Gazdaság Hírek Közút

Döntött a kormány az M4-es autópálya építésének csökkentett műszaki tartalommal történő folytatásáról

Az “M4-es autópálya Abony–Fegyvernek új Tisza-híddal (kivitelezés)” című projekt csökkentett műszaki tartalommal történő megépítéséről döntött a kormány, miután az eredeti projektet korábban leállította – az erről szóló határozat a pénteki Magyar Közlönyben jelent meg.

Részben elkészült műtárgyak a tervezett M4-es autópálya nyomvonalán, Törökszentmiklóstól keletre 2015. április 9-én. Március végén leállították az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építését az Európai Bizottság által felvetett kartellgyanú miatt. MTI Fotó: Mészáros János
Részben elkészült műtárgyak a tervezett M4-es autópálya nyomvonalán, Törökszentmiklóstól keletre 2015. április 9-én. Március végén leállították az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építését az Európai Bizottság által felvetett kartellgyanú miatt. MTI Fotó: Mészáros János

A csökkentett tartalom autópálya helyett 2×2 sávos gyorsforgalmi utat jelent, plusz gyorsforgalmi út köti majd össze Szolnokot a budapesti körgyűrűvel. A kormányhatározat szerint a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. feladata a megépült műtárgyak állag- és vagyonvédelme.

A nemzeti fejlesztési miniszter feladata pedig az, hogy biztosítsa: a projekt lezárását követően két éven belül induljon el annak folytatása. A most futó projekt lezárását nem részletezi a kormányhatározat.

A folytatás pedig úgy történik, hogy az Abony – Törökszentmiklós (Szolnok északi elkerülő) szakaszon, az eddigi – a projekt szerinti – nyomvonalon egy 2×2 sávos gyorsforgalmi út épül az M4-es ezen szakaszán. Viszont megépül az eredetileg is tervezett új Tisza-híd.

A Törökszentmiklós–Fegyvernek szakaszon a kormány szerint indokolt lehet a nyomvonal felülvizsgálata is, és ugyancsak 2×2 sávos gyorsforgalmi út épül autópálya helyett. Szolnokot pedig úgy kívánja bekapcsolni a kormány a gyorsforgalmi úthálózatba, hogy – az M4-es részeként – 2×2 sávos gyorsforgalmi utat kell építeni az M0 autópálya és Abony között.

A kormány arról is határozott, hogy a NIF azonnal kezdje meg a fejlesztésekre vonatkozó közbeszerzési stratégia kidolgozását.

Forrás: MTI  (ghg \ gpp \ gfp)
.

(Ezt a cikket 192 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .