Gazdaság Hírek Közút

Megkezdik a zalalövői elkerülő út első hídelemének betolását

Várhatóan a hét második felében elkezdik a Zalalövőn több mint 13 milliárd forintos beruházással épülő elkerülő út 600 méteres hídján az első acélszerkezetű elem betolását – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója kedden a helyszínen tartott sajtótájékoztatón.

A Zalalövőt elkerülő út épülő hídja Zalalövő közelében 2015. augusztus 26-án. A napokban tolják helyére az új híd acélszerkezetét. A nyolclyukú, hatszáz méter hosszú híd a Zalalövő-Zalaegerszeg közötti vasútvonalon és közúton, valamint a Zala-folyón is átível majd. MTI Fotó: Varga György
A Zalalövőt elkerülő út épülő hídja Zalalövő közelében. A napokban tolják helyére az új híd acélszerkezetét. A nyolclyukú, hatszáz méter hosszú híd a Zalalövő-Zalaegerszeg közötti vasútvonalon és közúton, valamint a Zala-folyón is átível majd. MTI Fotó: Varga György

Loppert Dániel elmondta: ütemterv szerint halad az összesen több mint 13 kilométeres elkerülő út építése, amelynek legnagyobb eleme a 600 méteres acélszerkezetű híd építése.

A 2014 elején indított beruházás két részből áll, a 86-os főút már meglévő, 2,6 kilométeres szakaszának 11,5 tonnás tengelyterhelésre történő megerősítéséből, valamint a 10,7 kilométernyi új nyomvonal megépítéséből.

A jelenleg mintegy 40 százalékos készültségen álló munkálatok legnagyobb eleme a 600 méteres nyolclyukú híd, ami a Zalalövő-Zalaegerszeg közötti vasútvonalon és közúton, valamint a Zala-folyón is átível. Készül még egy 160 méteres híd is, ami a Zalaegerszeg-Körmend vasútvonal felett halad át.

A 2016 októberére befejezni tervezett építkezés az Új Széchenyi Terv támogatásával, 85 százalékban európai uniós, 15 százalékban pedig hazai forrásból valósul meg – tette még hozzá Loppert Dániel.

Vigh László (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője arra hívta fel a figyelmet, hogy ez a beruházás jelenleg a legnagyobb Zala megyei építkezés. Jelentősége azért is nagy, hiszen ma még naponta 2400 kamion halad át a kisváros közepén, ahol a vasúti kereszteződés miatt sokszor hosszú sorokban torlódnak fel a nehézgépjárművek.

Pintér Antal (független) polgármester hozzátette: nemcsak a kamionforgalom terheli a belvárost, hanem nyaranként azok a többségében lengyel és szlovák turisták is, akik az Adriai-tenger irányába vagy onnan hazafelé tartanak.

Forrás: MTI  (blb \ egr \ gfp)
.

(Ezt a cikket 158 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .