A házelnök segítségét kéri a Volán társaságok talpon maradásához a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége

Kövér László házelnök segítségét kéri a Volán társaságok megmaradásához a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) – közölte a szövetség csütörtökön az MTI-vel.

Egy buszsofőr kezeli a Vértes Volán Zrt. megújult elektronikus forgalomirányítási és utastájékoztató rendszerének egyik készülékét Tatabányán 2013. augusztus 13-án. Tatán, Tatabányán és a két kistérség 18 településén összesen 108 autóbuszba került tájékoztató panel, és 52 megállóban állítottak fel utastájékoztató oszlopot, amely megmutatja, hogy hány percet kell várakozni a járat érkezésére. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Illusztráció – MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

A KMSZ attól tart, hogy megszűnnek az autóbuszos közlekedési társaságok, miután információik szerint az egyik lehetséges változat, hogy a Volán cégeket beolvasztják a MÁV-Startba – olvasható az Országgyűlés elnökének írt levelükben.

Az érdekvédők szerint a tervezett integráció a MÁV „nehézkes”, túlméretezett” struktúrája miatt működésképtelenséghez vezethet. „A kormányzati szándékkal ellentétes megoldást kínálna a MÁV-ba történő beolvasztás”. Ezeken a vonalakon a várható veszteségek miatt egyetlen alvállalkozó sem vállalná a szolgáltatást, a lakosság és a helyi önkormányzatok pedig ragaszkodnak a Volán-cégekhez.

A Volán 18 ezer embert foglalkoztat és 5500 gépjárműből álló flottát működtet. A zsáktelepüléseket és az aprófalvakat a Volán-járatok kötötték – és kötik – össze a nagyobb településekkel – idézte fel a szövetség.

Közleményükben kitértek arra is, hogy a vasúttársaság stratégiai szerepével egyetértenek, a „hatékony, színvonalas MÁV-ra nagy szükség van”, ugyanakkor a vidéki lakosság életminőségéhez tartozó utazási feltételeket, lehetőségeket az autóbuszos közlekedési társaság tudja biztosítani – hangsúlyozták.

Arra is felhívták a figyelmet, hogy a közlekedési alrendszerek közül – a BKV-hoz és a MÁV-csoporthoz képest – a Volán-portfólió aránytalanul alulfinanszírozott.

A közösségi közlekedést folyamatos átszervezések, a források rendszeres „visszavágása”, a járműpark fejlesztésének visszafogása mellett kell biztosítaniuk, ezért azt kérik az Országgyűlés elnökétől, hogy támogassa a Volán cégek működését, hogy minél hatékonyabban és színvonalasabban tudják ellátni a vidéki emberek számára a szolgáltatást.

Forrás: MTI  (blo \ gpp \ gte)
.

(Ezt a cikket 176 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?