Gazdaság Hírek Kommunikáció és Informatika Közút Útdíj

Kétéves az e-útdíj: 30%-kal többen használnak fedélzeti egységet az útdíj bevallásához

Tovább nőtt az elmúlt évben az útdíj bevallására szolgáló fedélzeti egységek elterjedtsége: a regisztrált felhasználók száma közel harmadával bővült az egyik legnagyobb bevallási közreműködő, a WebEye Magyarország adatai szerint. A látványos emelkedéshez hozzájárult, hogy a külföldi fuvarozók közül is egyre többen választják a fedélzeti egység használatát a viszonylati jegy megvásárlása helyett.

webeye-roadpass-obuA 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű járművekre vonatkozó elektronikus útdíjfizetési kötelezettség 2013. július 1-jei bevezetése óta eltelt két év során a rendszer teljes mértékben kiforrottá vált. Jelenleg a regisztrált járművek közel 90%-a bevallási közreműködőn keresztül oldja meg az útdíj bevallását, és csak nagyjából 10% választja a viszonylati jegy megvásárlását, utóbbiak jellemzően külföldről érkező, alkalmi úthasználók.

A fedélzeti egységek iránti kereslet az elmúlt évben tovább nőtt: a felhasználók száma mintegy 30%-kal nőtt tavaly óta a WebEye Magyarország adatai szerint, s ezzel közel azonos arányban, 27%-kal emelkedett a virtuális jegytépések száma. A külföldi fuvarozók közül is mind többen veszik igénybe a bevallási közreműködők szolgáltatásait, a WebEye ügyfelei körében arányuk meghaladja a 40%-ot. Az útdíjbevallás során összesített adatokból kiderül az is, hogy javult a jobb környezetvédelmi besorolású járművek aránya a hazai utakon.

A felhasználók számának növekedésével párhuzamosan az előfizetők egyre tudatosabban élnek a szolgáltatás kínálta lehetőségekkel. „A fuvarozók tapasztalataink szerint ma már jóval magabiztosabban használják az útdíj bevallására szolgáló fedélzeti egységeket. Az elmúlt évben például a korábbi időszakhoz képest pontosabban végezték el a járművek tengelyszám-állítását, s így csökkenteni tudták az úthasználattal összefüggő kiadásaikat, illetve elkerülték a pontatlan adatszolgáltatással járó büntetéseket” – mondta el Deszpot Károly, a WebEye Magyarország ügyvezető igazgatója.

A bevallási kötelezettség teljesítésén túl a fuvarozók mind nagyobb számban veszik igénybe az olyan fixen beépített egységeket, melyek segítségével egyéb, korszerű telematikai szolgáltatásokat is elérhetnek. Ezek közé tartozik a szállítmány nyomon követése, a raktér hőmérsékletének monitorozása, a járművezetők vezetési és pihenési idejére vonatkozó adatok távoli ellenőrzésére és letöltésére szolgáló eTachograph, illetve a járművek nem megfelelő használatát felderítő vezetési stíluselemző megoldás.

Jelentősen csökkent az elmúlt évben a rendszer használatával kapcsolatos problémák és panaszok száma a WebEye Magyarország tapasztalatai szerint: havi szinten átlagosan már csak öt ilyen jellegű értesítés érkezik a szolgáltatóhoz. Az egyéb megkeresések száma ezzel szemben folyamatosan növekszik, ezért a szolgáltató bővítette operátorközpontja személyi állományát. Az általános megkeresések túlnyomó többsége – havonta nagyságrendileg 1000 hívás és kétszer ennyi e-mail –főként a rendszer működésének megerősítésére, regisztrációs kérdésekre, illetve adatmódosításra irányul.


WebEye Magyarország Kft.
A WebEye Magyarország Kft. az Európa 14 országában jelen lévő, 100 százalékban magyar tulajdonú Lambda-Com közlekedésinformatikai cégcsoport tagja. A Lambda-Com közlekedésinformatikai cégcsoport vezető szolgáltatása a telematikai (Mobile Resource Management), szállítmányozási biztonságot támogató „WebEye megoldás”, amely GPS/GPRS technológia alkalmazásával a nap 24 órájában, valós időben teszi lehetővé a járművek mozgásának, útvonalának elemzését. A WebEye Magyarország a vállalatcsoport termékeinek magyarországi értékesítését és ügyféltámogatását végzi.

Bővebb információ: http://hu.webeye.eu/

Forrás: FLOW PR
.

(Ezt a cikket 193 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .