradszki András arra hívta fel a figyelmet, hogy a 2010-ben hivatalba lépett kormány 2015 végéig összesen több mint ezer kilométeren valósít meg jelentős közúti beruházásokat, illetve a költségvetési forrásból is támogatott fejlesztésekben a következő években összesen mintegy 515 kilométernyi új gyorsforgalmi útszakasz épülhet meg Magyarországon. Az M0-ás déli szektorának jelentőségéről szólva elmondta: ez a régió második legforgalmasabb gyorsforgalmi útja, ezért különösen fontos, hogy a nagy kamionforgalom elviselése érdekében Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával, nagyobb teherbírású betonburkolattal valósult meg a fejlesztés.

Az átadott 2,7 kilométeres szakasz 85 százalékban uniós és 15 százalékban hazai forrást használt fel – tette hozzá.

Szeneczey Balázs tolmácsolta Tarlós István, Budapest főpolgármestere köszönetét a projekt-megvalósításban résztvevőknek. A városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes kiemelte, hogy az M0-ás autóút fejlesztése Budapest életére is jelentős hatással van.

Drónnal készített felvétel az M0-s autóút M1 és M7 autópályák közötti, kétszer három sávosra bővített szakaszáról az avatás napján, 2015. november 27-én. MTI Fotó: Ruzsa István
Drónnal készített felvétel az M0-s autóút M1 és M7 autópályák közötti, kétszer három sávosra bővített szakaszáról az avatás napján, 2015. november 27-én. MTI Fotó: Ruzsa István

Tarnai Richárd arról beszélt, hogy az állam olyan projekteket tett Brüsszel asztalára, amelyek jók és professzionálisan kidolgozottak voltak, ezért az Európai Unió tudja őket támogatni. A kormánymegbízott megjegyezte, hogy a kormányhivatalok létrehozásával az engedélyeztetések ideje is lerövidült.

Szűcs Lajos azt hangsúlyozta, hogy a beruházással Pest megye valamennyi polgára és vállalkozása is új lehetőségekhez jut. A Pest megyei fejlesztési biztos emlékeztetett rá: a megyében összpontosul – a főváros nélkül – a magyar vállalkozások több mint 15 százaléka, és ezek a vállalkozások az elmúlt években az uniós fejlesztési forrásokból alig részesülhettek. A kormány a közelmúltban döntött a megye és a főváros különválásáról – emlékeztetett, kiemelve, hogy a főváros és Pest megye végre nem versengő ellenfele egymásnak, hanem korrekt partnere.

Mayer András, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese a fejlesztést bemutatva elmondta: a NFM megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a 2013-ban lezárult, M5-M7 közötti 27 kilométeres fejlesztéshez kapcsolódva 2,7 kilométeren folytatódott az M0 gyorsforgalmi út bővítése. A forgalom a korábbi 2-szer 2 helyett mostantól az M3 autópálya és Győr irányába is 2-szer 3 sávon haladhat. A fejlesztés keretében a jobb oldali pálya is megerősített aszfaltréteget kapott.

A beruházás során átépítettek egy csomópontot, egy aluljárót és egy új felüljáró épült meg. A bal pálya teljes hosszán korszerűsítették a vadvédő kerítést. A Betonútépítő Zrt. 550 nap alatt végezte el a kivitelezést.

Forrás: MTI
.

(Ezt a cikket 56 alkalommal tekintették meg.)