Reklám

Bemutatók Hírek Kishaszonjárművek Márkahírek Mercedes-Benz Újdonságok

Megérkezett az új Mercedes-Benz Vito

Költségtakarékos, biztonságos és magas teherbírású – a Mercedes-Benz Vito új mércéket állít fel a közepes méretű áruszállítók szegmensében

Erőteljes, határozott külső komoly belső értékekkel, maximális használati érték és alacsony költségek – az új Mercedes-Benz Vito egy profi mindenes a közepes méretű, 2,5-3,2 tonna közötti megengedett össztömegű haszongépjárművek kategóriájában. Az első-, hátsó-, vagy akár összkerékhajtásnak köszönhetően pedig a modell egyedülállóan sokoldalú. A maximum 1369 kg-os hasznos teherbírás kimagasló érték. A zárt áruszállítóból, Mixto kivitelből és Tourer személyszállító változatból álló modellcsalád új mércéket állít fel.

mercedes-vito-pic941_4677

Formaterv: a forma és a funkció szintézise

Az új Vito már megjelenésével is magabiztos és összetéveszthetetlen hatást kelt. A modell egyedi stílusjegyeivel tökéletesen beleolvad a Mercedes-Benz haszongépjárműveinek népes családjába.

Az új fényszórók a forma és a funkció tökéletes szintézisét képezik. A szériában járó, erős fényű halogén fényszórók mellett pedig a Vito kínálatában opcionálisan megtalálható az ILS intelligens világítási rendszer. Ez – a haszonjárművek szegmensében egyedülálló – technológia a LED fénytechnikán alapul. A sebesség függvényében a fényszórók fényeloszlása automatikusan igazodik az autópályák és az országutak követelményeihez.

Az új Vitoban a vezető és az utas ergonómiailag tervezett, hangsúlyosan kontúrozott ülésekben foglalhat helyet. Az ülőlap hosszabb lett, a kiváló oldaltartást biztosító háttámla pedig magasabbra nyúlik. A zárt áruszállító változatban a válaszfal eltérő kialakítása révén kibővült az ülés állíthatósági tartománya.

A teljesen áttervezett műszerfal a funkcionalitás és az ergonómia iskolapéldája – az összes kezelőszerv közvetlenül a járművezető közelében helyezkedik el. Ezzel egyidejűleg a beltér minőségi érzetet kelt. Külön említést érdemel az átgondolt tárolási koncepció – a bent ülők számos helyre pakolhatnak; a középkonzolban illetve a középkonzolon is találunk tárolókat, az ajtókat pedig osztott zsebek teszik praktikussá.

A manuális váltó gombja tökéletesen kézre áll, ám amennyiben automataváltót rendelnek a Vitohoz, az előválasztó kar a kormányoszlopra kerül.

mercedes-vito-pic941_4678th

Egy, mindenkinek: igény szerint első-, hátsó-, és összkerékhajtás

A Mercedes-Benz kínálatának első járműveként a Vito első-, hátsó-, és összkerékhajtással is rendelhető. A kínálatban újdonságként megjelenő elsőkerékhajtás a hozzá társított kompakt dízelmotorral rendkívül könnyű, mindemellett pedig kivételesen kedvező áron vásárolható meg. A hátsókerékhajtás ideális megoldást jelent azon felhasználók számára, akik gyakran szállítanak nehéz terheket, esetleg sokat vontatnak, mivel a klasszikus hajtásképlet kiváló tapadást kínál kiemelkedően jó menetdinamika mellett.

Az összkerékhajtás bizonyos időjárási körülmények illetve útviszonyok között kimagasló fontosságú. Az új, úgynevezett integrált megoldásnak köszönhetően a gépjárműmagasság, és ezáltal a rakodómagasság és a beszállási magasság az új Vito 4×4 modellek esetében szinte megegyezik a kétkerékhajtású modellekével.

mercedes-vito-pic941_4686

Igényre szabott meghajtás: két turbódízel motor, két váltó

Kicsi, ám mégis nagy: a Vito kompakt, OM 622 kódjelű 1,6 literes négyhengeres turbódízel motorja a downsizing jegyében született, és ennek megfelelően alacsony üzemanyag-fogyasztást, kis tömeget és nagy hasznos teherbírást szavatol – attraktív árazás mellett. Az új OM 622 két teljesítményszinttel kérhető a Vitohoz, kizárólag elsőkerékhajtással: a Vito 109 CDI 65 kW-ot (88 lóerőt), a Vito 111 CDI pedig 84 kW-ot (114 lóerő) teljesít.

A Vito különösen erőteljes, OM 651 kódjelű, kettős feltöltésű (egy kisebb és egy nagyobb feltöltővel felszerelt) 2,15 literes Mercedes-Benz erőforrása hátsó- és összkerékhajtással kombinálható. Legerősebb változatában a motor teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normákat. Az OM 651 három teljesítményszintben érhető el: a Vito 114 CDI 100 kW-ot (136 lóerőt), a Vito 116 CDI 120 kW-ot (163 lóerőt), a Vito 119 BlueTec pedig 140 kW-ot (190 lóerőt) képes leadni.

Az erőátvitelről alapesetben egy hatfokozatú kézi váltó gondoskodik, amely ugyanúgy a lehető legalacsonyabb fogyasztást szolgálja, mint az opcionális 7G-TRONIC PLUS bolygóműves automataváltó. Az automataváltó az OM 651 motor két alacsonyabb teljesítményű változatához kérhető opcionálisan, és szériában jár a legerősebb kivitelhez, valamint a Vito 4×4 modellekhez.

mercedes-vito-pic941_4680

Az új Vito, mint a gazdaságos üzemeltetés úttörője

Az új Vito nem csak dinamikus, de rendkívül takarékos is: az elődmodellel összehasonlítva az NEFZ mérési ciklus szerint a típus üzemanyag-fogyasztása kereken 20 százalékkal mérséklődött. A BlueEfficiency hatékonysági csomaggal felszerelve még étvágytalanabb a Vito. A tehergépjárműként vizsgáztatott 120 kW-os (163 lóerős) Vito 116 CDI BlueEfficiency 5,7 l/100 km-es hitelesített értékét például egyetlen modell sem képes alulmúlni ebben a járműosztályban.

Az új Vito a közepes méretű haszonjárművek “gazdasági csodája”. Elsőkerékhajtással kombinálva indulóára lényegesen alacsonyabb az elődmodellénél. Mindezeken felül akár 40.000 km-es vagy 2 éves szervizciklusa segít gazdájának a költségek csökkentésében.

mercedes-vito-pic941_4674

Optimalizált futómű új elektromechanikus kormányzással

A fejlesztők az új Vito futóművét alaposan átdolgozták. A típus például új, elektromechanikus rásegítéssel ellátott szervokormányt kapott, átalakított kinematikával. Az első tengely és a motor pedig merevebben kapcsolódik a segédalvázhoz. A hajtóegység ezzel az elsőkerékhajtású változatoknál hatékonyan el van választva.

Az eddigiekhez hasonlóan a Vito hátul független kerékfelfüggesztéssel, ferde tengelyű hosszlengőkarokkal és tekercsrugókkal büszkélkedhet. A futóműveket viszont a tervezők áthangolták, új a rugó- és csillapítás-beállítás. Alapvetően kétfajta hangolással érkezik a modell: a Vito zárt áruszállító és a Mixto futóműve magas terhelésre van beállítva. A Mixto opcionálisan, a Vito Tourer modell pedig szériában komfort futóművel érkezik.

Magas szintű biztonság – a Vito, mint a kategória új mércéje

A Vito a biztonság tekintetében is új mércét állít fel. Az adaptív ESP menetstabilizáló rendszer szériatartozékként érhető el a modellben. Kategóriájának egyetlen áruszállítójaként már a Vito zárt áruszállítóhoz is szériában járnak a légzsákok és a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető rendszer – mind a vezető, mind pedig az utas oldalán. A Vito Tourer PRO és Vito Tourer SELECT modellek szériatartozékként függönylégzsákokkal, elöl pedig a mellkast és a medencét védő oldallégzsákokkal vannak felszerelve. Az akár 8 légzsákkal elérhető új Vito Tourer az új mérce az utasbiztonság tekintetében.

Mercedes Benz, Vito Präsentation und Fahrtermin in Vitoria/Span

Új asszisztens rendszerek szériatartozékként

Az új Vito biztonsági szériafelszereltségeinek részét képezi az Attention Assist fáradtságfigyelő rendszer, továbbá a kategória egyetlen típusaként az alapfelszereltséghez tartozik az oldalszél-asszisztens, amely az oldalirányból érkező széllökések negatív hatásait szinte teljes mértékben kompenzálja. Ugyanúgy szériában jár a Vitohoz a gumiabroncsnyomás csökkenésére figyelmeztető rendszer.

Az áruszállítóknál szintén egyedülálló az opcionálisan választható parkoló asszisztens. A rendszer felismeri a megfelelő méretű parkolóhelyeket, és ha a járművezető elfogadja az asszisztens javaslatát, már csak a megfelelő váltófokozat kiválasztásáról, a gázadásról és a fékezésről kell gondoskodnia, mivel a kormányzást a parkoló asszisztens végzi. Ugyanígy egyedülálló extra a szegmensben a követési távolságra figyelmeztető asszisztens és a Collision Prevention Assist ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer – utóbbi a követési távolságra figyelmeztető asszisztenssel és az adaptív fékasszisztenssel dolgozik együtt.

A holttérfigyelő asszisztens közeli érzékelési tartományú radarérzékelőkkel működik, és a vezetőt sávváltások során figyelmezteti, ha a holttérben egy másik jármű tartózkodik. A szintén opcionális, kameraalapú sávtartó asszisztens az akaratlan sávelhagyásokra figyelmeztet.

mercedes-vito-pic941_4685

Két tengelytávolság, három hossz és négy tömegkategória

Az elődmodellhez hasonlóan az új Vito is kétféle tengelytávolsággal, valamint háromféle hosszal érhető el. Az autó hossza 4895 mm, 5140 mm illetve 5370 mm lehet. A zárt áruszállító kivitel raktere nagyjából változatlan az elődmodellel összehasonlítva. A Vito Kompakt raktere 5,5 köbméter, a Vito Lang 6 köbméter nagyságú, a leghosszabb Vito Extralang pedig 6,6 köbméteres értékkel büszkélkedhet.

A modellprogram legnagyobb részének össztömege 2,8 illetve 3,05 tonna, viszont van egy alacsonyabb terhelésű 2,5 tonnás, valamint egy nagyobb terhelésre tervezett 3,2 tonnás változat is. Az elsőkerékhajtásnak és a kompakt dízelmotornak köszönhetően a közepes hosszúságú Vito zárt áruszállító alapváltozatának üres tömege mindössze 1761 kilogramm. A Vito maximális hasznos teherbírása eléri az 1369 kilogrammot, ami rekordértéknek számít a szegmensben.

Vito Tourer BASE, PRO és SELECT: sokkal több, mint egy kombi

Az új Vito Tourer egyedi kialakításával és háromféle felszereltségével szokatlanul széles spektrumát képes kiszolgálni a kereskedelmi utasszállításnak. A Vito Tourer BASE modell egy gazdaságos és funkcionális utasszállító eszköz, amely elsősorban az építőipar, valamint a szolgáltatóipar kiszolgálására termett. Felszereltsége a funkcionalitásra koncentrál. Amennyiben a komfort és az egyedi kialakítás egyaránt fontos, a Vito Tourer PRO jelenti az ideális megoldást, tökéletesen kiszolgálva például az autókölcsönzők és a különféle egyesületek igényeit, de többek között diákok szállítására is kiválóan alkalmas. A komfortorientált Vito Tourer SELECT többek között taxi vagy hotel-shuttle célokra ideális. A modellsorozat csúcsváltozatát társaitól többek között fényezett lökhárítói, valamint a 205/65 R16 méretű gumiabroncsokkal szerelt könnyűfém keréktárcsái különböztetik meg.

Mercedes Benz, Vito Präsentation und Fahrtermin in Vitoria/Span

Felépítményközpont – az egyedi igények szerinti Vito

A legkülönfélébb felépítmények a Mercedes-Benz haszongépjármű divíziójánál tradicionálisan jelentős figyelmet kapnak. Ami pedig gyárilag nem rendelhető, az a felépítménygyártók megoldásainak segítségével valósulhat meg. A nyilvánosan hozzáférhető, www.vanpartner.com weboldalon elérhető információs platform több mint 100 partnercég 300-nál is több kialakításába enged betekintést, amelyek között számos, speciálisan a Mercedes-Benz Vitora fejlesztett megoldás ismerhető meg.

Forrás: Mercedes-Benz Hungária Kft.
.

(Ezt a cikket 356 alkalommal tekintették meg.)