Bemutatók Hírek Kishaszonjárművek Márkahírek Újdonságok Volkswagen

Hatodik generáció: az új Volkswagen T-sorozat világpremiere

Április 15-én a Volkswagen Haszonjárművek márka bemutatta a Hannoverben készülő, sikeres Transporter modellsorozat hatodik generációját. Jelentős műszaki újításai nagyobb biztonságot és kényelmet, illetve jobb menetdinamikát nyújtanak, kisebb üzemanyag-fogyasztás mellett.

Ez egy rendkívül sikeres modell új kiadása: ugyanis a Volkswagen Haszonjárművek T-sorozata Németországban évtizedek óta piacvezető. Elődjéből közel 12 év alatt mintegy kétmillió példányt értékesítettek világszerte. A teljes modellsorozat 65 éve alatt pedig körülbelül 12 millió jármű talált gazdára, ami 65 évnyi ügyfelekkel szerzett tapasztalatot és 65 évnyi korszerű szállítási megoldást jelent. A maga idejében mindegyik generáció élen járt műszaki megoldásokban, és pontosan megfelelt a kor piaci igényeinek.

Dizájn: A Bulli egy igazi klasszikus a dizájn terén. Ezért csak óvatosan korszerűsítették, még élesebb, pontosabb és igényesebb, mint eddig volt. Vonalai, domborulatai és élei megszakítás nélkül futnak végig a jármű elejétől a hátuljáig. Így az egész karosszéria úgy néz ki, mintha egy darabból állna, mintha egy tömbből faragták volna ki, ezért elődeihez hasonlóan az új T-generáció is azonnal felismerhető. A T-sorozat összes modelljének az alapja: a haszonjármű, amelynek nap mint nap a legkeményebb teszteket kell kiállnia, és amelyet profiknak fejlesztettek ki. Robusztus és megbízható. A modellsorozat csúcsán pedig a Multivan áll. A családok és a szabadidősportok rajongói különösen nagyra értékelik legendás variálhatóságát. A kettő közötti összekötő kapocs a Caravelle. Ezt az üzleti és magánfelhasználásra egyaránt alkalmas, nagyterű buszlimuzint most szintén továbbfejlesztették, és most először már Highline kivitelben is elérhető.

A formatervezők és a mérnökök belül is igen tág határok között dolgoztak, és a jármű mindkét változatának kiváló minőségű belsőteret alkottak: kifejezetten praktikusat a Transporter változatok számára és rendkívül kifinomultat, illetve személyre szabhatót a Multivan számára, kielégítve a különböző ügyfélkörök igényeit. A tárolóhelyek és rekeszek kialakítása is a modellváltozattól függ. Itt mindennek megvan a megfelelő helye, legyen szó colostokról, kávésbögréről, mobiltelefonról vagy táblagépről. A funkció határozza meg a formát. A legjobb Bauhaus-hagyományt követve.

Motorok: az Euro 6-os piacok számára egy teljesen új TDI motorgeneráció mutatkozott be a T-sorozatban, amelynek belső gyári elnevezése “EA288 Nutz”. Ezeket a motorokat kifejezetten a haszonjárművek “kemény” követelményeinek megfelelően fejlesztették ki. Így a tartósság és a robusztusság jelentették a legfőbb tervezési szempontokat. A keresztben beépített és nyolcfokos szögben előredöntött TDI motor (1968 cm3) 62 kW / 84 LE, 75 kW / 102 LE, 110 kW / 150 LE és 150 kW / 204 LE teljesítménnyel szerepel a kínálatban.

A benzinmotorok tekintetében szintén egy 2,0 literes, négyhengeres erőforrás áll rendelkezésre, 110 kW / 150 LE vagy 150 kW / 204 LE teljesítménnyel. A modellsorozat minden tagja esetében az új motorok körülbelül egy liter üzemanyagot takarítanak meg száz kilométerenként az előző generációhoz képest. Minden Euro 5-ös és Euro 6-os motorhoz szériafelszerelés a Start-stop funkció. Így összesen átlagosan 15 százalékkal is csökkenhet az üzemanyag-fogyasztás.

Kényelem: Az újdonságnak számító adaptív futóműszabályzás Dynamic Cruise Control (DCC) amely a személyszállító és dobozos modellekhez elérhető.. Ennek révén a jármű viselkedése háromféle üzemmódhoz igazítható: Komfort, Normál és Sport. Minden egyes esetben az elektromosan állítható lengéscsillapítók a kiválasztott menetstílushoz igazodnak egy előre meghatározott program szerint. Ezáltal a DCC még tovább javítja a már eleve példás menettulajdonságokat.

Az üléselrendezés variálhatósága igazi játszótérré avatja a hátsó teret. A normál csomagtartótól az óriási raktérig minden lehetséges. Mostantól pedig kifejezetten könnyű a hátsóajtó felnyitása, illetve lecsukása. A tisztán kézi működtetés mellett már az alapváltozattól extraként elérhető az ajtó lecsukását segítő automatikus rendszer is. Ennek köszönhetően sokkal kisebb erőkifejtéssel lecsukható az ajtó, zárja pedig lényegesen csendesebben fog záródni. Még kényelmesebb az új, teljesen elektromos mozgatású változat. Ez esetben a hátsóajtó a fogantyújával automatikusan felnyitható, zárni pedig egy hurok meghúzásával vagy gombnyomással lehet. Ezenkívül a vezetőoldali ajtón vagy a kulcsba épített távirányítón elhelyezett gomb megnyomásával is kinyitható.

Biztonság: a Transporter, Multivan és Caravelle modellekhez opcionális, a Multivan Business modellekben pedig széria a Front Assist, amely a jármű előtti területet figyelő rendszer radarja segítségével felismeri az elöl haladó járműhöz képest veszélyesen kis követési távolságot, és segít lerövidíteni a fékutat. A rendszer veszélyes helyzetekben hang- és fényjelzéssel, valamint a fékpedál enyhe rezegtetésével figyelmezteti a járművezetőt. Az adaptív távolságtartó automatika (ACC) esetében egy érzékelő méri a követési távolságot és a sebességkülönbséget az elöl haladó járműhöz képest. A DSG váltóval együttműködve az ACC le tudja lassítani a járművet, például dugóban araszoláskor, akár álló helyzetig. A helyzettől függően az ACC egy meghatározott időtartam után automatikusan újból indul. A Front Assist és az ACC beépített eleme a városi vészfékfunkció (City Break), amely 30 kilométer/óra alatti sebességnél nyújt segítséget a vezetőnek, jelentősen fokozva a biztonságot, elsősorban sűrű városi forgalomban. Ha a járművezető nem vesz észre egy akadályt, a rendszer automatikusan fékezni kezd, és így gondoskodik az ütközési sebesség csökkentéséről. Az ilyen helyzetekben előforduló sorozatos ütközés veszélyének minimalizálására a Transporterben immár szériafelszerelés az ütközés után is automatikusan fékező rendszer (Multi Collision fék).

Egy további opció a Light Assist, amely kameravezérléssel automatikusan kapcsolja fel, illetve le a távfényt. A multifunkciós kijelzővel ellátott járművekben szériafelszerelés a Fáradtságérzékelő, amely felismeri a normálistól eltérő vezetési viselkedést, és figyelmezteti a járművezetőt, hogy tartson pihenőt. Menet közben az opcionálisan kapható elektronikus beszédhang-erősítő segít a járművezetőnek tekintetét az úton tartani. Ez a rendszer a vezető hangját automatikusan felerősíti, és a rádió hangszóróin keresztül kiközvetíti a hátsó utasok felé, így a vezetőnek nem kell hátrafordítania a fejét társalgás közben. Minden 4MOTION összkerékhajtású modellhez választható extrafelszerelés a lejtmenetvezérlés. Ez a rendszer a kerekek egyenkénti fékezésével – amire a vezető a fékpedál használatával nem lenne képes – és a motor fordulatszámának csökkentésével biztonságos és ellenőrzött lejtmenetről gondoskodik. Utánfutó vontatásakor az elektronikus vontatmánystabilizáló rendszer az elektronikus menetstabilizáló elemeinek használatával jelentősen hozzájárul a biztonságos vezetéshez. Elsősorban hideg, havas éghajlati területekre ajánlott az új szélvédőfűtés, amely mindig zavartalan kilátást biztosít.

Információs és szórakoztatórendszerek: a vezetés biztonsága érdekében mindegyik készülék Bluetooth-os mobiltelefon-kihangosítóval rendelkezik. A 6,33 colos képernyő esetében a Volkswagen Haszonjárművek most először alkalmaz távolságérzékelős kijelzőt: amint a vezető, illetve mellette ülő utasa kezével megközelíti az érintőképernyőt, a rendszer automatikusan átvált kijelző módról kezelő módra. A képernyő egy további funkciója azt is lehetővé teszi használóinak, hogy kézmozdulatokkal görgessék át saját médiatáruk listáját vagy CD-borítóit, amely például egy SD-kártyán tárolható. Ezenkívül felszereltségtől függően a “Comfort” mobiltelefon-társítási funkció is rendelkezésre áll. Ez indukciós kapcsolatot biztosít a jármű mobiltelefon-antennájához, valamint egy további USB-csatlakozót és a mobiltelefonnak egy ergonomikus tárolóhelyet kínál.

Az elmúlt években jelentősen nőtt az internethasználat gyakorisága az olyan mobil eszközökön, mint például az okostelefonok és a táblagépek. Ezáltal nagyobb a felhasználói igény arra, hogy az információk bárhol, bármikor elérhetők legyenek. Ezt a trendet követve a “Discover Media” és a “Discover Media Plus” navigációs rendszerek etraként a Car-Net Guide & Inform szolgáltatásait is nyújtják.

Generation SIX: kizárólag a piaci bevezetés idejére kínálja a Volkswagen Haszonjárművek a “Generation SIX” különleges kiadást. Ez a Multivan Comfortline modellen alapul, és számos exkluzív felszerelés gazdagítja, amelyek jelentősen növelik az értékét. Például a sötétített üvegek az utastérben, a teljes LED-es fényszórók és hátsó lámpák, a kanyarvilágításként is szolgáló ködfényszórók és a krómcsomag mind a szériafelszereltség része. Továbbá kizárólag ehhez a modellhez rendelhető a négyféle kétszínű fényezés valamelyike a műszerfal ehhez illeszkedő színű dekorbetéteivel, valamint a 18 colos, kétféle színösszeállításban választható, retro formatervezésű “Disc” könnyűfém keréktárcsák. Ezenkívül a különleges kiadás rendkívül jól felszerelt elektronikus segédrendszerekkel.

Szériafelszerelés például a parkolóradar rendszer elöl és hátul, a Side Assist oldalsó holttérfigyelő, elektromosan behajtható külső visszapillantó tükrökkel, a sebességtartó automatika és az adaptív távolságtartó automatika (ACC). Szintén alapfelszerelés a Composition Media rádiókészülék. A belsőtérben egyedi, kétszínű Alcantara kárpitozású ülések, kontrasztvarrással ellátott, bőrbevonatú kormánykerék, illetve váltógomb, valamint kontrasztszínű szegélyt viselő szőnyegbetétek kényeztetik a szemet. Miközben a fűthető első ülések és a 3-zónás Climatronic légkondicionáló mindig kellemes hőmérsékletet biztosít.

A magyarországi piaci bevezetés ősszel várható, amelyet egy várhatóan nyáron induló előértékesítési időszak előz meg.

Forrás: Volkswagen Haszonjárművek
.

(Ezt a cikket 194 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .