A Volvo Trucks bemutatja a kormánymű és az első felfüggesztés egyedülálló kombinációját a tökéletes vezetési élmény és a még nagyobb kényelem érdekében

A Volvo Trucks független első felfüggesztése a Volvo Dinamikus kormányzással együtt rendelhető. “Ez egy teljesen egyedülálló kombináció, mely tökéletes kormányzási élményt és vezethetőséget biztosít a tehergépkocsi-vezető számára,” mondja Kristin Signert, a Volvo Trucks Hosszútávú Fuvarozási Szegmens Vezetője.

Egy szerviz technikus távolról nyomon tudja követni, hogy pontosan hogyan használják a teherautót valós időben, be tudja ütemezni a karbantartást jó előre, mielőtt valami elromlik, vagy előre tud rendelni pótalkatrészt.
A Volvo Trucks kormánymű és az első felfüggesztés egyedülálló kombinációja

Ez a kombináció magától értetődő a nemzetközi fuvarozásban, ahol a stabilitás, a pontosság és az irányítás szempontjából különösen figyelemre méltó a különbség a szektorra jellemző hosszú munkanap során. Mi több, a kormányzás könnyebb és simább alacsony sebességnél.

 „A független első felfüggesztés tökéletes úttartást és kényelmet ad a Volvo Dinamikus Kormányzás által, mely nemcsak fejlettebb munkakörnyezetet biztosít, hanem csökkenti a munkavégzés során a sofőrt esetlegesen érő sérülések kockázatát is,“ mondta Kristin

Köszönhetően a független első felfüggesztésnek, az első kerekek nem hatnak egymásra, ami simább és stabilabb haladást eredményez az autópályán. A rendszer fogasléces kormányzása közvetlenebb visszajelzést ad a kormányzásról, valamint a pontosság és az irányítás határozottabb érzetét kelti.

Illusztráció a Volvo Dinamikus Kormányzásról.
Illusztráció a Volvo Dinamikus Kormányzásról.

A Volvo Dinamikus Kormányzással az útfelületből fakadó kormánymozgás jelentősen csökken. Az eredmény nemcsak könnyebb és simább kormányzás a sofőrnek, hanem hosszú távon kisebb terhelést jelent az izmokra és az ízületekre is.

„Az a tény, hogy a sofőr sokkal pihentebb és egészségesebb, azt jelenti, hogy ez a kombináció hosszú távon növeli a termelékenységet,“ mondja Kristin Signert.

A két rendszer kombinációja már rendelhető a Volvo FH és Volvo FH16-os modelleknél.

Tények – Független első felfüggesztés

  • A rendszer kettős lengőkarokból áll, melyek lehetővé teszik a kerekek egymástól független függőleges mozgását.
  • A fogasléces kormánymű azt jelenti, hogy a jármű éberen reagál a kormánymozdulatokra.
  • A rendszer keresztelemei oldalirányú stabilitást adnak, a légrugók pedig felveszik és ellenőrzik a függőleges mozgásokat, s így kényelmes rugózást biztosítanak.

Tények – Volvo Dinamikus Kormányzás

– A Volvo Dinamikus Kormányzás alapja egy hagyományos mechanikus kormánymű, ahol a kormány tengelyéhez kapcsolódik a kormánymű.

– A hidraulikus szervokormány-rendszer erőt generál, mely a járművezetőnek a kerekek megfordításához szükséges. A Volvo rendszere egy elektronikusan vezérelt elektromos motort használ, mely a kormány tengelyén található.

– Az elektromos motor a hidraulikus szervokormánnyal együtt működik, amelyet másodpercenként több ezerszer szabályoz egy elektronikus vezérlőegység.

– Alacsony sebességnél az elektromos motor plusz teljesítményt ad, valamint magasabb sebességnél automatikusan szabályozza a kormányzást, és kompenzálja a kormánykerék felé érkező (például az oldalszélből vagy a kátyúkból fakadó) egyenetlenségeket.

Forrás: Volvo Trucks
.

(Ezt a cikket 150 alkalommal tekintették meg.)