Gazdaság Hírek Közút

Egy Duna-híd és két gyorsforgalmi út megvalósítási tervére írt ki tendert a NIF

A Kalocsa és Paks térségében tervezett új Duna-híd, az M60-as gyorsforgalmi út Pécs és Barcs (országhatár) közötti szakasza, valamint az Esztergom és az M1-es autópálya közötti közúti kapcsolat megvalósítási, műszaki terveire írt ki közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. – a tenderek a keddi Közbeszerzési Értesítőben jelentek meg.

Illusztráció - Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu
Illusztráció – Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu

A Kalocsa és Paks térségében tervezett új Duna-hídra – valamint a kapcsolódó közlekedési infrastruktúra fejlesztésére – kiírt megvalósítási tender keretében el kell készíteni a Natura 2000 hatásbecslési dokumentációt, a környezetvédelmi hatástanulmányt, valamint az engedélyezési- és a tendertervet is. A hídszerkezet hossza 1060 méter. A falszerkezet teljes szélessége 17,15 méter az ártéri hídnál és 23,08 méter a mederhídnál. A támaszok száma 12 darab, a legnagyobb nyílás pedig 220 méter.

Az M60-as gyorsforgalmi út Pécs-Barcs (országhatár) közötti szakaszának a megvalósíthatósági tanulmánya kiegészül a környezeti hatástanulmány kidolgozásával, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzésével. A 2×2 sávos gyorsforgalmi út hossza mintegy 70 kilométer, a tervezési sebessége pedig óránként 130 kilométer.

Az Esztergom és az M1-es autópálya közúti kapcsolat fejlesztése címet viselő beruházás kapcsán műszaki tanulmánytervet, megvalósíthatósági tanulmányt és környezeti hatástanulmányt kell készíteni. Az új út az 1-es számú főút és a 1101. jelű út herceghalmi csomópontjának körforgalmú csomóponttá történő átépítésével indul. A kezdő csomópont és az M1-es autópálya herceghalmi csomópontja között 2×1 sávos utat felújítják.

Az M1-es autópálya alcsomópontjait átépítik, ezek között és Zsámbékig az 1101. jelű utat 2×2 sávos gyorsúttá építik át. Innen teljesen új nyomvonalon, 2×2 sávos gyorsforgalmi út készül a 10-es számú főútig, amelyet – valamint a Budapest-Esztergom vasútvonalat – egy külön szintű csomóponttal keresztezi az új út. Itt csatlakozik a 117-es számú meglévő főútra a nyomvonal, amely 2×2 sávosra bővül, az Esztergom-kertvárosban található 1117-es jelű – Esztergom ipari parki – út csomópontjáig. A 1117-es jelű utat felújítják. A beruházás a 1117. és a 1111. jelű utak csomópontjáig tart, amely szintén felújításra kerül. Az út teljes hossza 39,7 kilométer lesz.

Forrás: MTI
.

(Ezt a cikket 60 alkalommal tekintették meg.)