Öt új, nehéz terepre tervezett újdonságot mutat be a Volvo Trucks
Tovább fokozza építőipari ügyfelei termelékenységét öt új termékjellemzővel a Volvo Trucks, az újdonságok között megtaláljuk a dupla első tengelyhez szánt Volvo Dinamikus Kormányzást és a megnövelt terhelhetőségű első tengelyeket is. Ezzel a Volvo Trucks ismételten kihangsúlyozza az építőipari szegmensre fordított különleges figyelmét.

Teljes egészében megújított Volvo FMX követte 2013-ban a 2010-ben bemutatott típust, s az újdonság olyan áttörő innovációkat kínált, mint a Volvo Dinamikus Kormányzás. Most, 2015-bem további új megoldásokat mutat be a Volvo Trucks, amelyekkel a nehéz körülmények között dolgozó teherautók és vezetőik még intelligensebben és hatékonyabban végezhetik munkájukat.
„Híres a Volvo teherautók minősége és hajtáslánca. Új, innovatív termékjellemzőkkel ügyfeleinknek szélesebb választékot és termelékenységük fokozásának egyedi módjait nyújtunk” – mondja Ricard Fritz, a Volvo Trucks márka alelnöke.

A Volvo FH-sorozathoz kínált nagy igénybevételre tervezett első lökhárító és a Volvo FMX számára kifejlesztett, az iparág első Automatikus Kipörgésgátló Rendszere csak a kezdetet jelentette, hiszen most további öt új termékjellemzővel bővül a paletta.
Volvo Dinamikus Kormányzás a dupla első tengelyhez: A Volvo Dinamikus Kormányzás immár a dupla első tengelyű teherautók esetében is elérhető, ez a konfiguráció igen gyakori az építőipari alkalmazások esetében. Mivel az ilyen teherautók gyakran cipelnek különösen nehéz terhet vagy felépítményt, az előnyeit igen könnyen észreveszi a vezető. A vezető számára időt és energiát takarít meg a manőverezés során az, hogy alacsony sebességnél kisebb a kormánykerék ellenállása, valamint az, hogy a kormánykerék automatikusan visszatér a középállásba teljesen elfordított kerék esetén. A 2013-ban bemutatott Volvo Dinamikus Kormányzás, amelyet például a „The Hamster Stunt” című YouTube-sláger szemléltetett, egy villanymotort alkalmaz, amely kompenzálja a vibrációkat és a kormánykerék mozgását, s egyúttal minimalizálja a teherautó kormányzásához szükséges erőt.

Megnövelt terhelhetőségű első tengelyek, dupla első tengelyhez: A Volvo nehéz igénybevételre szánt, dupla első tengelyű teherautói esetében az első tengelyek műszaki terhelhetősége 18-ról 20 tonnára nőtt. Ez ügyfeleink számára a termelékenység növekedésével és a variálhatóság fokozásával szolgál előnyként. A nagyobb terhelhetőség közvetlenül növeli a jármű bevételszerző képességét, ez különösen is fontos nehéz anyagok szállításakor az építőipari feladatok során. Egy négytengelyes, 32 tonna megengedett össztömegű teherautó esetében ezzel megnő a kihasználható platóhossz, fokozza a terhelés elosztásának rugalmasságát (például a murva elhelyezését egy billenőplatón). Így rakodás közben gyorsabban elérhető a maximális terhelés, s a vezető biztos lehet a tömegkorlátozások betartásában. Az első tengelyek nagyobb terhelhetősége a daruk konfigurációja tekintetében is nagyobb változatosságot kínál, s lehetővé tesz egyéb, az első tengelyekre jelentős tömeget helyező alkalmazásokat is.

Öttengelyes teherautók, 10×4 és 10×6: Számos piacon jellemző tendencia a nagyobb, 50 és 76 tonna közötti szerelvény-össztömegek felé való elmozdulás. A nehezebb országúti és építőipari feladatokra is megfelelő járművek iránti igényekre válaszként a Volvo Trucks immár gyári építésű öttengelyes járműveket is kínál. A két első tengely akár 20 tonnával is terhelhető, s a három hátsó tengely akár 36 tonnával is megbirkózik, ezzel mind a terhelhetőség, mind a variálhatóság tekintetében nagy előnyt kínálnak ügyfeleinknek. Ez a megoldás egyenletes tengelyterhelés-eloszlást igénylő betonszivattyúkhoz és nagy darus teherautókhoz is ideális. A tengelyekre jutó tömeg csökkentésével számos ilyen jármű nagyobb távolságot is megtehet hagyományos közúton, felgyorsítva ezzel a szállítmányozást és fokozva a lehetséges bevételt.

Hátsó légrugózás meghajtott első tengely esetén (Volvo FMX): A légrugózású hátsó tengely és a meghajtott első tengely új kombinációja a lehető legmagasabb szintű kényelmet biztosítja az összkerékhajtású teherautók esetében is. Míg a laprugókat általában a kívánt legnagyobb terheléshez méretezik, a légrugózással az aktuális terheléshez igazítható a csillapítás. Ez simább vezetési élményt biztosít, így kevésbé fárad el a sofőr, valamint csökkenti a teherautó és az útfelület kopását. A kevesebb vibrációnak köszönhetően – különösen olyankor, amikor a teherautó üresen közlekedik – a vezető nagyobb átlagsebességet tarthat az építési területek egyenetlen útjain, így minden egyes műszakban több fordulót teljesíthet. A megnövelt komfort mellett a Volvo Trucks légrugózása legalább 300 milliméter szabad hasmagasságot kínál, s hatékony védelmet biztosít minden sérülékeny alkatrész számára.

Elektronikus szabályzás dobfékekhez: Immár a különösen poros vagy nedves munkakörülmények miatt dobfékeket választó ügyfeleink is élvezhetik a Volvo Elektronikus Fékrendszerének (EBS) előnyeit. Az elektronikus rendszer jóvoltából számos intelligens funkció is elérhetővé válik, például a visszagurulás-gátló (Hill Start Aid) a meredek emelkedődön nyújtott jobb kontroll érdekében. A biztonságot is fokozza az új vezérlés a motorfék és a retarder integrációjának, az úgynevezett Fékkombinálásnak köszönhetően. A jobb fékteljesítmény mellett az EBS és a dobfékek kombinációja lehetővé teszi a Volvo Dinamikus Kormányzás megrendelését (kivéve meghajtott első tengely esetén), valamint a még hatékonyabb fokozatváltásokat, hiszen az I-Shift bizonyos információkat az elektronikus szabályzású fékrendszertől kap.

„A távolsági fuvarozás után az építőipari szegmensben is vezető márkává kívánunk válni. Ezek az új termékjellemzők és a teljesen megújított termékkínálatunk együtt új mércét állít az építőipari teherautók képességei tekintetében” – mondja Ricard Fritz, a Volvo Trucks márka alelnöke.
A Volvo Trucks építőipari kínálata
A Volvo FMX, a Volvo FH és Volvo FH 16 mellett a Volvo Trucks építőipari kínálata immár az akár 18 tonna össztömegű négykerékhajtású Volvo FL és az akár 26 tonnás Volvo FE modelleket is tartalmazza. A kiterjedt szervizhálózat és a kiemelkedő üzemidő érdekében kínált fejlett szolgáltatások jóvoltából az ügyfelek a személyre szabott és biztonságos megoldások jelentette nagy rugalmasságot élvezhetik.
Forrás: Volvo Trucks
.
(Ezt a cikket 253 alkalommal tekintették meg.)