Reklám

Gazdaság Hírek Közút

Felújítják az M0-ás jobb pályáját is az M1-M7 közötti szakaszon

A leromlott állapotú, nyomvályús jobb pálya korszerűsítésével folytatódik a M0-ás körgyűrű M1 és M7 autópályák közötti szakaszának bővítése – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerdán.

Az M0 autóút M1-M7 közti szakaszán. Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu

A tárca közleményében emlékeztetett, hogy a fővárosba érkező autósok a keddi forgalomba helyezés után már az új betonburkolatú bal pályán, szélesebb sávokon, biztonságosabban közlekedhetnek akár a hétvégi Forma 1 Magyar Nagydíjra is.

A jobb pálya kivitelezése során első ütemben a 1-es számú főút felé vezető szakaszt újítják fel. A meglévő jobb pálya négy sávjából kettőt a munkálatok idejére lezártak.

A szakaszon három kilométer hosszan pályaszerkezet-cserét végeznek. Új portálszerkezeteket, változtatható jelzésképű táblákat, két magasságkorlátozó kaput is kiépítenek, valamint a teljes forgalomtechnikai és vízépítési rendszert megújítják.

Az M1-es szakaszon az M0-ás csomópont környezetében öt új portálszerkezet épül, tájékoztató táblaképekkel. Az M7-M1 közös kivezető szakaszán pedig további két portálszerkezetet és üzemi hírközlési építményt létesítenek. A munkálatok miatt várhatóan augusztus végéig forgalomkorlátozás lesz – tájékoztatott az NFM.

A bal pálya mellett is végeznek további befejező munkálatokat, a vállalkozó a vadvédő kerítés építése után ősszel növényeket telepít majd. A kivitelezés azonban ezen a szakaszon már forgalom- és sebességkorlátozás nélkül zajlik.

Az NFM megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg az M0-ás autóút M1-es és M7-es autópálya közötti 2,7 kilométer hosszú szakaszának bővítése. A fejlesztés keretében a bal pálya kiépítésével kétszer három sávot és egy leállósávot alakítanak ki. A kivitelezés befejezésével, ősztől az autósok az M3-as irányába és Győr felé is három forgalmi sávot használhatnak majd.

A tájékoztatás szerint az M1-M7 közötti fejlesztés 85 százalékban uniós és 15 százalékban hazai forrás felhasználásával valósul meg, a Betonútépítő Zrt. kivitelezésében, nettó 6 milliárd forint értékben.

Forrás: MTI  (gká \ gfp)
.

(Ezt a cikket 125 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .