Freightliner Hírek Járműtechnika Külföld Márkahírek Újdonságok

Freightliner Inspiration Truck – az első engedélyezett önmagát vezető kamion az USA-ban

A Freightliner Inspiration kamion Highway Pilot rendszere a világ első önmagát vezető kamionja, amely engedélyt kapott közúti forgalmoban való közlekedésre az Egyesült Államokbeli Nevadában.

World Premiere Freightliner Inspiration Truck - Fotó: Daimler
World Premiere Freightliner Inspiration Truck – Fotó: Daimler

Tavaly júliusban a Daimler Trucks mutatta be a világ első önállóan haladni képes teherautóját, amikor a Mercedes-Benz Future Truck 2025 végighaladt Magdeburg közelében az A14-es autópálya egy lezárt szakaszán. Az Inspiration Truck jelenleg a következő mérföldkő a Highway Pilot rendszer sorozatgyártása előtt. A Daimler Trucks ezúttal az amerikai márkájánál, a Freightlinernél fejlesztette tovább a rendszert úgy, hogy az az amerikai autópályákon is biztonságosan használható legyen. A Highway Pilot rendszer már olyan szinten működőképes, hogy Nevada államban két Freightliner Inspiration Trucks is engedélyt kapott a közúti forgalomban történő további tesztelésére valós körülmények között.

Fotó: Daimler

A Freightliner Inspiration Truck alapját egy sorozatban gyártott Freightliner Cascadia modell képezi, azzal a különbséggel, hogy felszerelték a Highway Pilot technológiával. Ez tartalmaz többek között egy elülső radart és egy sztereó kamerát, valamint a Freightliner Cascadia és a Mercedes-Benz Actros modellekben ma is rendelhető és jól bevált Adaptive Cruise Control vezető támogatási rendszert. Mielőtt Nevadában a közutakon is engedélyezték volna az új technológiát, a Freightliner Inspiration Truck biztonságos közlekedését 16.000 km-en vizsgálták a németországi Papenburg tesztpályán.

Mielőtt bárki azt gondolná, hogy az önmagát vezetni képes kamion elveszi a kenyerét, az rögtön meg is nyugodhat! Ezt a technológiát kifejezetten autópályán történő közlekedésre fejlesztették, így fő feladata a gazdaságos és biztonságos vezetés támogatása. Bár a rendszer képes a járművet megállítani vészhelyzet esetén, azonban minden más manővert továbbra is a  sofőrnek kell végrehajtani, így nem képes egy lassabb jármű előzésére sem. Ebből kifolyólag az önmagát vezetni képes kamionban eltöltött utazás ideje a járművezetőnek, valószínűleg nem fog pihenőidőnek sem számítani.

Fotó: Daimler

További fotók >>

Karsai Attila – hungarokamion.hu

Forrás: Daimler
.

(Ezt a cikket 443 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .