Hírek Járműtechnika Márkahírek Renault Üzemanyag

EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROJEKT A DISZTRIBÚCIÓS JÁRMŰVEK 13%-OS ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS CSÖKKENTÉSE ÉRDEKÉBEN

A Renault Trucks és hat partnere közösen indította el az EDIT (Efficient Distribution Truck – Hatékony Disztribúciós Tehergépkocsi) nevű projektet, melynek célja a disztribúciós járművek üzemanyag- fogyasztásának a jelenleg üzemelő járművekhez képest 13%-os csökkentése, köszönhetően az innovatív technológiák alkalmazásának. A prototípus egy Renault Trucks D Wide Euro6 jármű lesz, hűtős felépítménnyel.

Renault_Trucks_EDIT_1Az Optifulel Lab 2 bemutatása után, mely tesztjármű tartalmazza a hosszú távú fuvarozásban, az üzemanyag fogyasztás csökkentésére alkalmazható technikai újításokat, a Renault Trucks tovább bővíti kutatásait a disztribúciós járművek irányába, és elindította az EDIT (Hatékony Disztribúciós Tehergépkocsi) projektet a Renault Trucks D Wide modellel. 6 partner dolgozik a Renault Trucks-szal az együttműködési projekten: Valeo, Lamberet, Michelin, BeNomad, INSA de Lyon (LamCoS) és az IFSTTAR (LICIT).

A projekt célja, hogy megtervezzenek és kifejlesszenek egy olyan hűtős tehergépkocsit, melynek fogyasztása 13%-kal alacsonyabb, mint a referenciául szolgáló Euro 6-os disztribúciós alapjármű. A tesztjárműnek olyan technológiákat kell alkalmaznia, melyek a 2020-ig elérhetőek lesznek a kereskedelemben, és amelyhez minden projekt-partner hozzájárul a szakértelmével.

A projekt alapját a különböző kutatási területek adják. Legfőképpen, a jármű aerodinamikája és a hűtős felépítmény az, amit alaposan meg fognak vizsgálni és át fognak dolgozni. Aztán, a prototípust alacsony feszültségű makro-hibridrendszerrel szerelik fel, mely visszanyeri a fékezési energia egy részét a visszafordítható elektromos rendszer által. Ez a rendszer hajtja meg a segédberendezéseket a visszanyert elektromos energiával és eseti rásegítést tud adni a belső égésű motornak.

A kutatási területet másik része egy új, a vezetést segítő rendszer kifejlesztésére irányul. Ez azt jelenti, hogy a rendszer érzékeli a közlekedési lámpákat, képes felismerni, hogy mikor fognak váltani, így meg tud határozni egy sebességet, mely minimalizálja az üzemanyag-fogyasztást. Továbbá azt is lehetővé teszi, hogy a gépjárművezető a leggazdaságosabb útvonalat válassza ki a járművének. És végül, a prototípus alacsonyabb gördülési ellenállású gumikkal kerül tesztelésre. Az EDIT projekt befejezése és az első ilyen jármű leszállítása 2018-ra várható.

Idővel a projekt új piacok megnyitását eredményezheti a disztribúciós járművek területén Európában.

Forrás: Renault Trucks
.

(Ezt a cikket 109 alkalommal tekintették meg.)