Bemutatók Hírek Kishaszonjárművek Márkahírek Volkswagen

Az új Caddy – Mindig a legjobb választás

Idén tavasszal mutatkozott be a Volkswagen Haszonjárművek “bestsellere”, a Caddy immár negyedik generációja. Előző nemzedékéből világszerte mintegy 1,5 millió példány talált gazdára 11 év alatt, s az új Caddy e sikerek töretlen folytatására készül. A díjnyertes városi kisáruszállító ugyanis minden téren továbbfejlesztve és még karakteresebb formában érkezik.

Nem kevésbé érvényes mindez – a főként magánszemélyek körében kedvelt – testvérére sem, az összesen négy felszereltségi szinten kínált kompakt egyterű ügyfelek széles célcsoportját szólíthatja meg. Ne feledkezzünk meg a Caddy Beach szabadidő-autóról sem, illetve a piaci bevezetésre már rendelkezésre álló, s korlátozott ideig kínált “Generation 4” modellről. Természetesen az új generáció kínálatában is szerepel a 4MOTION összkerékhajtás.

Az új Caddy erőforrásait a legmagasabb fokú gazdaságosság jellemzi. Dízel alapmotorként (EU6) továbbra is egy kétliteres, négyhengeres konstrukció szolgál, a belépőváltozat teljesítménye 55 kW/75 LE, míg a volumenmodellé 75 kW/102 LE. Ugyanezen aggregát gondoskodik a Caddy BlueMotion hajtásáról, mégpedig 100 kilométerenként átlagosan mindössze 4,2 liter gázolaj-fogyasztással és kilométerenként csupán 109 gramm szén-dioxid kibocsátása mellett. Még kedvezőbb mutatókkal szolgál e tekintetben a Caddy zárt áruszállító kisebb teljesítményű kivitele, amely elsősorban városi környezetre készült, s kevesebb, mint négy liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként. A dinamikusabb menetteljesítményeket igénylők számára egy kizárólag a 4MOTION összkerékhajtással rendelhető, 90 kilowattos (122 LE) TDI-aggregát is szerepel a palettán, míg a csúcsmotor szerepét a 110 kW/150LE teljesítményű dízel tölti be.

A benzinmotorok palettáján (EU6) többféle hengerszámmal és összlökettérfogattal négy erőforrás sorakozik, az 1,0 literes háromhengerestől egészen az 1,4 literes négyhengeres konstrukcióig. Elsőként az 1,2 literes, négyhengeres, 62 kW/84LE teljesítményű TSI érkezik, a volumenmodell szerepét pedig októbertől a 75 kilowattos (102 LE) háromhengeres TSI tölti majd be. A benzines kínálat csúcsán az 1,4 literes TSI áll, 92 kW/125 LE teljesítménnyel. A program negyedik tagja a szintén 1,4 liter összlökettérfogatú, négyhengeres TGI, amely a Caddy EcoFuel erőforrásának utódjaként a földgáz, mint üzemanyag felhasználásának ideális eszköze. 2,0 literes elődjével közel megegyező teljesítményszint mellett e kisebb motort turbófeltöltője eredményeképpen jóval kedvezőbb gyorsulási és rugalmassági mutatók jellemzik, s 100 kilométerenként akár 1,7kilogrammal kevesebb gázzal is megelégszik, a Caddy TGI zárt áruszállító fogyasztása ugyanis csupán 4,1 kilogramm.

A Volkswagen Haszonjárművek átalakította, illetve át is nevezte felszereltségi szintjeit, amelyekből most négy – a Conceptline, a Trendline, a Comfortline és a Highline – áll rendelkezésre. A Conceptline a belépőmodellek új felszereltsége s az eddigi Startline helyett szerepel a kínálatban. Hasonlóképpen új elnevezést kapott a Tramper kempingautó, amely immár Beach jelzéssel kapható. A városi kisáruszállítók szegmensében változatlan maradt a felosztás, s a korábbiakhoz hasonlóan a teherszállításra a zárt áruszállító, míg személyszállításra a Kombi kivitelek rendelhetők. Kizárólag a piaci bevezetésre készült a “Generation 4” különleges modellváltozat, amely a Caddy zárt áruszállító vagy a Caddy Trendline alapjain olyan további extrafelszereléseket kínál, amelyek a vezető és utasai számára egyaránt igényesebbé teszik az autózást. A haszonjármű-változat lökhárítói, külső visszapillantó tükreinek házai és oldalsó védőlécei így egyaránt a karosszéria színére fényezett kivitelűek, amelyeket sötétített hátsó lámpák, nemesacél-hatású küszöblécek és 16 col átmérőjű “Bendigo” könnyűfém keréktárcsák egészítenek ki. Az összeállítást a műszerfal dekorbetétjei teszik teljessé. Még bőségesebb a személyautó-változat különleges felszereléseinek együttese. A haszonjármű-kivitel esetében említett külső jellemzőkön túl ezüstszínű tetősínek, sötétített ablakok és a 16 colos helyett 17 colos, feketére polírozott könnyűfém keréktárcsák szerepelnek benne. Az utastérben Moonrock kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült részben bőr kárpitozás, a Composition Color rádió, légkondicionáló berendezés, multifunkciós kijelző és fáradtságérzékelő rendszer fogad. Mindkét kivitel vörös lazúrlakkal fényezett, 17 colos könnyűfém keréktárcsákkal is rendelhető, amelyek elsősorban a “Fortana vörös” külső színnel mutatnak jól.

Számos fejlett vezetői segédrendszer és biztonsági berendezés segíti, illetve óvja az új Caddy vezetőjét és utasait. A Volkswagen Haszonjárművek több olyan technikát vett fel kínálatába, amelyek korántsem általánosak a városi kisáruszállítók piaci szegmensében. A személyautó változatokban például a Trendline felszereltségi szinttől az oldallégzsákokon túl függönylégzsákok is rendelkezésre állnak (nemcsak elöl, hanem az utastér első sorában is), akárcsak a Front Assist környezet-figyelő rendszer, amely például a fékút rövidítésében is hatékonyan közreműködhet. Utóbbi technika a városi vészfékfunkciót is magában foglalja, amely – ha a vezető figyelmen kívül hagy valamilyen akadályt – a kisebb sebességtartományokban, azaz 30 kilométer/óra alatt önműködő fékezéssel csökkenti jelentősen az ütközés sebességét, illetve akár meg is előzheti azt. A személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek 22 százalékát több akadállyal való ütközés jellemzi. E kockázatok mérséklését szolgálja a másodlagos ütközésvédelem (Multi collision fék), amely a primer ütközést követően automatikusan fékez, amennyiben a vezető nem reagál.

Az alapfelszereltséghez tartozó sebességszabályozó berendezés (GRA) sebességhatároló funkciót (Speedlimiter) is kínál, amelyet a vezető tetszőleges értékre állíthat be, így például városban biztosíthatja a sebességkorlátozások betartását. Szintén igény szerint állítható a követési távolság az extrafelszerelésként kínált távolságtartó tempomat esetén (ACC), amely a 0 – 160 km/h (DSG sebességváltó) vagy a 30 – 160 km/h (manuális sebességváltó) tartományon aktiválható. Ugyancsak extrafelszerelésként rendelhető a “Light Assist” fényszóró asszisztens rendszer és a fáradtságérzékelő funkció (a Highline, a TGI-motor és a 4MOTION összkerékhajtás esetében széria). Utóbbi a sofőr normál vezetéstechnikájától való eltéréseket érzékelve hívja fel szükség esetén a figyelmet pihenőre. A mindenkor zavartalan kilátásról az első szélvédő opcionális fűtése gondoskodhat.

A Composition Color, a Composition Media rádiókhoz és a Discover Media navigációs rendszerhez tolatókamera is rendelhető. Az extrafelszerelésként kínált Park Assist nemcsak az úttal párhuzamos, hanem arra merőleges parkolóhelyekre is lehetővé teszi az automatizált beállást. Mindezeken túl 360 fokos nézetet kínáló vizuális parkolássegítő rendszer (OPS) is könnyítheti a manővereket. Az OPS grafikusan, felülnézetben ábrázolja az autót a megfelelő rádió vagy navigációs rendszer képernyőjén, amelyről a vezető a sárga és vörös jelzések segítségével könnyen áttekintheti, hogy elegendő hely áll-e még rendelkezésre a Caddy vagy a Caddy Maxi előtt, illetve mögött. Egyszerűbben működik a ParkPilot, amely parkoláskor hangjelzésekkel segíti a vezetőt.

Az új Caddy-t határozottabb kontúrok, letisztult felületek és stílusos áttekinthetőség jellemzi. Főként új tervezésű eleje és markáns hátulja kölcsönöz semmi mással össze nem téveszthető karaktert az új kompakt egyterű számára, mindvégig megőrizve e sokoldalú tehetségek könnyű felismerhetőségét. Az igényes városi kisáruszállító funkcionális erényei teljes körű megőrzése mellett kapott jól érzékelhetően karizmatikusabb, exkluzívabb és dinamikusabb egyéniséget. Akárcsak kifejező külsejét, utasterét is határozottabb vonalak és formák jellemzik. Előbbire elejének a légbeömlő nyílásokat is magában foglaló, meghatározó vízszintes sávja, míg utóbbira az infotainment-rendszerek új generációja szolgálhat jó példaként.

Forrás: Volkswagen Haszonjárművek
.

(Ezt a cikket 107 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .